[112] Afscheid van het Verleden

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

De dagen zijn gevuld met slapen en rusten, de blauwe plekken vervagen en de pijn wordt steeds minder. Scorpia ligt overdag op één van de chaise longues met een boek of haar laptop en geniet van het feit dat ze in het café is, maar toch een beetje privacy heeft. Er komt regelmatig iemand even bij haar zitten en ze heeft extra veel tijd om met Leo en Logan te knuffelen.

Logan houdt haar scherp in de gaten en negen dagen voor Lexy en Bruno's bruiloft kan zijn Bonnie alles weer alleen. Ze heeft af en toe nog wel pijn, maar kan zelfs weer motorrijden.

Ze is die ochtend met Bruno vertrokken om een bezoekje te brengen aan een aantal locaties waar ze vroeger veel kwamen. Een soort afscheidstour langs plekken waar ze samen herinneringen hebben liggen, een manier om hun liefde voor elkaar te vieren en afscheid te nemen van hun vrijgezellenleven.

En het geeft Logan de kans om ongestoord van alles te regelen voor hun vakantie.

Dankzij Bruno weet hij dat ze als klein meisje een spreekbeurt over Nessie gehouden heeft. En heel boos werd toen een jongetje in haar klas zei dat Nessie een mannetje was.

Hij lacht bij zichzelf en belt met chef Lettieri. Flavio had zijn privénummer en de beste man heeft een restaurant dat Bella Italia heet in Inverness. Hoe perfect kun je het hebben?

Chef Lettieri is meteen bereid te helpen met een verrassing voor Scorpia, enthousiast over een Italiaanse vrouw die haar hart aan een Schot verloren heeft.

Hij belt zijn vader en ze praten eerst over koetjes en kalfjes, waarna Logan hem vraagt of hij een Harley voor Scorpia kan regelen. Zijn vader wordt enthousiast en zegt: "Je moet zorgen dat je dit weekend in Schotland bent jongen. Want dit weekend is Thunder in the Glens! Dat gaat ze geweldig vinden! Live muziek, demo motoren van Harley Davidson en vooral heel veel Harleys!"

Zijn vader rijdt al motor voor zolang als Logan het zich kan herinneren en hij heeft hem eerlijk gezegd nog nooit zo enthousiast gehoord. Hij lacht om zijn vaders vuur. Zijn vader is meer het type 'stille wateren'. Zijn moeder is als mamma: lief, warm en doodeng als ze kwaad op je is.

Hij hoort zijn moeder op de achtergrond: "Heb je nou gewoon mijn liefste jongen aan de telefoon zonder mij te roepen? Zeg me dat het niet waar is Lachlan!"

Hij kan in gedachten het gezicht van zijn vader voor zich zien en hoort hem zachtjes zeggen: "Caitlin, thois maitheanas dhomh. Here."

Hij geeft de telefoon snel aan haar en Logan grinnikt.

"Logan?"

"Ja?"

"Logan! Mijn lieve jongen, hoe gaat het met Scorpia? En Leo? En met jou? Wanneer kom je naar Schotland?"

Leo, die tot dat moment stilletjes op zijn arm lag, begint te praten zodra hij haar hoort. Logan heeft de telefoon op speaker gezet halverwege het gesprek met zijn vader omdat Leo wakker werd. En de stem van oma herkent hij al.

"Nana! Amo!"

Zijn moeder begint een heel gesprek tegen Leo en Logan luistert glimlachend naar de twee. Ze verstaan elkaar uitstekend, want ze spreken allebei de taal van de liefde.

Als Leo al zijn avonturen aan oma verteld heeft, praat Logan met zijn moeder over Scorpia en haar herstel. En zegt dat hij gaat proberen dit weekend in Schotland te zijn.

Zijn moeder wordt helemaal wild en moet ophangen, omdat het haar teveel wordt. Logan schudt lachend zijn hoofd en neemt Leo mee naar beneden om wat te eten voor hem te maken.


....

Scorpia en Bruno rijden samen het parkeerterrein op en parkeren de motoren naast elkaar. Ze doet haar helm af en haar handschoenen uit. Ze kijkt Bruno stralend aan en hij glimlacht naar haar terug. Hij ziet het plezier in haar ogen en weet zeker dat zijn ogen hetzelfde uitstralen. Ze hebben geen woorden nodig om te weten hoe de ander zich voelt.

Al die jaren samen, heel dicht bij elkaar, alle tranen, lachbuien, wedstrijden, ondeugende dingen en blote momenten hebben voor een band gezorgd die nooit meer stuk gaat. Een band die misschien wel dieper gaat dan wat ze ooit met hun partners zullen hebben. Ze weten alles van elkaar en wat ze niet weten, voelen ze van elkaar aan.

Ze lopen de bar in en er klinkt een gil vanuit de keuken. "Scorpiaaaaaa!"

Een klein vrouwtje komt aangevlogen en knuffelt haar fijn. Scorpia's gezicht vertrekt even, maar al snel knuffelt ze de vrouw warm terug.

"Jacky! Dat is lang geleden zeg! Maar gelukkig ziet de kroeg er nog hetzelfde uit!"

De vrouw bekijkt haar aandachtig en zegt: "Je ziet er verdomme nog mooier uit dan toen. Misschien moet ik die gore wodka ook maar gaan drinken."

Bruno lacht en zegt: "Jack, na een paar glazen van die wodka ziet iedereen er mooier uit."

"Godsamme Bruno. Ik had je bijna niet herkent zonder een blonde sloerie aan elke arm. Hoe gaat het met jou? Zit ie er nog aan? Of heb je hem nu eindelijk versleten?"

Scorpia schatert en voelt het gevoel van thuiskomen in haar hart. Deze vrouw, keihard, grofgebekt, ongeremd, maar met een klein hartje, ze houdt van haar en de liefde is wederzijds.

Ze gaan aan de bar zitten en Jacky zet twee mokken voor hen neer en vult ze met koffie.

Ze praten over hun avonturen: de gevechten, het topless dansen op de bar en de veroveringen. Ze praten ook even over de mensen die er niet meer zijn. Een groot deel van hun motorvrienden leeft niet meer. Maar ze zijn niet verdrietig, hun levens waren snel en gevuld met uitersten. Het was niet de bedoeling dat ze oud zouden worden en daar waren ze zelf helemaal oké mee.

Scorpia vertelt over Logan en Leo en Bruno vertelt over Lexy en de kinderen.

Jacky luistert met ogen vol tranen naar hun verhalen. "Verdomme, jullie weten dat ik niet jank! Emoties doe ik niet aan. Maar... wat tof dat het goed met jullie gaat."

Ze loopt de keuken in en Bruno slaat zijn arm om zijn zusje heen. Ze legt haar hoofd op zijn schouder en denkt terug aan alle keren dat ze hier samen waren. De keer dat Bruno in de motel-kamer naast haar druk bezig was en Scorpia er zo gek van werd dat ze in het Italiaans tegen hem schreeuwde dat als hij niet heel snel klaarkwam ze ervoor zou zorgen dat hij dat nooit meer zou kunnen.

Ze grinnikt en deelt de herinnering met Bruno. Bruno geeft eerlijk toe dat hij teveel gezopen had en dat het na haar opmerking helemaal niet meer lukte.

Hij vraagt haar of ze eindelijk wil vertellen wat ze aan het doen was toen hij haar niet kon vinden, nadat ze naar de wc gegaan was. En ze kijkt hem aan en vraagt: "Over welke keer hebben we het precies?"

Bruno trekt zijn wenkbrauwen op en zegt: "Nou, die keer dat ik alleen terug naar het motel ben gegaan en jij om vijf uur 's ochtends binnen kwam strompelen. Straalbezopen en met alleen een goor T-shirt van één of andere vent aan."

Ze kijkt hem aan en probeert haar lachen in te houden. Hij ziet het in haar ogen, voordat hij het haar hoort zeggen. "Ik was niet straalbezopen. Had wel moeite met lopen, maar dat kwam niet door de drank."

Jacky komt teruggelopen en roept: "De tweeling! Fuck ja! Ik zou het ook wel weten!"

Bruno legt zijn handen over zijn oren en de vrouwen gaan uitgebreid in op hoe lekker die twee mannen wel niet waren. Lang, gespierd, bedekt met tatoeages en die baardjes...

Scorpia zegt: "Die wisten wel hoe je een vrouw moest verwennen. Potverdorie, ik dacht dat ik dood ging. Maar gelukkig deden ze het nooit twee keer met dezelfde. Ik had een tweede keer denk ik niet overleefd."

Ze barst in lachen uit en Bruno slaat met zijn hoofd op de bar. Jacky wrijft hem over zijn schouder en lacht met Scorpia mee.

Ze verlaten de bar na Jacky uitgebreid geknuffeld te hebben en rijden nog een stuk, totdat ze bij het motel aankomen. Ze lachen bij de aanblik van het vervallen gebouw en hopen dat de bedden een beetje netjes zijn. Ze nemen samen één kamer en gaan meteen kijken. Het is klein, stinkt naar vocht en ziet er nog net zo uit als ze zich herinnerden.

Scorpia onderzoekt het bed, maar komt er gelukkig al snel achter dat het beddengoed fris en schoon is. Ze gaat op het bed zitten en belt Logan.

"Bonnie! Wacht even, even naar Leo lopen. Leo! Mama aan de telefoon!"

"Mama? Amo!"

Een brede glimlach vormt zich op haar gezicht en ze zegt: "Ik hou ook van jullie, mooie mannen. Hoe gaat het daar?"

Logan zegt: "Oh nee, je waagt het niet boef. Elke keer weer. Volgens mij doe je het expres."

Scorpia grinnikt en weet precies wat er gaande is.

Ze hoort Leo giechelen en dan zegt het mannetje: "Leo stinkie!"

"Eerlijk waar Bonnie, dat ventje kan op commando poepen. Elke keer als we even een momentje hebben... En stinken dat ie doet. Leo! Gadverdarrie! Ik bel je zo terug Bonnie, voordat alle klanten weglopen."

Scorpia valt lachend achterover op bed en kijkt naar Bruno, die luistert naar een lang verhaal van Pia. Ze worden doodmoe van het geklets van het kleine meisje, maar hebben het hart niet haar tot stilte te manen.

Ze hoort op de achtergrond: "Pappa? Soppia bij jou?"

Bruno zegt: "Ja Enzo, Scorpia is bij mij."

Lucas roept uit de verte dat hij Scorpia ook wil spreken en Bruno zegt: "Nou, lekker dan. Ik bel MIJN kinderen, omdat ik hoop dat ze hun vader een beetje missen en wat denk je? Vragen ze om mijn zusje. Fijn weer."

Scorpia gaat naast hem op bed zitten en lacht. Bruno stuurt een videoverzoek en Lexy komt in beeld met Pia op schoot en Enzo en Lucas naast haar op de bank. Zodra ze Scorpia zien, roepen ze alle drie haar naam en dat ze van haar houden.

Bruno doet alsof hij moet huilen en Scorpia troost hem.

"Misschien moeten we nog een paar dagen wegblijven broer. Als ze je toch niet missen thuis..."

Alle drie de kinderen raken in paniek: "Nee! Papa! Je moet thuiskomen morgen. Ti amo!"

Bruno knipoogt naar Scorpia en doet alsof hij zijn tranen wegveegt. "Dus jullie missen me wel?"

Hij grijnst naar zijn gezin en ze lachen terug.

Lexy zegt: "Ze zijn gewoon jaloers dat je tante Scorpia voor jezelf hebt. En als ik heel eerlijk ben, dan ben ik dat ook."

Ze lachen en dan gaat Scorpia's telefoon. Ze neemt snel op en hoort Logan grinniken.

"Mooie Schot! Is ons kleine stinkerdje weer schoon?"

"Ja, het was een flinke klus maar het is gelukt. En ik heb hem mooi even aan Ciro gegeven, dan kan hij die pesten. Leo is het blijkbaar nog steeds niet eens met zijn stoppels. Maar hoe gaat het met jou Bonnie. Geen extra pijn?"

"Het gaat goed Logan. Nee, geen extra pijn. En het is heerlijk om nog één keer met Bruno alleen op pad te zijn. Als een soort afsluiting van een moeilijke periode in mijn leven. En om de leuke herinneringen op te halen. Ik mis jullie wel hoor en het zal vannacht ook wel een drama worden."

"Wat fijn Bonnie. Geniet er lekker van. Maar ik hoop dat je weet dat het wat mij betreft niet de laatste keer hoeft te zijn. Wij missen jou ook, maar het gaat zwaarder voor mij zijn. Jij kunt tenminste nog met Bruno knuffelen in bed. Ik zie je morgen weer. Ik hou van jou."

"Ik hou ook van jou. Voor altijd. Tot morgen!"

Bruno hangt ook op en laat zich achterover op het bed vallen. Hij zucht en wrijft over zijn gezicht. Scorpia kruipt tegen hem aan en zegt: "Best leuk die herinneringen ophalen. Maar we zijn die mensen niet meer hè? Wat we thuis hebben zitten is belangrijker."

Hij kijkt haar aan en knikt. Ze staan op en verzamelen hun spullen, pakken hun helm en handschoenen en lopen naar buiten.

Ze stoppen halverwege bij een inham aan de kant van de snelweg en Bruno haalt een klein flesje wodka uit zijn binnenzak. Hij geeft hem aan Scorpia en zegt: "Grazie sorellina. Voor al die jaren samen. Voor het vertrouwen, de liefde, het plezier, de tranen. Dankjewel voor de liefde voor mijn gezin. Wat ben ik trots op jou en dankbaar dat je mijn zusje bent. Ti amo per sempre."

Scorpia neemt een slok en geeft het flesje terug aan Bruno. Ze haalt even adem en zegt: "Grazie fratello. Mijn beste vriend, mijn rots, mijn beschermer. De constante factor in mijn leven. Dankjewel dat je altijd in me bent blijven geloven en..."

Ze barst in huilen uit en Bruno trekt haar in zijn armen en kust haar voorhoofd. Hij houdt haar stevig vast en ze huilen in elkaars armen. De wind trekt aan hun haar, de auto's razen voorbij, maar ze hebben alleen aandacht voor elkaar. Ze voelen alleen de liefde die hen als een warme deken omarmt.


------

Scorpia stopt een straat verderop en draait de motor uit. Ze doet haar helm af en hangt hem aan het stuur. Ze duwt in stilte de motor het laatste stukje naar huis en parkeert hem. Alle lichten in het café zijn uit, maar er brandt nog wel licht in de keuken. Ze doet haar handschoenen uit en haalt de sleutel uit het contact.

Ze loopt naar de achterdeur en ziet Logan aan de keukentafel zitten met een whisky voor zich. Hij haalt zijn handen door zijn haar en ziet er verdrietig uit. Ze doet de deur langzaam open en hij kijkt naar haar op. De glimlach die dan op zijn gezicht verschijnt kan al het ijs op de wereld doen smelten.

Ze loopt verleidelijk op hem af, legt haar helm op tafel, kruipt bij hem op schoot en kust hem langzaam en diep. Hij knijpt in haar billen en kreunt, terwijl ze zijn shirt over zijn hoofd trekt. Ze leunt achterover, zodat hij haar jas los kan ritsen en uittrekken.

Hij trekt vervolgens ook haar shirt en beha uit en begraaft zijn gezicht tussen haar borsten. Ze lacht en streelt met haar handen door zijn haar. Hij kust haar borsten, speelt ermee, kijkt haar aan met zijn stormachtige, grijze ogen en maakt haar leren broek los.

Zijn hand glijdt in haar slipje en zijn vingers strelen haar.

"Oh hell, Bonnie."

Ze is er allang klaar voor. De hele rit naar huis is al mentaal voorspel naar dit moment geweest.

Ze trekken de rest van hun kleren uit en Logan tilt haar op de keukentafel. Hij grijpt haar bij haar heupen, duwt zichzelf in één stoot helemaal bij haar naar binnen, sluit even zijn ogen en bijt op zijn lip.

Hij kijkt op haar neer en likt langzaam aan zijn duim, terwijl hij haar diep in haar ogen kijkt. Zijn vochtige duim vindt haar clitoris en draait een langzaam rondje. Hij grijnst en trekt zichzelf uit haar warme vochtigheid.

Ze komt razendsnel overeind, duwt hem kwaad op de stoel achter hem, klimt op zijn schoot en grijpt zijn erectie vast. Haar ogen boren in de zijne terwijl ze hem bij zich naar binnen brengt. Zodra ze hem in zijn schouder bijt en haar heupen in een wild ritme beweegt, kan hij niet anders dan haar tempo volgen, haar billen stevig vastgrijpend.

Scorpia leunt achterover met haar ellebogen op de tafel en draait met haar heupen. Logan streelt haar borsten en buik en geniet van het uitzicht.

Hij voelt dat ze er bijna is en likt zijn duim en wijsvinger nat, pakt haar tepel en rolt hem tussen zijn vingers, terwijl zijn andere hand naar beneden glijdt. Zodra hij haar clitoris raakt, voelt hij haar om zijn erectie samentrekken.

Hij kreunt, het gevoel en uitzicht hem teveel wordend. Ze komen samen luid kreunend klaar en Logan slaat zijn armen om haar middel, terwijl Scorpia zich helemaal achterover laat zakken. Ze glimlacht tevreden en hij streelt afwezig over haar buik.

"Welkom thuis, Bonnie."

Ze grinnikt en steunt op haar ellebogen om naar Logan te kijken. Hij glimlacht naar haar en reikt naar de handdoek achter zich, haar op tafel tillend en liefdevol schoon vegend.

"Hell Bonnie. Wat ben ik blij om je te zien."

"Ja, dat heb ik gemerkt."

Ze lachen en Logan helpt haar overeind.

Scorpia doet haar slipje weer aan en steelt Logans shirt. Logan doet zijn boxershort weer aan en vraagt of ze wat te drinken wil. "Ja, doe me maar een glas van die Chianti op het aanrecht."

Logan schenkt het voor haar in en pakt zijn whisky. Hij loopt het café in en Scorpia volgt hem.

Ze gaan op de chaise longues zitten, Logan steekt een kaarsje aan en zet die op het kleine tafeltje tussen de stoelen. Scorpia maakt het zich gemakkelijk op de stoel en sluit ontspannen haar ogen.

Logan bekijkt haar en vraagt zich af wat er veranderd is. Maar dat er iets veranderd is, is duidelijk. Ze ziet er kalmer uit. Meer in balans.

Ze neemt een slok van de wijn en zegt: "Ik heb vandaag afscheid genomen van de wilde Harley rijdende, jonge vrouw die ik ooit was. Begrijp me niet verkeerd, ik zal Ombra nooit wegdoen. Maar ik ben die vrouw niet meer. De vrouw die teveel dronk, topless op de bar danste, vocht en seks had met een rits mannen die ze niet kende. En Bruno is al helemaal die geile bokser niet meer."

Ze lacht. "Het was fijn, maar we misten allebei ons gezin, ons thuis."

Ze vertelt Logan over Jacky en deelt een aantal verhalen van toen. 

Zodra ze hun glas leeg hebben gaan ze naar boven. Scorpia kijkt even in het bedje van Leo en geeft het slapende hartendiefje een kusje.

Ze duiken in bed, knuffelen tegen elkaar aan en vallen met een tevreden zucht in slaap. 


⊱ ────── {⋅.♏︎.⋅} ────── ⊰

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro