[51] Hypocriet

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Scorpia en Logan gaan samen weer naar binnen en kijken naar de verzamelde spulletjes in de open kast. Bart komt samen met Manon ook binnen en Scorpia voelt dat hij wat wil vragen. "Vraag maar Bart."

"Nou euh. Er staan wat spullen in die kast..."

Scorpia zegt: "Ja. Spullen die allemaal iets met mij persoonlijk te maken hebben."

Bart zegt: "Ja, dat zei Lexy ook. Maar..."

Scorpia glimlacht en zegt: "Kom eens dichterbij? En jij ook Manon." Ze pakt de fles Scorpion Vodka en zegt: "Ik heet natuurlijk Scorpia. Maar ik dronk dit altijd in mijn favoriete café. Logans café."

Ze wijst naar de bokshandschoenen en zegt: "Ik boks al tien jaar. Mijn grote broer Bruno is mijn trainer." Ze wijst naar de miniatuur Harley en zegt: "Deze heb ik als klein meisje van Bruno gekregen. En toen ik oud genoeg was heeft hij een echte Harley voor me gekocht."

Ze wijst naar de glazen appel en zegt: "Deze appel staat symbool voor de tijd dat ik kleuterjuf was." Ze doet haar armband af en legt die ook in de kast en zegt: "Deze staat symbool voor het moment dat ik... voor het moment dat Salvatore naar de hel ging."

Ze loopt snel naar de foto's en vertelt wie iedereen is. 

Bart vraagt: "Is dat Matteo? Zit zijn arm in het gips?"

"Ja, dat is Matteo. Hij heeft zijn arm op drie plaatsen gebroken. Hij woont nu bij mijn moeder."

Bart zegt zacht: "Gelukkig. Hij is veilig."

Manon roept: "En Mia!"

Scorpia zegt: "Ja, Mia heet nu Pia en is het dochtertje van Lexy en Bruno geworden. En ze heeft twee broers. Ze wijst naar een foto en zegt: "Enzo en Lucas."

Manon zegt: "Wat leuk, drie heel verschillende kindjes."

Logan zegt: "Ja, in onze familie is bloedband niet zo belangrijk. Liefde wel."

Bart kijkt naar de foto's op Scorpia's bureau en probeert uit te vinden waar hij naar kijkt. 

Scorpia zegt: "Tatoeages. De mijne en die van Logan." 

Manon bloost en kijkt naar de grond.

Logan zegt: "Dat hadden jullie je vast al afgevraagd. Bonnie is mijn koosnaampje voor Scorpia. Zo heet mijn café ook."

Scorpia kijkt naar de twee jonge mensen en zegt: "Nu zijn jullie in een korte tijd heel veel over me te weten gekomen. Wat ik prima vind, want ik vertrouw jullie. Als je ooit ergens over wil praten of als ik iets voor jullie kan doen, zeg het me dan. Ik ga nu deze mooie man aan nog wat meer mensen voorstellen en zie jullie zo weer."

Scorpia wil het kantoor uitlopen en Bart kijkt op zijn telefoon. "Wacht! Even wat regelen." Hij vliegt het kantoor uit en Logan kijkt de lobby in om te zien wat hij doet. Bart loopt naar Ciro die bij de receptie staat en stuurt hem zijn kantoor in. 

Logan grinnikt en trekt Scorpia aan zijn hand mee de lobby in. Hij kijkt Bart aan en schenkt hem een dankbare blik.

Ze lopen richting het restaurant en zien Esperanza een schoonmaakkar vullen met benodigdheden. Naast haar staat een meisje dat geconcentreerd toekijkt. Esperanza kijkt op en ziet Scorpia. Ze glimlacht breed en zegt: "Goedemorgen mev..." Scorpia kijkt haar streng aan en de vrouw zegt: "Goedemorgen Scorpia."

"Goedemorgen Esperanza. Mag ik je voorstellen aan Logan? Logan dit is Esperanza, de moeder van Ricardo en een zeer ervaren schoonmaakster."

De vrouw schudt Logans hand en zegt: "Dus jij bent de ware."

Logan knippert even met zijn ogen en zegt: "Euh ja? Aangenaam kennis te maken."

Esperanza kijkt diep in zijn ogen en kijkt dan naar Scorpia. Scorpia glimlacht naar de vrouw en ze zegt: "Ik snap het. Ik vind het jammer, maar ik zie het nu zelf." Ze duwt de kar voor zich uit en roept het meisje bij zich.

Scorpia grinnikt en roept: "Werk ze dames!"

Logan kijkt Scorpia verward aan en ze zegt: "Ik denk dat ze hoopte dat Ricardo en ik... Maar blijkbaar heeft hij ook tegen zijn moeder gezegd dat jij de ware bent."

Logan kijkt zoekend in haar ogen en zegt zacht: "Ik moet eerlijk zeggen dat ik bang was dat jij en Ricardo..."

Scorpia zegt: "Ik heb zelfs hardop gezegd dat het makkelijker zou zijn als ik dat kon. Alles achter me laten en met Ricardo verder. Ik heb het zelfs in detail met hem besproken. Maar hij heeft vanaf het allereerste moment gezegd dat hij onze vriendschap en mijn mentale gezondheid niet op het spel ging zetten voor iets tijdelijks. Omdat hij zeker wist dat jij en ik bij elkaar horen."

Logan streelt met zijn hand over die van Scorpia en zucht. 

Scorpia zegt: "Ik heb diep van binnen altijd geweten dat jij de enige voor me bent Logan. Maar Ricardo heeft wel een heel bijzonder plekje in mijn hart. Hij is een mooi mens."

Logan knikt en zegt: "Dat is hij zeker. Hij heeft mij hoop gegeven toen hij me opzocht in het café. Ik ben blij dat je hem had, toen ik er niet voor je kon zijn."

Scorpia kust Logan zacht en zegt: "Kom, we gaan in het restaurant kijken."

Ze lopen het restaurant in en worden naar een tafeltje gebracht. Een jong meisje gaat de kok halen en die komt met een grote glimlach op zijn gezicht aangesneld. Scorpia vraagt: "Hoe gaat het in de keuken? En voordat ik het vergeet, de muffin was heerlijk."

De kok zegt: "Het gaat fantastisch. Het is zo leuk om met al die jonge mensen te werken. En ik mag ze vanaf volgende week ook certificaten geven als ze iets succesvol hebben afgerond. Ik moet alleen nog een café zien te vinden om mee samen te werken."

Logan vraagt: "Waarom?"

De kok zegt: "Nou, één van de meisjes wil graag leren koffie zetten met het espressoapparaat en twee van de jongens willen biertjes leren tappen. En we hebben de apparatuur hier, maar ik kan allebei niet."

Logan steekt zijn hand uit en zegt: "Logan, eigenaar van café Bonnie en ik kan allebei wel. Zeg maar hoe ik kan helpen."

De kok kijkt van Logan naar Scorpia en ze legt uit: "Deze man is de liefde van mijn leven en ik zou zeggen stel hem aan de jongeren voor."

De kok reageert snel en zegt: "Logan, als je me zou willen volgen naar de keuken." Logan staat op en loopt met de kok mee.

Even later komt er een zenuwachtig meisje naar haar tafel met een cappuccino. "Mevrouw? Ik heb deze cappuccino voor u gemaakt."

Scorpia glimlacht naar haar en zegt: "Oeh dankjewel. Daar was ik echt aan toe." Ze legt haar lepeltje op het schuim en het meisje glimlacht verlegen. Scorpia proeft het schuim en neemt dan een slok. "Oh wow. Superlekker. Lekkerder dan die van Logan. Maar dat mag je niet tegen hem zeggen hoor!" Het meisje grinnikt en Logan komt weer teruggelopen.

Hij kijkt het meisje aan en zegt: "Tot zaterdag! Als iemand je op moet halen, dan moet je me even bellen oké?" Het meisje knikt en bedankt hem, voordat ze snel weer naar de keuken loopt. Logan gaat weer aan tafel zitten en vraagt: "Niet tegen Logan zeggen?"

Scorpia grinnikt en zegt: "Maar even serieus. De koffie is echt heel lekker."

"Ze weet ook eigenlijk alles al. Ze kent de theorie en heeft online filmpjes gekeken. Ze moet alleen wat meer zelfvertrouwen krijgen. Ze komt elke zaterdag koffie zetten in het café. En de jongens komen een paar keer in de week 's avonds biertjes tappen."

Scorpia leunt over de tafel en kust hem. "Ti amo."

"Ik hou ook van jou Bonnie. En ik help graag. Ze verdienen allemaal een kans op geluk."

Ze drinkt de laatste slok koffie op en Logan kijkt diep in haar ogen. "Bonnie? Hoe zit het met Ciro? Ga je hem nu voor altijd negeren en vermijden?"

Scorpia schudt haar hoofd. "Nee. Maar hij is verder gegaan dan Dino. Dino wilde ervoor zorgen dat een bepaalde advocate haar aandacht op iemand anders zou vestigen. En had het fatsoen om het niet in dit gebouw te doen. Maar Ciro..."

"Ik weet zeker dat hij er heel veel spijt van heeft Bonnie. En hij houdt van jou, dat is zeker. En ik weet hoeveel pijn het doet om jouw liefde kwijt te zijn. Of in ieder geval te denken dat je die kwijt bent."

Scorpia zucht: "Ja, maar in mijn kantoor Logan!"

Logan zegt zacht: "Ik stond in onze keuken." Scorpia veegt met haar hand over haar gezicht en haalt diep adem. "En nu zit dat beeld weer in mijn hoofd. Bedankt Logan. Ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik zag haar tot nu toe alleen nog maar over het bureau gebogen."

Logan laat zijn ogen naar de tafel zakken en fluistert: "Sorry."

Scorpia staat op en loopt het restaurant uit.

Logan rent achter haar aan. "Bonnie? Scorpia!"

"Laat me met rust Logan! Nu ben ik kwaad en kun je beter bij me uit de buurt blijven!"

Ze rent haar kantoor binnen en roept naar Bart: "Sleutels van de Charger!" Ze grijpt haar aktetas van het bureau en Bart gooit de sleutels naar haar toe. "Ik ben even weg, want iemand heeft me kwaad gemaakt en die woede moet ik eerst kwijt." Ze beent naar buiten via de openslaande deuren en springt in de Charger. Ze scheurt met piepende banden van het parkeerterrein en laat een verslagen Logan achter.

Ciro doet de deur van zijn kantoor een klein stukje open en ziet Logan staan. "Logan?" Logan kijkt hem aan en zucht. "Kom even binnen Logan. Wat is er gebeurd?" Logan twijfelt even, maar gaat dan het kantoor van Ciro binnen en laat zich op een stoel zakken. "Ik heb geprobeerd het voor jou op te nemen en het natuurlijk verpest."

Ciro kijkt hem stomverbaasd aan en vraagt: "Je hebt wat?"

───────

Scorpia rijdt natuurlijk meteen naar de plek waar ze haar woede kwijt kan. De sportschool. Ze stormt naar binnen en ziet in een flits Bruno met Lexy zoenen.

Bruno rent achter haar aan en zegt: "Ho! Mee naar mijn kantoor. Nu! Je gaat zo niet boksen." Hij sleept haar mee naar het kantoortje en Lexy doet de deur dicht. Bruno duwt Scorpia op de bureaustoel en leunt tegen het bureau. "Praat sorellina. Want als ik je zo laat boksen, dan blesseer je jezelf."

Scorpia gromt en vermijdt zijn blik. Lexy vraagt: "Moet ik weg? Wil je alleen met Bruno praten?"

"Nee... Sorry..." Scorpia ademt langzaam uit en wrijft over haar slapen.

Lexy vraagt: "Wat is er gebeurd zusje? Je was zo blij."

Scorpia zegt mompelend: "Logan. Ciro. Dani." Ze vloekt en slaat met haar vuist op het bureau.

Lexy vraagt boos: "Wat? Weer Dani?!"

Scorpia schudt haar hoofd en begint te vertellen.

Als Scorpia alles vertelt heeft, kijkt Lexy Bruno aan met een blik die zegt dat hij deze keer mag praten.

Bruno zegt: "Zusje. Denk eens even rustig na. Waarom zou Ciro zoiets niet doen?"

Lexy doet een stap achteruit en houdt haar adem in, want zij zou dat nooit hebben durven zeggen tegen Scorpia, zeker niet nu ze zo kwaad is.

Scorpia kijkt naar Bruno met ogen vol vuur en zegt: "Jij hebt haar toch ook afgewezen en Ricardo ook?"

Bruno lacht en zegt: "Ja, want ik heb Lexy. En ik zou wel een hele grote sukkel zijn als ik dat zou verpesten."

Scorpia zegt kwaad: "Probeer je nou te zeggen dat als je single geweest was, je hem er ook in had gestoken?"

Bruno kijkt haar aan met een blik die boekdelen spreekt. Hij laat een stilte vallen en zegt dan: "Lieverd, je weet dat ik dat gedaan zou hebben. Jij hebt het meest gezien van allemaal. Rondom het boksen en als we met de motor op pad gingen. Zelfs in het appartement heb je er genoeg van meekregen. Ik stak hem overal in."

Lexy probeert niet te grinniken om de grove en goudeerlijke manier waarop Bruno tegen Scorpia praat. Bruno voegt toe: "En Ricardo? Die heeft heel weinig ervaring met vrouwen. Geen wonder ook als je met je moeder en zusje in een kleine stacaravan woonde. En het is er de jongen gewoon niet naar. Maar je weet hoe ik was. Ciro is nog een graadje erger want die gaat voor alles wat maar frictie geeft. Dat heeft hij altijd al gedaan."

Scorpia staart naar haar broer zonder te knipperen. "Sorellina, alle drie je broers zijn gewoon geile beren. Seks en liefde hebben niets met elkaar te maken. Elk gat is goed genoeg. Dino gedraagt zich iets beter, maar dat komt omdat hij de jongste is. En hij had natuurlijk de foto van jouw geile billen."

Scorpia kijkt naar Lexy en ziet dat zij wanhopig probeert haar lachen in te houden. Ze kijken elkaar aan en barsten in lachen uit. Bruno lacht mee en als ze weer op adem gekomen zijn zegt hij: "Je weet toch dat mannen zo zijn. En Lexy ook. Jullie heb daar allebei goed gebruik van gemaakt en een leuk zakcentje mee verdiend toen jullie jonger waren. En als Magic Mike op tv is kijk je ook niet weg of wel?"

Scorpia kijkt Lexy aan en zegt: "Jij hebt ook..."

Lexy vraagt: "Topless geserveerd?"

Scorpia grinnikt en zegt: "Ja. Weet Logan dat?"

"Van mij wel. Weet hij het ook van jou?"

Scorpia schudt haar hoofd en vraagt wat Logan ervan vond dat Lexy dat deed. "Hij zat er niet echt mee, maar kwam geen drankje doen als ik moest werken."

Bruno hoest het woord schijnheilig en kijkt zijn zusje uitdagend aan. 

"Ja ja, je hebt gelijk. Bah, wat vind ik dat naar als jij gelijk hebt. Daar word je vervelend van." Bruno grinnikt en Scorpia kijkt Lexy aan. "Zou je hem naar een topless bar laten gaan?"

Lexy knikt en zegt: "Ja hoor." Bruno kijkt haar aan en glimlacht breed.

Scorpia zegt: "Ik ga zo wel even bij Frank langs. Dan moeten de vier broers daar vanavond maar eens een drankje doen. Mannenavondje. En dan kunnen ze iets ontdekken wat maar één van de broers weet. Want ik durf te wedden dat Frank de foto's nog heeft hangen."

Bruno lacht en zegt: "Vijf. Ricardo is ook een broer sorellina. En hij kan zoiets wel gebruiken. Betaal jij?"

Scorpia zegt: "Ja, de rekening is voor mij en ik zal het café draaiende houden. Al weet Logan nog niet eens dat ik een biertje kan tappen."

Bruno schiet in de lach en zegt: "Daar komt hij vanavond wel achter."

Scorpia schudt lachend haar hoofd en zegt: "Oké. Allemaal verzamelen bij het café vanavond. Ik zal de mannen wel een berichtje sturen en vragen of Dino het busje meebrengt. Dan ga ik nu naar Frank."

Ze knuffelt Bruno en Lexy en kijkt naar de babyfoon op het bureau. "Sorry. Ga maar gauw weer verder met zoenen, voordat één van de kleintjes wakker wordt." Ze loopt het kantoor uit en hoort Lexy gillen. 

Ze glimlacht en typt een berichtje om naar alle vijf de mannen te sturen.

Bruno! Ciro! Dino! Logan! Ricardo! Mannenavond!
Allemaal bij het café verzamelen vanavond om acht uur.
Dino breng jij het busje mee?
XX

──────────────

Dit hoofdstuk liet even op zich wachten. Mijn hoofd stond niet naar schrijven gisteren.

En vandaag lukte het gewoon allemaal. Ik hou van deze 'schetsende' hoofdstukken.

Er zit een heleboel leuks aan te komen.Maar zoals altijd ga ik voor wat goed voelt.

Ik ben blij dat ik eindelijk de Magic Mike grap heb kunnen maken. Die lag al een tijdje op de plank.

Ik ga geen beloftes doen waar het updates betreft. Je zult het gewoon in de gaten moeten houden.

Bedankt voor het lezen!

Ik waardeer het heel erg!
XO Hankie.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro