2: finally to hogwarts!

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Pov Severus

Het is 7:00, tijd om op te staan. Ik stap uit mijn bed en ik pak een zwart gewaad, mijn mantel en schoenen. Wat was er gisteren aan de hand? Ik weet het niet, maar ik was ineens vrolijk, gister voelde ik me ineens heel blij. Maar nu snap ik niet waarom. Ik zit er over te peinzen, maar kom er niet over uit.

Pov Sara

Ik hoor een douche die aan gaat. Hm, het is 7 uur. Normaal blijf ik tot ongeveer 7.45 in bed, hier in dit huis is het enige wat ik kan doen lezen. Ik hoop maar dat Severus net zo is als gisteren, al is die kans klein. Waarom deed hij ineens zo aardig? Hij lacht trouwens best schattig.... SARA!!!!! Jemig, je moet niet dat soort dingen denken.... Hij is ongeveer 20 jaar ouder..... Hij is wel knap.... Ughhh gedachten... OKE HOUD OP!!!!! Wat is er met me aan de hand?! 'Sara, ontbijt.' 'Ik kom zo.' Ik hoor Severus de trap aflopen. Hij doet inderdaad weer normaal, hij praat weer kil en weinig. Ergens ben ik wel opgelucht over zijn gedrag, maar ik vind het ook wel jammer. Hij was ineens zo gezellig. 'Sara, ik dacht dat je zou komen?' Hoor ik een kille stem vanaf beneden zeggen. 'IK KOM!!!!' 'En ik wil niet doof worden' zegt hij heel sarcastisch. Ik moet er ergens wel een beetje om lachen en ik kleed me snel aan, hol naar beneden en ga snel aan het tafeltje zitten. Severus zit al. 'Goedemorgen' zeg ik. Severus kijkt even op en zegt snel goede morgen terug, maar gaat dan weer verder met lezen. Geweldig, gezellig zeg. Ga maar weer lekker lezen. 'Pak jij vandaag je hutkoffer in, op gewaden na?Want dan hoef je morgen niet zoveel in te pakken.....' 'Oke. Moet ik verder nog wat doen? ' 'Ja, die uil van je laten vliegen. Ze krijste me 's nachts 6 keer wakker. Wat een hyper beest.' Ik grinnik zacht maar krijg dan van Severus een boze blik en houd maar snel op. Hmm, dan ga ik mijn koffer zo maar pakken. En die leuke uil vrijlaten. Maar eerst eten.

-----------------1 september---------------

'Sara, schiet op! We moeten zo naar de zweinstein express......' 'Ja ja rustig Severus....' 'Of wil je soms liever met de trein meerennen?' Zegt Severus vol sarcasme. 'Ik kom al!!' Ik probeer mijn hutkoffer mee te nemen naar beneden maar dat lukt niet: ik sla overal tegenaan en hij is ongelooflijk zwaar. 'Wat ben je aan het doen? Mijn huis aan het slopen? Wacht. Ik tover hem hierheen. Accio koffer. ' Ineens zweeft de koffer uit mijn hand en vliegt hij de trap af. 'Had je niet eerder kunnen zeggen dat dat kon?' 'Nee. Toen moest ik van jou zonodig al je spullen verkleinen.' 'Oke, sorry.' 'We moeten weg.'

Pov Severus

'We moeten weg.' Zeg ik. Ze pakt mijn arm vast, haar handen trillen van de zenuwen, ze knijpt een beetje en drukt dus de ring half in mijn arm. 'Zenuwachtig?' 'Ja.' 'Wat maakt het uit in welke afdeling komt? Ookal is Zwadderich natuurlijk de beste.' Ze zegt niks meer terug en ik verschijnsel ons naar perron 9 3/4. Eenmaal aangekomen leidt ik haar snel naar een coupe. 'Doe maar alsof je mij alleen kent als professor. Niemand hoeft te weten dat wij elkaar al heel lang kennen. ' 'ja PROFESSOR' zegt ze lachend. Haha. Nee. 'Ik moet naar de lerarencoupe, tot straks!' 'Doei professor!' Ik loop naar de lerarencoupe. Minerva zit er als enige, ze leest een boek. Ik weet niet waar mijn gedachten zijn, maar op de een of andere manier zit mijn mantel ineens vast tussen de deur. Ik probeer de deur open te doen, maar hoe ik sta helpt niet bepaald. Minerva heeft me gezien en loopt me uit te lachen. 'Ook hoi, Minerva. Wat een aardig welkom zeg.' Zeg ik op de sarcastische toon die ik altijd gebruik. 'Kom, kom Severus. Niet zo chagerijnig. Wacht. ' Ze tovert gauw mijn mantel los van de deur. Ik ga boos zitten en pak een of ander boek dat ik van Sara heb gekregen deze vakantie. Omdat ze dat wel terecht vond, aangezien ze altijd bij mij is. Nog steeds zit ik na te denken over hoe mijn mantel vast is gaan zitten. Wat zal Sara eigenlijk nu doen? Sinds wanneer kan mij dat wat schelen? Ik weet het niet....

Pov Sara

Severus is net weggegaan, naar de lerarencoupe. Ik ga zitten in de coupe. Er zitten al verschillende mensen in. Onder andere een groepje zwadderaars. 'Hoi' zegt een knappe jongen met blond haar. 'Ik ben Draco, Draco Malfidus. ' 'hoi, ik ben Sara Matthews.' 'Kom er bij zitten. Jij bent nieuw hier, maar zeker geen eerste jaars. Maar bij welke afdeling denk je te komen?' 'Ja klopt, ik heb tot nu toe privéles gehad maar mijn ouders wilden graag dat ik de laatste twee schooljaren op Zweinstein zou doen. Ik kom dus in het 6e jaar. En over de afdeling: ik weet het niet maar ik hoop zwadderich.' 'Zo zo... Ik ben ook zwadderaar, dus als je geluk hebt kom je bij mij in de klas.' 'Nee echt?' Zeg ik vol sarcasme. Nou bedankt Severus, je hebt invloed op me gehad. Draco begint te lachen en ik ga naast me zitten. Hij vertelt de namen van iedereen in de coupe, ik probeer ze goed te onthouden en na een uurtje ken ik alle Zwadderaars van Draco's en dus ook mijn jaarlaag. Het is heel gezellig en de tijd vliegt om. Het is al donker als we aankomen in Zweinsveld. Daar staat op het station een grote man te wachten. 'EERSTE JAARS HIERHEEN, EERSTE JAARS HIERHEEN. KOM MEE, VOLG MIJ.' De andere leerlingen lopen naar koetsen toe, dus daar loop ik ook maar heen, Draco bleef nog even in de coupe, hij zei dat hij wat moest doen ofzo, dus ik moest in mijn eentje hierheen. ineens zie ik Livi , Dori en Thea! Mijn beste vriendinnen gaan ook naar Zweinstein, maar dat was ik helemaal vergeten. Ik ren naar ze toe en we omhelzen elkaar. We hebben elkaar al de hele vakantie niet gezien. Inmiddels komt er een koets aanrijden, we stappen snel in. Ik kijk mijn ogen uit, ik zie namelijk Zweinstein, wat een prachtig kasteel. Ze zien me kijken en beginnen te lachen.' Sara, wat een prachtige ring! Hoe kom je daar aan?' Zegt Livi ineens. Oh, eeeh liegen. Dat kan ik wel. 'Ooh, dankje. Die heb ik met mijn verjaardag gekregen. Van mijn ouders.' Niemand mag weten dat ik Severus al goed ken, dat is privé. 'Prachtig!' Zegt Dori. 'Ik heb een heel setje er bij!' 'O my goodness!!!' Zegt Thea. 'Welke afdeling denken je te komen?' 'Ik hoop Zwadderich.' 'Ik ook, dan zit je bij ons.'

Pov 'professor' Severus Snape

'SEVERUS!!!!! SEVERUS JOEHOE!!!! SEVERUS!!!' Huh... Waar was ik met mijn gedachten. Ik kijk kil en chagerijnig naar Minerva. 'Wat?' Zeg ik kil. 'We zijn er, we zijn op het station. Maar wat is er met jou? Ik zit je al 5 minuten te roepen!' Ik negeer haar en pak mijn spullen. Dit is niks voor mij. Ze heeft gelijk. Er is echt wat met mij aan de hand. Ik pak mijn mantel en sla hem snel om. Ik loop snel naar buiten waar alle docenten al staan. Met z'n allen moeten we in een koets. Geweldig. Nee dus. Iedereen wil dan alles van je vakantie weten en is helemaal vrolijk enzo.

----------------op Zweinstein--------------

Pov Severus Snape

Ik zit al aan de lerarentafel als alle eerstejaars binnenkomen. Ik speur de groep af naar Sara, die daar geloof ik ook tussen moet staan.'Zoek je iemand Severus' 'Nee, Albus, ik kijk gewoon even hoeveel kinderen er dit jaar bij komen.' Echt, waarom moest ik nou naast Albus gaan zitten, hij kent mij veel te lang en te goed. Minerva begint met kinderen te roepen om gesorteerd te wirden. Ik let niet bepaald op, ik kijk alleen naar Sara. Als iemand in Zwadderich komt klap ik kort. 'Matthews, Sara.' Roept Minerva ineens. Ze is veel groter dan de rest, aangezien ze al 16 is. Sara loopt snel naar de hoed en zet hem op.

Pov Sara

'Mattews, Sara.' Roept professor -hoe heet ze ook al weer- Anderling, toch? Ik loop snel naar de kruk, ga er op zitten en doe de hoed op. 'Aaah mevrouw Mattews, ik had u 5 jaar geleden al gemist, je bezit heel veel trots, typische zwadderaar, maar ook heel dapper en trouw aan de mensen van wie je houdt. Hmmmm moeilijk moeilijk. Ik wil je ook een raad meegeven. Er komt liefde op je pad. Maar ook heel veel gevaar, je bent erg dapper, maar je krijgt een moeilijke tijd. Je bent tot meer in staat dan je denkt, je kunt alles goed laten komen. Je kunt zelfs levens redden. Pas goed op de mensen van wie je houdt. Pas op voor slangen, Lastig, dit, heel lastig.Nouja, ik zal je hiermee een beetje helpen, denk ik, ZWADDERICH!!!!!!' Snel loop ik naar de zwadderichtafel waar iedereen loopt te klappen. Ik ga snel naast Draco zitten. Aan de lerarentafel zie ik Severus snel naar me kijken, maar als ik het door heb kijkt hij weg.

Pov Severus

'ZWADDERICH!!!!!!' Schreeuwt de hoed. Ik begin uitbundig te klappen. Albus kijkt me raar aan en ik klap snel verder op mijn gebruikelijke, koele manier. Er worden nog een paar kinderen ingesorteerd. Dan houdt Albus snel zijn gebruikelijke toespraak. Dan verschijnt er eten op mijn bord. Ik eet een paar geroosterde paprika stukjes, wat vlees, een beetje gebakken aardappels. Ik ben al heel snel klaar. Iedereen is met elkaar aan het praten. 'Severus, hoe kun je nu al klaar zijn?' Zegt Pomona vrolijk. 'Ik loop niet te hele tijd zo zit te praten.' Zeg ik koud. Ze negeert me en gaat weer verder praten. Ik kijk een beetje rond door de zaal.

Pov Sara

Ik zit gezellig met iedereen te praten en eet zoveel ik op kan. Het is hier geweldig. Ik denk nieteens meer aan wat de sorteerhoed heeft gezegd. Iedereen ziet er aardig uit en is vrolijk. Alleen Severus zit er stil en emotieloos bij. Zijn ogen glijden door de zaal. Als onze ogen elkaar kruisen lach ik naar hem. Ik krijg een kille blik terug. Jemig. Ik heb hem maar 1 dag vrolijk meegemaakt. Ik ken hem nota bene al mijn hele leven. Ik weet alleen dat hij Severus Sneep heet, hij ergens in de 30 is, hij niet groot of klein is, alleen maar zwart draagt en dat hij toverdranken geeft en hoofd van Zwadderich is. Verder weet ik niks. Het eten is op, we hebben allemaal weet ik niet hoeveel toetjes op en we worden meegenomen naar beneden. Blijkbaar is onze kamer in de kerkers. Hmm typisch iets voor Severus. We lopen de leerlingenkamer in. Ik kijk mijn ogen uit! Wat prachtig! Alles is groen met zilver beschilderd en overal hangt het symbool van zwadderich. Er staan grote stoelen en banken, natuurlijk van groen fluweel. Dan slaat de deur open en staat Severus in de deuropening. 'Ik ben professor Sneep, jullie afdelingshoofd. Kom je rooster halen als ik je naam noem. Sara Matthews. 'Ik loop snel naar Severus toe en pak mijn rooster. Ik ga alvast zitten op een bank, even wachten op Draco. Als hij zijn rooster heeft komt hij direct naar mij toe, en zegt zo zacht dat professor Snape het niet kan horen: 'let niet op hem, hij is gewoon een beetje kil...' 'Nee echt? Dat had ik nog niet gemerkt!' Zeg ik sarcastisch. We beginnen te lachen. Wat is Draco aardig. 'Zeg Draco, ik heb morgen het eerste toverdranken, waar is dat lokaal?' 'Nou dan zou ik snel gaan slapen, onze o zo aardige en vriendelijke en liefhebbende Sneep is een beetje boos als je te laat komt, maar het lokaal is aan de andere kant van de kerkers, dichtbij dus. Ik zou trouwens niet te brutaal tegen hem zijn. Potter weet dat maar al te goed. Gelukkig geeft Sneep geen toverdranken meer: nu mag hij Verweer tegen de Zwarte Kunsten geven, maar Slakhoorn, de nieuwe docent moet nog uitpakken en dat soort dingen.' Ik begin lachen. Draco is gewoon zo aardig. 'Nou dan ga ik maar snel naar bed toe! Weltrusten.' 'Weltrusten.' Ik loop naar de meisjes slaapzaal en zie bij een van de bedden mijn spullen staan. Dat zal wel mijn bed zijn.

Pov professor Snape

Ik heb net de roosters uitgedeeld en zie Malfidus en Sara bij elkaar zitten. Er gaat een vlaag van jaloezie door mij heen. Wat?! Severus nee. Dit kan, mag en doe je niet. Ik besluit om de spiegel van Negereb maar te bezoeken. Dan kan ik Lily nog even zien. Het doet me veel pijn om daar te staan, in die spiegel te kijken en daar maar te staren naar mij en Lily gezellig samen, maar ik mis haar zo. Ik loop er heen, ik weet precies waar die spiegel staat omdat ik er echt veel te vaak kom. Albus is daar nou niet bepaald blij mee. Hij vindt dat ik mijn verleden moet loslaten en dat ik me moet focussen op mijn toekomst. Hij weet niet wat Lily voor mij was. Ik ga voor de spiegel staan, en zie niet hetzelfde als normaal. Ik zie Lily nog wel, maar, ze lijkt ineens heel erg op Sara. Haar haarkleur is iets donkerder en ze is iets kleiner. Nee. Dit kan niet. Dit mag niet.


De tekening is van iemand anders, ik vond hem op pinterest en dacht: die past er wel leuk bij.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro