4.

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Jared* 

Ze heeft pijn, dat kan ik zo zien. Ze huilt zachtjes in mijn schoot en ik voel mijn broek nat worden. Ze knijpt mijn hand bijna fijn als ze zich aanspant. 'En? wat voel je en waar voel je dat?' Vraag Sandra. 'Mijn linkerenkel doet pijn, erg veel pijn, daarnaast kan ik mijn rechterpols niet bewegen van de pijn, en kan ik mijn hoofd niet optillen.' 'Je hoofd niet optillen?' 'Als ik dat probeer, voel ik pijn door heel mijn nek en rug. Ook heb ik heel veel hoofdpijn'. Het is meer fluisteren dan praten. Ze probeert duidelijk te zijn voor Sandra, maar ik kan merken dat ze veel meer pijn heeft dan hoe weinig het klinkt. 

 'Jared, zou je me willen helpen omdraaien?' vraagt ze zachtjes. Ik denk dat ze het gevoel heeft dat het ongemakkelijk is.  Ik doe mijn jas uit, en leg die naast haar op de grond. Vervolgens til ik voorzichtig haar hoofd op en leg die op de jas. Ze kreunt zachtjes. ''Wat gaan jullie doen?' klinkt de monale stem van Sandra. 'Violet vraagt of ik haar wil helpen met omdraaien.' 'NEE, het is van het grootste belang dat Violet blijft liggen zoals ze ligt. Als er binnenin iets mis is kan dat versterkt worden door beweging. Blijf liggen hoe je ligt.' Ik zie de tranen weer in Violets ogen springen, en ze verbergt haar hoofd in mijn jas. Opeens voel ik woede door mij heen stromen. Ik sta op en schop een keer woedend tegen de zijkant van de lift: 'Maar jij bent toch niet degene die hier vast zit? Wij hebben net iets heel heftigs meegemaakt, en als zij wil omdraaien, dan draait zij om!!' schreeuw ik in de telefoon. Ik zak door mijn knieën en verberg mijn hoofd in mijn handen. Ik zie Violets ogen groot worden. Ze strekt zich uit om over mijn schouder te aaien, maar kan er net niet bij. Ik kan niet geloven dat ik nu moet huilen waar een meisje bij is, maar god ik ben zo bang. 'Maar er is een kans.....' begint Sandra nog, maar ze heeft geen kans. 'Er was ook een kans dat we dood gingen toen we in deze lift stapten, maar dat is ook niet gebeurt. Is er daar iemand anders met wie we wel kunnen praten?' 

'Goedemiddag, ik ben Michelle. Ik ben hier om jullie te ondersteunen. Jared, blijf alsjeblieft rustig oké? Wij halen jullie hier zo snel mogelijk uit. ' 'Ik doe mijn best, maar Violet zou graag willen omdraaien, zodat ze op haar rug ligt.' 'Ik moet net als Sandra jullie meegeven dat het gevaarlijk is, maar als jullie het willen zal ik jullie erbij helpen.' Yes! Ik maak een vuist in de lucht, en zelfs Violet toont me een schuine glimlach. 

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro