[102] Zijn Bonnie

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Scorpia wordt wakker van haar wekker en moppert, terwijl ze het dekbed over haar hoofd trekt. Logan kruipt bovenop haar en trekt het dekbed naar beneden. "Bonnie... Goedemorgen lieverd. Je moet eruit, want je gaat hardlopen met Violetta. Ik heb al koffie voor je gemaakt."

Scorpia moppert nog meer onverstaanbare woorden en Logan grinnikt. "Bonnie..." Hij likt over haar lippen en haar ogen schieten open. Hij lacht en zegt: "Helloooo nurse!"

Scorpia lacht en zegt: "Animaniacs? Daar maak je me mee wakker?"

Logan lacht en zegt: "Eerlijk gezegd had dat stukje meer te maken met mijn droom. Maar laten we het daar nu maar niet over hebben. Jij moet hardlopen en ik moet naar Leo, voordat hij nog bozer wordt. Zijn bedje is al leeg, ik ben bang dat hij gaat oefenen met zichzelf eruit gooien. Scorpia lacht zachtjes en geeft Logan een kus. Logan staat op en loopt naar Leo's bedje.

Scorpia pakt de kop koffie van het nachtkastje en neemt een grote slok. Ze maakt haar nek los en staat op. Ze kijkt in de kast, terwijl ze van haar koffie drinkt en haalt er een sportlegging, sportbeha en T-shirt uit. Ze pakt haar sneakers en zet de koffie even weg.

Ze kleedt zich aan en loopt naar de badkamer. Ze wast haar gezicht, poetst haar tanden en bedwingt haar lange haar in een zo strak mogelijke knot. Ze doet geen make-up op, want ze weet zeker dat ze zich kapot gaat zweten.

Ze loopt naar beneden waar Logan in de keuken tegen Leo praat. "Ja mannetje, mama gaat zo weg. Maar ze komt wel terug. En dan kunnen wij het gezellig maken samen. Vanmiddag mag je naar Pia. Dan kun je haar al je avonturen vertellen. Ja, ik ga je flesje al maken. Kijk, ik heb er al één voor mama gemaakt."

Leo roept hard: "Mama!"

Scorpia lacht en loopt naar hem toe. "Goedemorgen allerliefste mannetje!" Ze geeft hem een kus en hij klapt blij in zijn handjes.

Logan geeft haar een flesje energiedrank aan en geeft haar een kus."Succes mama. Groeten aan Violetta!"

Hij gooit de autosleutels naar haar toe en Scorpia loopt naar buiten. Ze rijdt naar het kindertehuis en ziet bij de deur nog net hoe Violetta Dino gedag kust. Dino zwaait naar Scorpia en rijdt weg in zijn zilveren bolide.

Violetta loopt haar breed lachend tegemoet."Goedemorgen Scorpia! Ben je er klaar voor?" Scorpia schudt haar hoofd en Violetta grinnikt. "Dino zei dat hij er wel geld voor wilde geven om jou te zien rennen. Hij vertelde dat je het vroeger op school gewoon weigerde. En hij zei nog iets anders. Rare man."

Scorpia lacht want ze kan wel raden wat hij gezegd heeft. "Dat het idee dat wij ons samen in het zweet werken hem opwindt?"

Violetta kijkt haar even geschokt aan en lacht. "Ja, ik vergeet soms hoe goed jullie elkaar kennen. Hij zei inderdaad zoiets. Misschien moeten we hem er eens mee pesten."

Scopria zegt: "Nu heb ik ineens zin om hard te lopen. Nu ik een partner in crime heb om mijn broer mee te pesten. Opwarmen eerst maar?" Ze doen rek en strek oefeningen, terwijl ze praten over koetjes en kalfjes. Violetta vertelt dat er een pad door het bos achter het kindertehuis ligt, het pad loopt rond en komt uiteindelijk aan de andere kant van het gebouw weer uit. Ze geven elkaar een high five en beginnen te rennen.

Violetta komt er al snel achter dat Scorpia fitter is dan ze deed voorkomen en versnelt een beetje. Ze ziet nu dat de vrouw naast haar echt begint te zweten en grijnst. Ze rennen verder en als ze bij hun eindpunt aankomen, steunt Scorpia met haar handen tegen de muur. Ze ademt zwaar en kijkt Violetta vuil aan. Violetta lacht zachtjes en vraagt of het gaat.

Scorpia schudt haar hoofd en veegt met de onderkant van haar shirt het zweet van haar gezicht. "Godsamme Violetta, ik ben dood. Mijn hartslag wordt nooit meer normaal." Violetta gaat naast haar staan en maakt een foto van hun allebei en stuurt die naar Dino.

Scorpia zegt: "Doe je shirt uit." Violetta trekt haar wenkbrauwen op, maar Scorpia trekt haar shirt al over haar hoofd. Violetta volgt haar voorbeeld en Scorpia zegt: "Even sensueel kijken naar de camera." Ze maakt een foto en stuurt die ook naar Dino. Ze lacht en trekt haar shirt weer aan.

Violetta trekt haar shirt ook weer aan en geeft Scorpia een knuffel. Scorpia bedankt haar en wenst haar een fijne dag. Ze sjokt richting de jeep en roept over haar schouder: "Tot morgen!" Ze zwaait en stapt in de auto, pakt de energiedrank en drinkt het flesje leeg.

Ze start de jeep en rijdt naar huis. Als ze in het café aankomt, loopt ze in één streep naar boven, trekt haar kleren uit en stapt onder de douche. Ze ontspant onder de warme stralen en laat haar gedachten gaan.

Ze trekt makkelijke kleren aan, spijkerbroek, kort Bonnie shirtje en gympen. Ze maakt een vlecht in haar haar en doet een beetje make-up op. Ze pakt haar laptop en telefoon en loopt naar beneden, waar ze aan de grote tafel gaat zitten en haar laptop aanzet.

Ze ziet Logan binnenkomen met een steekwagen vol dozen. Hij knipoogt naar haar en brengt alles naar de keuken. De maandagochtend wordt altijd voor alle leveringen gebruikt en dan is het café gesloten. Wat betekent dat Logan druk is en ze wil hem niet voor de voeten lopen.

Logan komt met de kinderwagen de keuken uit en parkeert hem naast Scorpia. "Wil jij op ons welpje passen? Ik word steeds afgeleid als ik hem zie."

Scorpia glimlacht naar hem en zegt: "Natuurlijk wil ik dat. Niets liever." Ze zoekt online naar filmpjes van Duane Johnson en ziet de ene na de andere KO in de eerste ronde. Soms zelfs in de eerste minuut. Ze bestudeerd zijn houding, tempo en concentratie. Ze staat op en pakt een notitieblokje en een pen vanachter de bar.

Logan komt voorbij met twee kratten en kust haar in het voorbijgaan.

Ze gaat weer aan tafel zitten en schrijft op wat ze ziet. Duane is vooral heel groot en sterk. Maar hij is niet snel en over zijn uithoudingsvermogen heeft ze ook zo haar twijfels. En... Ze herstart het filmpje en voelt Logans hand op haar schouder.

Hij kijkt mee en zegt: "Linkerknie."

Scorpia lacht en knikt. "Ja, mooie Schot. Dat dacht ik ook te zien." Ze schrijft het op en denkt over alles na.

"Koffie?"

"Oeh, graag."

Logan loopt naar de bar om twee kopjes koffie te zetten. Hij brengt ze mee, met twee broodjes pindakaas.

Scorpia lacht als ze de broodjes ziet en vraagt: "Heb je op deze ook een kusje gegeven?"

Logan gaat naast haar zitten en zegt: "Ja natuurlijk. Dat maakt ze zo lekker." Ze neemt blij een hap van het broodje en Logan leest haar notities. "Hmm, ik vraag me af wat hij denkt als hij beelden van ons ziet."

Scorpia neemt een slok van haar koffie en zoekt online filmpjes van de gevechten op Salvatore's toernooi op. "Als jij nou naar mij kijkt. Dan kijk ik naar jou, oké?" Scorpia knikt en ze bestuderen samen de beelden.

Logan zegt: "Jouw snelheid is niet normaal, maar je kracht ook. Je bent verrassend sterk voor zijn klein vrouwtje. Daar gaat hij ook van schrikken, dat kan niet anders. Vooral omdat je dat niet kan zien op beeld. En wat ik het meest in je bewonder is je geduld. Je wacht altijd op het juiste moment. En laat je zelfs gewoon slaan en incasseert, wetende dat het je een opening geeft. En ik denk dat we allebei een grote zwakke plek hebben. Een plek die tegelijkertijd ook onze kracht is."

Scorpia knikt en zegt: "Ja. Jij bent ook sterk en snel, alleen veel langer. En incasseren kan jij ook, dat weten we allang. Ik denk dat we daar vooral op moeten trainen. Op incasseren en de ander in elkaar geslagen zien worden. En op aanvoelen wanneer we van plek moeten ruilen. Het boksen zelf is niet het probleem hier. De langste adem hebben, dat is de truc. Al denkt iedereen dat we nooit zullen winnen, dat is het enige waar ik voor ga."

Logan slaat zijn arm om haar heen en kust haar liefdevol. "Inderdaad Bonnie. We gaan voor de winst. Hoe klein de kans ook. En jou in elkaar geslagen zien worden is verschrikkelijk. Maar je hebt gelijk. Hoe ging het hardlopen?"

Ze zucht en laat hem de foto zien.

"Bonnie? Hebben jullie zonder shirt aan hardgelopen?"

Scorpia schudt haar hoofd en neemt een slok van haar koffie. "Alleen voor de foto het shirt uit gedaan. Hebben we naar Dino gestuurd. Die had een ongepaste opmerking over Violetta en mij gemaakt. Over dat we samen gingen zweten. Violetta wilde hem plagen."

Ze eet haar tweede broodje pindakaas op en leest Dino's reactie op de foto.

Sorellina!
Zo kan ik toch helemaal niet werken.
En Violetta moest het natuurlijk aan je vertellen.
Ik hou mijn mond voortaan wel.

Scorpia lacht en stuurt meteen een bericht terug.

Oh lieve broer, je weet toch dat vrouwen nooit vergeten.
Misschien is Violetta ook wel gezellig om mee te douchen.
En dan hoef ik niet bezweet naar huis.

Logan leest mee en grinnikt. "Arme Dino. Maar hij is er zelf mee begonnen."

Scorpia's telefoon gaat en ziet dat het Bruno is. Ze neemt meteen op. "Goedemorgen grote broer! Ik heb mijn eerste hardloopsessie er al opzitten."

"Goed bezig zusje. Vanmiddag komt Ricardo ook. Heb je zelf al wat bedacht?" Ze vertelt Bruno over hun bevindingen en dat ze denkt dat incasseren en toekijken hoe de ander incasseert geoefend moet worden.

"Ja, dat ben ik met je eens zusje. En Lexy had ook nog wat ideetjes. Dansles, massage cursus, bodypainting."

Scorpia valt stil en schraapt haar keel.

"Euh ja, om jullie nog meer op elkaar af te stemmen. Haar idee."

"Oh dat gaat Logan wel leuk vinden denk ik. Maar moeten we dat dan naast de trainingen doen? Want dansen klinkt wel vermoeiend na hardlopen en bokstraining."

"Als je ziet wat voor een dansles het is sorellina... Ik heb een wilde vrouw aan de haak geslagen..." Hij zucht en Scorpia lacht.

Logan zegt: "Zegt hij nou dat mijn zus wild is?"

Scorpia knikt.

"Ha! Ze is nu nog rustig Bruno, je hebt geen idee. Wacht maar tot je al haar exen ontmoet in Schotland." Logan lacht en drinkt zijn koffie op.

Bruno valt stil en Scorpia zegt tegen Logan: "Lexy heeft dansles, een massagecursus en bodypainting bedacht." Logans ogen worden donker en hij ziet het al helemaal voor zich. Scorpia zegt: "Waarom heb ik nou het gevoel dat jij aan bodypainting denkt?"

"Oh hell yes, Bonnie."

"Bruno! We kunnen nog van ze af! We zijn nog niet getrouwd!"

Bruno barst in lachen uit en zegt: "Echt niet! Ik laat die vrouw nooit meer gaan. Maar die exen maken me dan wel weer nerveus."

"Bruno, kijk in de spiegel, die maken geen schijn van kans. Die vrouw is stapelgek op je. En het feit dat ze met jou wil trouwen ten overstaan van al die exen zou meer dan genoeg moeten zeggen. Ik zie je vanmiddag voor de training!"

"Dag lief zusje! Tot vanmiddag!"

Logan kijkt nog steeds met ogen vol verlangen naar haar en Scorpia trekt hem dichterbij voor een kus. Hij trekt haar op schoot en kust haar wild. Leo wordt wakker en ze grinniken zacht met hun lippen tegen elkaar. Ze kussen elkaar nog een keer en zien dan een leeuwenknuffeltje voorbij vliegen.

Leo roept boos: "Papa! Mama!"

Scorpia staat op en kijkt in de kinderwagen.

Leo schenkt haar zijn meest charmante glimlach en steekt zijn armpjes naar haar uit.

"Ja, doe maar schattig. Terwijl je net nog boos op me was. Boef." Ze tilt hem uit de kinderwagen en zet hem schuin op schoot zodat hij Logan kan zien.

Hij kijkt Logan aan en glimlacht ook naar hem. "Papa! Amo! Usje!"

Logan probeert boos te kijken maar Leo weet allang dat hij gewonnen heeft. Hij giechelt en klapt in zijn handjes. Logan kietelt hem en drukt een kusje op zijn wang.

Logan kijkt Scorpia aan en vraagt: "Gaan we een fruithapje proberen?"

Scorpia knikt en Logan gaat het fruithapje halen. Ze zet Leo recht op schoot en Leo kijkt naar het scherm van de laptop. Hij fluistert: "Papa. Mama."

Hij slaat met zijn handje op de toetsen en het filmpje begint te spelen op het moment dat Logan Scorpia buiten westen slaat. Leo begint te huilen en Scorpia klapt de laptop snel dicht. Hij roept huilend papa.

Logan komt aangerend en kijkt Leo bezorgd aan. Hij wil Leo over zijn haartjes aaien, maar die kruipt bijna in Scorpia. Logan kijkt verslagen en vraagt: "Wat is er gebeurd Bonnie?"

Scorpia zucht en zegt: "Hij heeft gezien hoe jij me buiten westen sloeg op dat toernooi. En volgens mij had hij heel goed door dat wij dat waren. Hoe leggen we dit nou weer uit?"

Leo huilt nog steeds en zegt zachtjes: "Mama. Amo."

Logan klapt het scherm open en zoekt naar het moment dat Scorpia hem een paar rake klappen gaf. Scorpia knuffelt Leo en wiegt hem heen en weer.

Scorpia ziet wat Logan opgezocht heeft en draait Leo om. Leo kijkt een beetje bang naar Logan, maar Scorpia wijst naar het scherm. 'Kijk Leo. Mama heeft papa ook zeer gedaan."

Scorpia speelt het stukje af en Leo gaat van schok naar een schaterlach. Scorpia kan niet anders dan meelachen en Logan grijnst verlegen. "Vind je dat leuk boef? Dat ik papa heb geslagen?"

Leo maakt een vuist en kijkt ernaar. Logan komt dichterbij en Leo slaat tegen zijn kin. Logan doet alsof hij valt en zegt: "Auw! Dat doet zeer!"

Leo lacht en zegt dan vragend: "Papa?" Logan kijkt hem aan en hij zegt: "Mama amo. Usje!" Hij kijkt naar Scorpia en vervolgens weer naar Logan.

"Probeer je me nou te zeggen dat ik mama niet meer mag slaan? Dat van mama gehouden moet worden? En dat ik haar een kusje moet geven?"

Leo kijkt hem boos aan en zegt: "Mama usje."

Logan loopt naar Scorpia en geeft haar een lief kusje.

Leo maakt het geluid van een klapzoen en zwaait met zijn armpjes. "Amo."

"Bijzonder mannetje. Dat ben je. Maar dat je moet lachen als mama me slaat baart me een beetje zorgen. Heb je voor papa nog een kusje dan?"

Scorpia klapt het scherm van de laptop dicht en houdt Leo onder zijn okseltjes vast. Logan tuit zijn lippen en buigt naar Leo toe. Leo grijpt zijn haar vast en drukt een natte kus op zijn vaders lippen. "Oeh lekker Leo. Dan ga ik nu gauw je fruithapje halen."

Logan rent naar de keuken en komt terug met een schaaltje en een lepeltje. Scorpia houdt Leo goed vast en Logan brengt het lepeltje langzaam naar Leo's mondje. Hij lacht als hij het mondje ver van te voren al open ziet gaan. Hij duwt het lepeltje naar binnen en Leo fronst.

Leo proeft en kijkt naar het schaaltje. Hij slikt het hapje door en zegt: "Ohh mmmm amo." Scorpia lacht en kijkt Logan aan. Logan knipoogt naar haar en voert Leo nog een hapje. Leo weet het hele fruithapje naar binnen te werken en als hij het laatste hapje doorgeslikt heeft zegt hij: "Papa amo!"

Logan lacht en zegt: "Welpjes zijn net als katjes blijkbaar. Ze houden van degene die ze eten geeft."

Scorpia lacht en staat op om spullen voor Leo, haar en Logan te verzamelen. Ze raapt het leeuwenknuffeltje van de grond en stopt die in Leo's tas.

Logan roept: "Zijn broodjes pindakaas goed genoeg Bonnie? En twee proteinedrankjes?"

"Ja, dat is prima Logan. Oké, sportkleren en Leo's spulletjes zijn ingepakt."

-----

Scorpia zit op vrijdag boven op de bank, na haar laatste rondje hardlopen met Violetta. Ze heeft zich net gedoucht en zit onderuitgezakt in alleen een T-shirt en ondergoed de afgelopen week te overdenken.

Ze heeft de hele week gerend met Violetta en Logan heeft 's avonds laat hardgelopen met een vriend van Bruno die marathons loopt. Ze hebben de middagen besteed aan bokstraining en in het bijzonder aan klappen incasseren. Dat was aan het begin van de week niet te doen, maar ze kunnen het nu redelijk aanzien allebei.

Ze heeft dinsdag T-shirts besteld waarvan ze hoopt dat ze vandaag geleverd gaan worden en denkt terug aan de bodypainting cursus. Dat was helemaal geen erotische ervaring. Ze zijn allebei niet creatief met verf. En die verf was koud... En stonk... En werd hard... En dat was ook het enige.

Ze grinnikt en ziet Logan de trap op komen met twee koppen koffie.

"Waar dacht je aan Bonnie?" Hij zet de kopjes op tafel en gaat bij haar op de bank zitten.

Ze knuffelt tegen hem aan en zegt: "Bodypainting."

Logan lacht en schudt zijn hoofd. "Dat was waardeloos Bonnie. Maar die dansles was heel leuk. En die massagecursus ook."

Scorpia kust hem en zegt: "Mmmm ja. Dat was allebei heel erg leuk." Ze gaat rechtop zitten en pakt het kopje van tafel. Ze neemt een slok en kijkt over het kopje naar Logan. "Hoe gaan we naar het toernooi Logan?"

Hij pakt ook zijn kopje en neemt een slok. "We hebben een privé chauffeur. Iemand die gezegd heeft dat we zoveel mogelijk aan elkaar moeten zitten. Dus dat is precies wat we gaan doen op weg naar het toernooi. Het is ongeveer twee uurtjes rijden en we gaan met de jeep. Wij hoeven pas na de middag te vechten, vlak voor de finales. Dus we kunnen samen alle wedstrijden kijken en onze Schorpioenen aanmoedigen."

Scorpia lacht en zegt: "Je weet het wel te verkopen. Het klinkt zo als een romantisch uitje met zijn tweeën, terwijl we ons tussen de boksers en criminelen gaan begeven. Flavio en Ciro zullen er ook zijn. Dino en Bart gaan met een busje met de jonge jongens. En Ricardo dan?"

"Ricardo rijdt met de jonge jongens mee. Dat wilden de jongens graag en Ricardo maakt het niet uit. We nemen onze maskers ook mee en Flavio heeft beloofd een aantal kopstukken uit te nodigen. Om het allemaal net iets leuker te maken. Je gaat wel de enige vrouw zijn die meegaat en misschien zelfs de enige die die dag op het toernooi is. Dus je moet wel bij me in de buurt blijven, oké?"

"Want je denkt dat ik mijn mannetje niet sta?"

"Oh Bonnie. Ik weet zeker dat jij je mannetje staat. Maar er zijn zoveel klootzakken daar en dat maakt me nerveus. Blijf gewoon bij me in de buurt, dan maak ik me ook geen zorgen."

"Ik beloof dat ik bij je in de buurt blijf. Dat is ook beter voor onze wedstrijd. Elkaar aanraken en zo."

Logan kijkt haar ondeugend aan als Marco van beneden roept: "Zijn jullie aangekleed?"

Logan roept terug: "Ik wel, maar je kent Scorpia hè?"

Marco lacht en komt de trap op met een pakketje. Hij geeft hem aan Scorpia en die scheurt hem blij open. Ze haalt er een shirt uit en laat hem aan Logan zien. Voorop staat 'My Bonnie' en achterop 'Barman'.

Logan pakt hem aan en zegt: "Gaaf Bonnie!"

Scorpia pakt die van haar ook uit en laat de voorkant eerst zien. Voorop het shirt staat 'His Bonnie' en achterop staat 'P. Maestra'.

Logan grijnst en zegt: "We mochten ook een liedje opgeven. Drie keer raden."

Scorpia lacht en zegt: "Mama said knock you out."

Logan lacht en zegt: "Uiteraard. Enige geschikte nummer en Duane blijkt nogal een fan van LL Cool J te zijn. En vandaag gaan we de hele dag knuffelen en kussen. Want dat is de enige training die we nog mogen doen van Bruno. Wil je Leo vanavond nog hier hebben? En dan morgenvroeg naar mamma brengen?"

Ze kijkt Logan vurig aan en hij slikt. "Ik denk dat ik het antwoord al weet."

Scorpia lacht en belt mamma.

Mamma neemt vrijwel meteen op. "Mia figlia! Ti amo. Hoe gaat het met jullie?"

Scorpia zegt dat het goed gaat en vraagt of Leo vanavond al mag komen logeren.

"Echt? Wat heerlijk Scorpia. En Matteo zal niet weten wat hij hoort. Graag meisje. Breng jij maar wat tijd alleen met Logan door. Ik snap het wel."

Scorpia legt uit dat Logan moet werken, maar dat ze het veel te moeilijk vind om de ochtend voor de wedstrijd afscheid te moeten nemen van Leo.

Mamma lacht en zegt: "Tuurlijk. Je weet dat mamma altijd alles weet hè? Dat is zeker niet de hele reden. Maar hoe dan ook, breng maar langs dat mooie mannetje. Wanneer je maar wilt."

Scorpia lacht en zegt: "Grazie mamma. Ti amo."

Ze kijkt op haar telefoon en ziet een berichtje van Freya. Ze leest het en grijnst.

_____________________________________


Een iets langer hoofdstuk dit keer, omdat ik het allemaal in 1 keer wilde delen.

De inspiratie stroomt, dus verwacht binnenkort nog een hoofdstuk.

Fijne zondag!

XO Hankie


Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro