[119] Herenigde Harten

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Scorpia heeft de hele weg naar het vliegveld op de stoel gewiebeld van opwinding en nu staan ze bij de gate te wachten tot de familie uit het vliegtuig komt. Ze knijpt Logans hand fijn en ziet allemaal onbekende mensen door de deuren komen. 

Lexy en Bruno staan een eindje verderop vol verwachting te kijken. Ineens ziet Scorpia de rode haren van Lucas, hij rent met Enzo aan zijn hand naar Bruno en Lexy. Dino en Violetta lopen achter de jongetjes aan, Pia op Violetta's arm.

Maar Scorpia's ogen zoeken naar Ciro en Flavio. En dan ziet ze ze. Alsof ze in vertraging door de deuren komen. Ciro draagt Leo op zijn arm en zijn vrije hand houdt die van Flavio vast. Ze zien er zo gelukkig en ontspannen uit. Ze is even betoverd door die twee mannen, die overduidelijk van elkaar houden.

En dan ziet Leo haar. Hij begint hartverscheurend te huilen en Scorpia rent naar Ciro. Ze pakt Leo van haar broer aan en Leo klampt zich aan haar vast, huilend op haar schouder.

"Mamaaaaa. Mis. Leo mis."

Hij hikt van het huilen en Scorpia houdt hem dicht tegen zich aan en drukt kusjes op zijn wangetje. "Oh Leo, mama heeft je ook heel erg gemist. Dit doen we nooit meer."

Logan slaat zijn arm om haar heen en begeleidt haar naar een rij stoelen. Ze gaat zitten en wiegt Leo terwijl ze zegt dat ze van hem houdt. Als Leo uitgehuild is tilt hij zijn hoofdje op en kijkt Scorpia aan. Hij legt zijn handjes op haar wangen en kust haar. Hij voelt aan haar gezicht, alsof hij niet kan geloven dat ze er echt is. Zijn honingkleurige oogje boort zich in de hare en langzaam verschijnt er een lachje op zijn gezicht.

Hij zegt opgelucht: "Mama. Amo."

Logan legt zijn hoofd op Scorpia's schouder en Leo's mondje zakt open. Hij maakt een geschokt geluidje en roept: "Papa!" Hij steekt zijn handjes naar Logan uit en geeft hem ook een kusje.

"Ja, papa snapt wel dat mama belangrijker is. Maar ik heb je ook gemist boef."

Scorpia wil Leo aan Logan geven maar het mannetje klampt zich aan haar vast. Hij raakt in paniek en Scorpia knuffelt hem. Ze wiegt hem heen en weer en Logan zegt: "Het geeft niet welpje van me. Blijf jij maar bij mama."

Logan kijkt op naar Flavio en Ciro, die met hun armen om elkaar en ogen vol tranen kijken naar de hereniging. Logan vraagt hoe het met Leo gegaan is.

Ciro zegt: "Het was een feestje om voor hem te mogen zorgen. Heel erg bedankt voor die kans. Hij was in het vliegtuig ook rustig. Maar hij heeft jullie wel heel erg gemist en slapen ging ook niet zo goed, eerlijk gezegd."

Ciro hurkt naast Scorpia's stoel en drukt een kus op haar wang. "Ik ben blij dat jullie weer samen zijn, sorellina." Hij streelt met een vinger over Leo's wangetje en zegt: "Fijn hè, Leo? Dat je weer met mama kan knuffelen?"

Leo zegt zacht: "Mama amo." Hij ligt met zijn hoofdje op haar schouder en houdt de stof van Scorpia's jurk in zijn vuistje vast.

Ciro glimlacht naar hem en staat weer op. Flavio buigt voorover en geeft Scorpia een kus op haar voorhoofd. Hij glimlacht naar haar en aait Leo even over zijn haartjes.

Dino komt aangelopen en knuffelt Logan, voordat hij Scorpia een kus geeft. Violetta komt verlegen achter hem aan en begroet ze ook. Bruno en Lexy komen ook aangelopen met hun kinderen. En Logan pakt Pia aan voor een knuffel.

Het meisje zegt zacht: "Logan. Hoi."

Logan straalt en geeft haar een kusje.

Ze spreken af allemaal naar het hotel te gaan, om koffers weg te zetten en om samen wat te eten en te drinken. Violetta en Dino gaan met Bruno's gezin mee. En Flavio en Ciro rijden met Logan en Scorpia mee.

Ze proberen bij de auto Leo in het autostoeltje te zetten, maar zodra hij denkt dat Scorpia hem loslaat, begint hij paniekerig te huilen. Scorpia gaat op de achterbank zitten met Leo tegen haar borst en troost hem.

"Shhh lief piraatje van me. Ik laat je nooit meer gaan. Echt niet. Niet huilen. Ti amo. Ti amo." Ze huilt zelf ook en voelt langzaam dat het stukje van haar hart weer terug op zijn plek valt. Het arme mannetje is bang dat ze hem weer bij anderen achterlaat en ze hoopt dat die paniek de komende dagen minder zal worden. Maar hem nu, dicht tegen haar hart aanhouden is het fijnste gevoel dat er is.

Ze wrijft over zijn ruggetje en drukt een kus op zijn haartjes. Ze voelt dat hij rustiger ademhaalt en weet dat hij in slaap gevallen is. Logan maakt oogcontact met haar via de achteruitkijkspiegel en knipoogt naar haar. Ciro zit voorin, naast Logan en kijkt zijn ogen uit.

Flavio zit achterin naast Scorpia en heeft de hele rit al een hand op haar been liggen, om haar te steunen. Ze ademt langzaam uit nu Leo slaapt en sluit haar eigen ogen ook even.

Ze parkeren bij het hotel en Logan haalt het kleine overhemdje uit de tas van de winkel. Ze trekken Leo het shirt aan en hij slaapt gewoon verder. Helemaal kapot van de reis en het huilen.

Flavio zegt: "We hebben een koffertje voor Leo ingepakt en daar zit ook de draagdoek in. Zal ik die er even uithalen?" Scorpia knikt dankbaar en blijft op de achterbank zitten om haar mannetje nog iets langer te knuffelen.

Ze stapt uit, doet haar leren jack uit en Flavio helpt haar met de draagdoek. Hij is er heel handig mee en voordat ze het weet ligt Leo erin te slapen, tegen haar borst.

Ze kijkt hem aan en hij lacht: "Ja, ik heb alle filmpjes op internet gezien en me gek geoefend voordat Ciro Leo zo mocht dragen. Ik was als de dood dat we het verkeerd zouden doen en dat Leo zou vallen. Ik ben als oefenvader helemaal niet de stoere man die ik normaal gesproken ben. Vraag maar aan Ciro, ik was een wrak elke keer als Leo moest huilen. Ciro was veel relaxter."

Scorpia kijkt haar broer aan en die haalt zijn schouders op. "Flavio deed alles met zijn hoofd, ik volgde gewoon mijn hart." Hij kijkt in de draagdoek naar de slapende Leo en glimlacht.

Scorpia zegt: "Perfecte combinatie dus. Jullie zien er goed uit samen, gelukkig. Fijn. Heel erg bedankt dat jullie voor Leo gezorgd hebben en van hem en elkaar gehouden hebben. Ik kan echt niet meer wensen."

Ze knuffelt ze allebei voorzichtig met Leo ertussen. Logan trekt zijn jas uit en legt hem in de auto. Hij slaat zijn arm om Scorpia heen en Flavio en Ciro kijken ze breed lachend aan. "Over mooi samen gesproken."

Flavio kust zijn vingertoppen en Ciro voegt toe: "Ja, dat staat jullie goed. Alle drie. Kom we gaan naar binnen. Voordat die hongerige wolven alles hebben opgegeten. En ik begin toch echt wel trek te krijgen en wil die geweldige hotelkamer weleens zien."

Logan en Scorpia lopen achter ze aan, allebei steeds even kijkend naar de slapende Leo.

In het hotel is het duidelijk te horen waar Bruno en Dino met aanhang zitten. Ciro schudt zijn hoofd en loopt naar de receptie. Hij pakt de kamersleutel aan en gaat samen met Flavio naar boven om hun koffers weg te zetten en even op te frissen.

Logan en Scorpia voegen zich bij de rest van de familie aan tafel, maar Scorpia heeft alleen maar oog voor Leo. Enzo komt aangelopen en kijkt haar verlangend aan, maar ze ziet het niet.

Logan tilt hem op en zegt: "Tante Scorpia? Er wil iemand een kusje."

Ze kijkt opzij en ziet Enzo bij Logan op schoot zitten. Ze legt haar arm om Leo heen en buigt naar Enzo toe voor een kusje.

Enzo zegt: "Sttt, Leo sapen. Leo lief. Leo Soppia missen. Enzo ook."

Scorpia zegt: "Ik heb jou ook gemist Enzo." Ze aait hem over zijn wang en hij leunt tegen Logans borst. Logan slaat zijn arm om het jongetje heen en hij zucht tevreden.

Ciro en Flavio komen bij ze aan tafel zitten en Flavio zegt: "Dit gebeurt elke keer als Scorpia en Logan erbij zijn. En toch verbaast het me elke keer weer."

Ze kijken hem vragend aan en hij zegt: "Het is een soort van verandering van energie in de lucht. Een soort schild van ontspannen liefde. Je merkt het aan de kinderen, maar ik voel het ook. En het lijkt wel sterker geworden sinds jullie samen naar Schotland gegaan zijn."

Ciro knikt en glimlacht. Hij leunt tegen Flavio aan en die drukt een kus op zijn hoofd. Scorpia kijkt ze aan met een gelukkige blik in haar ogen. Ze doen allemaal een stoelendans, terwijl ze eten en drinken, zodat ze allemaal met elkaar kunnen praten en uiteindelijk komt Bruno naast haar zitten.

"Zusje. Ik zie dat je hart weer compleet is. En het hartje van Leo ook. Dan kan dat mannetje lekker bijkomen bij zijn mama. Jullie slapen vanavond nog in de cottage, toch?"

Scorpia knikt en Bruno zegt: "Morgen gaan de mannen samen hun kleding passen en hetzelfde geldt voor de vrouwen. Mamma komt morgen met Matteo ook aan op het vliegveld. Ze wilde niet met de hele kinderboerderij vliegen en een momentje voor haarzelf hebben. Zou jij ze op kunnen halen?"

Scorpia knikt en zegt: "Tuurlijk. Al weet ik niet of dit mannetje met de mannen mee wil morgen. Dat moeten we maar even afwachten. Wat vond je van je schoonouders, Bruno?"

"Ik vind ze heel aardig Scorpia, maar Lexy heeft een moeilijke band met ze. Kon er niet helemaal hoogte van krijgen. En er speelde volgens mij ook iets tussen Cait en Lachlan."

Scorpia legt haar hand tegen Bruno's wang en zegt: "Dat heb je goed aangevoeld broer. Ik denk dat het nu beter met ze zal gaan."

Bruno grijnst en zegt: "Misschien had jij ze eerst moeten ontmoeten, sorellina. Want als ik Lexy mag geloven dan is Lachlan helemaal verliefd op je."

Scorpia lacht en zegt: "Dat is een beetje wederzijds. Hij heeft mooie motoren en lijkt op Logan."

"Wat!? Je hebt zijn motoren gezien?"

"Euh... Ja? Achterop gezeten zelfs."

Bruno roept Lexy en vertelt haar alles wat Scorpia hem net verteld heeft. Lexy staart naar haar schoonzusje en weet niet wat ze moet zeggen. Scorpia kijkt haar vragend aan en Lexy zegt: "Er heeft al zo'n tien jaar niemand in die schuur mogen komen, laat staan aan de motoren zitten."

Ze bekijkt Scorpia's outfit en zegt: "Staat je goed zusje. En zo leuk dat Logan en Leo ook een schotse ruit aanhebben."

Scorpia vertelt dat Cait de jurk uitgezocht heeft en Lexy kijkt geschokt, draait zich om en loopt weg.

Scorpia kijkt Bruno bezorgd aan en die zegt: "Ja, zoals ik al zei. Moeilijke band." Hij wil achter haar aan gaan, maar ziet dan dat Logan dat al doet. "Hoe vind je het hier in Schotland zusje?"

Scorpia vertelt in geuren en kleuren wat het land met haar doet en dat ze graag terugkomt.

Bruno kijkt in haar ogen en zegt zacht: "Je bent echt het tegenovergestelde van Lexy. Ze heeft er al spijt van dat ze besloten heeft hier te trouwen. Ze kan niet wachten tot we weer thuis zijn."

Scorpia fronst en heeft geen idee wat er met Lexy aan de hand is. Ze staat op en gaat op zoek naar Logan. Ze vind hem op de gang bij de toiletten met Lexy in zijn armen.

Scorpia wil zich weer omdraaien als ze Lexy's verdrietige stem hoort: "Scorpia! Wacht! Mag ik even met je praten?"

Scorpia loopt naar haar toe en knikt. Ze kijkt naar Leo en vervolgens naar Logan. Hij snapt het meteen en tilt Leo uit de draagdoek. Hij houdt het kleine mannetje op zijn arm en geeft Scorpia een kus, voordat hij wegloopt.

Lexy laat zich op de grond zakken, met haar rug tegen de muur. Ze slaat haar armen om haar knieën en zucht. Scorpia laat zich ook op de grond zakken en wacht geduldig tot Lexy begint te praten.

"Scorpia... mijn tienertijd hier heb ik besteed aan jongens. Maar dan ook echt alleen maar. Toen ik zwanger raakte veranderde alles. Ik kreeg mijn broertje terug, die ineens heel verantwoordelijk en verzorgend was. En keihard werkte om ons gelukkig te maken.

We spraken niet over vroeger, we probeerden gewoon vooruit te kijken. We namen afstand van pa en ma, omdat we die kinderen niet meer waren."

Ze staart naar de muur en Scorpia kan haar hersenen bijna horen kraken.

"Scor, ik wil ook weer van dit land houden. Een goede band met pa en ma hebben. Ik wil me geen zorgen hoeven maken over alle exen die hier rondlopen en wat Bruno er wel niet van zal denken. Er werken hier in het hotel vier mannen die weten hoe ik in bed ben. En elke keer stokt mijn adem als ik ze zie, bang dat ze aan Bruno vertellen wat ik vroeger allemaal deed."

Scorpia barst in lachen uit. Ze heeft echt geprobeerd zich in te houden, maar dat gaat niet meer. Lexy kijkt haar geschokt aan en Scorpia probeert tussen het lachen door haar verontschuldigingen aan te bieden. Ze grinnikt nog wat na en pakt Lexy's hand vast.

"Lieve, lieve Lexy, ik durf er mijn hele vermogen om te verwedden dat Bruno de grootste hoer van jullie tweetjes is geweest. En al was dat niet zo, hij is dol op jou. Op alles wat jou jou maakt. En ik kan me haast niet voorstellen dat je ooit een mooiere man dan Bruno gehad hebt. Die man is abnormaal sexy en lief. Alle mannen en vrouwen zijn jaloers als ze jullie samen zien. Zorg dat al die exen zien hoe gelukkig je bent met die Italiaanse bokser en die drie prachtige kinderen."

Scorpia duwt Lexy's kin omhoog zodat ze haar in haar grijze ogen kan kijken. "Je bent nog wel dat meisje van toen. En je hebt nog steeds je vader en moeder nodig en zij jou. Ze zijn net zo goed de weg naar jullie kwijtgeraakt. Maar dat wil niet zeggen dat er geen weg terug is.

Je moeder heeft het je vader al die jaren kwalijk genomen dat ze jullie niet zag. En dat heeft hun relatie ook geen goed gedaan. Maar de liefde die jullie voor elkaar hebben is er zeker weten nog en die liefde kan heel makkelijk weer groeien. Laat wat geweest is achter je. En start met een schone lei. Praat met je ouders als de fantastische moeder, geliefde en zus die je vandaag bent. Ik zou niet meer zonder je kunnen."

Lexy stort zich huilend in Scorpia's armen en bedankt haar. Ze zegt een beetje schor: "Ik kan niet wachten om je morgen in de jurk te zien. Want ik heb nu kunnen zien dat een Schotse ruit je geweldig staat."

Ze drukt een kus op Scorpia's lippen. "Echt heel erg bedankt voor alles. Jij ziet altijd het totaalplaatje. Zo blij dat jij bij Logan hoort."

Ze staan samen op en lopen het restaurant weer in.

Scorpia zoekt met haar ogen naar Logan en ziet hem op een stoel zitten met de slapende Leo op zijn arm. Ze glimlacht en ziet dan Lucas op haar af komen rennen. Ze gaat op haar hurken zitten en hij stort zich in haar armen. Ze knuffelt hem liefdevol en zegt: "Mmm, nog steeds de beste knuffelaar." Lucas lacht en geeft haar een kus.

"Scorpia? Leo was heel erg verdrietig zonder jou. Dat was heel zielig."

"Ik was ook heel verdrietig zonder Leo. Dat ga ik nooit meer doen."

"Goed. Ik heb jou ook gemist hoor. Maar ik moest op Pia en Enzo passen."

Scorpia streelt zijn mooie rode haar en zegt: "Ik heb jou ook gemist. Ik ben trots op jou, je bent net zo'n geweldige grote broer als je papa." 

Ze geeft hem nog een kusje en loopt dan naar Logan. Ze gaat bij hem op schoot zitten en legt haar hoofd tegen zijn schouder, zodat ze naar de slapende Leo kan kijken.

Logan legt zijn vrije arm om Scorpia heen en zegt: "Ik ben blij dat we weer samen zijn Bonnie. Alles goed gegaan met Lexy?"

"Ja, ik denk dat wat ik gezegd heb geholpen heeft. Mogen we al naar de cottage Logan? Of moeten we nog hier blijven?"

Logan grinnikt zacht en zegt: "Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat we met zijn drietjes willen zijn."

Ze staan op en Bruno roept: "Ja, ja, ga maar. Tot morgen!"

Ze lopen naar de jeep en leggen de slapende Leo in het kinderstoeltje. Ze stappen in en rijden naar de cottage. Logan maakt het vuur in de haard aan en Scorpia zet een pot thee. Leo ligt in een wipstoeltje voor de haard en slaapt nog. Het arme mannetje moet nauwelijks geslapen hebben.

Scorpia gaat op de grond zitten met een mok thee en kijkt verliefd naar haar kleine piraatje. Logan komt achter haar zitten en legt zijn kin op haar schouder om ook naar Leo te kijken.

Ze drinken hun thee en warmen zich op aan het vuur. Als Logan zijn thee op heeft, zet hij de mok weg en slaat zijn armen om haar heen. Hij duwt zijn neus in haar haar en ademt haar geur in.

"Mmm Bonnie. Nu we hier met zijn drietjes zijn zou ik willen dat we hier voor altijd konden blijven."

Hij kust haar nek en ze kreunt zachtjes. "In theorie kan dat. Maar of we er gelukkig van worden op de lange termijn is de vraag. Zonder het café, mijn bedrijf en vooral al onze familie daar. Maar ik vind het ook heerlijk hier en ik wil zeker vaker hier naartoe, met Leo."

Leo hoort zijn naam en wrijft in zijn oogje. Hij gaapt en kijkt om zich heen. Hij zoekt met zijn oogje naar papa en mama en zodra hij ze samen ziet grijnst hij. Hij zwaait met zijn armpjes en beentjes en maakt dan een verrast geluidje. Hij zwaait nog harder met zijn ledematen en het stoeltje wipt op en neer.

Hij giechelt en roept: "Amo!"

Logan grinnikt en ze genieten van de ontspannen, gelukkige sfeer. Ze brengen de rest van de dag knuffelend door. Leo is niet meer paniekerig als Scorpia hem niet vasthoudt en ze mag zelfs even naar de wc. Dat is wel een beetje spannend, want Leo heeft liever dat hij haar kan zien. Hij wil best bij Logan liggen en met hem knuffelen maar Scorpia moet 'in beeld' zijn.

Logan zit op de grond met Leo tegen zijn borst en Scorpia gaat bij hem op schoot zitten. Leo lacht en raakt Logan en Scorpia tegelijk aan. Scorpia glimlacht naar Logan en geeft Leo een kusje. Leo kijkt naar haar mond en dan naar die van Logan.

"Papa mama kusje!"

Logan drukt meteen zijn lippen op die van Scorpia en Leo klapt in zijn handjes. Ze lachen om de kleine boef en kietelen hem zachtjes.

Ze slapen die nacht met zijn drieën in het bed en Scorpia wordt de volgende ochtend wakker met het mooiste uitzicht. Ze ligt met haar hoofd op Logans schouder, die op zijn rug ligt en Leo ligt op Logans borst. Logan heeft een arm om haar heen en zijn hand tegen de billetjes van Leo. Ze voelt zich veilig en geliefd en kijkt gelukkig naar haar slapende mannen.

Ze gaapt en denkt aan de dag die voor haar ligt. Ze gaat met alle vrouwen de kleding voor de bruiloft passen. Ze gaat eindelijk haar speciaal gemaakte tartan jurk zien. En ze is ook benieuwd naar Lexy's jurk.

Maar ze zou het liefste met de mannen mee gaan en Logan in zijn kilt zien. Ze wordt al wild bij het idee en kreunt zacht. Logan draait zijn hoofd haar kant op en kijkt haar slaperig aan. Ze glimlacht naar hem en kust hem zachtjes.

Hij fluistert: "Goedemorgen, Bonnie. We hebben alle drie beter geslapen deze nacht." Leo mompelt een beetje maar slaapt gewoon verder. "Hoe laat moeten we Matteo en mamma van het vliegveld halen?"

Scorpia gaat rechtop zitten en zegt: "Om elf uur. Ik hoop dat ze op tijd zijn, want Lexy heeft me laten weten dat ik niet later dan twaalf uur in de winkel mag zijn."

Logan grinnikt en Leo doet zijn oogje open. Logan aait over Leo's ruggetje en drukt een kusje op zijn hoofdje.

"Aan die grinnik kan ik horen, dat je weet wat me te wachten staat en nu wil ik helemaal met jou en Leo mee."

Logan grijnst en draait zich op zijn zij met Leo en knuffelt hem. "Je gaat lekker met papa mee hè Leo? We gaan het lekker gezellig maken met al je ooms en neefjes. En mama mag genieten van bruidzilla Lexy. Wens haar maar vast sterkte."

Logan grinnikt en Leo giechelt.

Scorpia zucht en loopt richting de badkamer. "Ik ga me douchen pestkoppen."

Scorpia doucht zich snel en trekt skinny jeans met een T-shirt aan. Ze steekt haar voeten in laarzen en maakt een hoge staart in haar haar. Een beetje lipgloss en mascara en ze is er klaar voor.

Logan heeft inmiddels koffie gezet en Leo ligt wild zwaaiend in het wipstoeltje. Logan kijkt lachend naar Leo en zegt: "Nou, daar zie ik wel een toekomstige bokser in Bonnie. Kijk hem gaan."

Scorpia lacht ook en zegt: "Tja, als hij bij ons opgroeit dan word hij zeker weten een stoere jongen. Maar of mijn moederhart het aankan om hem te zien boksen, dat weet ik zo net nog niet."

Ze drinkt koffie en eet een broodje terwijl Logan zich ook doucht en omkleedt. Ze hebben nog een half uurtje voordat ze naar het vliegveld moeten en gebruiken die tijd om met Leo tussen hun in te dansen. Leo vindt het allemaal prachtig en giechelt van plezier. 

⊱ ────── {⋅.♏︎.⋅} ────── ⊰


Gelukt! 
Toch een hoofdstuk dit weekend.
Ik hoop dat je deze leuk vond.
Het was voor mij een feestje om te schrijven.

Fijne Pinksteren!
XO Hankie.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro