[63] Alles is liefde

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Lexy ziet dat Lucas op Logans schouders zit en Matteo bij Bruno, terwijl Dino en Scorpia proberen de bal van ze af te pakken. Bruno houdt met één arm Matteo goed vast, om te zorgen dat hij niet valt. Lucas trekt Logan aan zijn haar om hem aan te sporen en ze dragen allemaal een gelukkige glimlach.

Mamma komt naast Lexy staan en laat haar een foto op haar telefoon zien. "Ik moest hem maken Lexy. Ciro ziet er zo gelukkig uit met Enzo. En als ik dan naar dit zooitje buiten kijk, dan barst mijn hart bijna uit elkaar."

Lexy slaat haar arm om mamma heen en zegt: "Het is een hele fijne familie om bij te horen mamma. Er is zoveel liefde voor elkaar."

Ze horen Scorpia gillen als Dino haar op zijn schouders zet. Lucas probeert Logan naar Scorpia te sturen. Scorpia schaterlacht en ziet Lucas dichterbij komen. "Scorpia! We zijn even groot!"

"Oeh ja Lucas! Misschien moeten we even een dansje maken."

Logan kijkt Dino lachend aan en ze lopen naar elkaar toe. Lucas pakt Scorpia's handen vast en roept: "Dichterbij ome Logan! Zo kunnen we niet schuifelen!"

Dino lacht en vraagt: "Wat weet jij daarvan Lucas?"

"Dat doet papa ook met mama!"

Logan kijkt zijn zus aan en roept: "Wat leren jullie die jongen allemaal! Nu moet ik met Dino schuifelen!"

Lucas kijkt naar beneden en lacht als hij ziet dat Dino probeert Logan te kussen. Lucas slaat zijn armpjes om Scorpia heen en die legt haar hoofd op zijn schouder. Lucas heeft een grote grijns op zijn gezicht en Logan vraagt: "Zijn we klaar Lucas? Ome Dino probeert me steeds te kussen. Ik ben het zat!"

"Nee! Wacht even!"

Lucas kust Scorpia en ze giechelt. "Het is zo net alsof ik met jouw ome Logan dans. En je kan al net zo lekker zoenen."

Logan doet een stap achteruit en zegt: "Wat! Ik zit tegen ome Dino aan te kijken en jij kust mijn meisje? Ben je helemaal gek geworden?" Logan zet het op een lopen, terwijl hij Lucas kietelt.

Scorpia en Dino lachen en zien dan dat Bruno staat te keepen terwijl Matteo probeert te scoren. Dino tilt Scorpia weer van zijn schouders en ze lopen samen naar Matteo. Bruno stopt alle ballen, maar Matteo blijft proberen. Scorpia roept naar Lexy: "Doe je shirt eens omhoog zus! Leid die man eens even af."

Lexy komt dichterbij en tilt haar shirt omhoog. Bruno laat zijn tong naar buiten hangen en loopt naar haar toe. Matteo scoort en Dino tilt hem op zijn schouders om al juichend over het grasveld te rennen. Scorpia lacht en gaat op het gras zitten.

Ciro komt met Enzo aan zijn hand naar buiten en Enzo struikelt bijna over zijn voetjes omdat hij Scorpia ziet. "Rustig mannetje! Ze loopt niet weg." Ciro zet hem weer stevig op zijn voetjes en Scorpia spreidt haar armen uit. Enzo rent op haar af en stort zich bovenop haar. Scorpia valt lachend achterover en Enzo bedekt haar gezicht met kusjes.

Logan komt aangelopen en zegt: "Ome Logan wordt steeds verdrietiger zo. Scorpia wordt de hele tijd door andere mannen gezoend. Het is mijn meisje hoor." Lucas haalt hem in en springt ook bovenop Scorpia en Dino en Matteo doen hetzelfde. Ciro grijnst naar Logan en voegt zich ook bij de groep mannen bovenop Scorpia. Logan pruilt en zegt heel zielig: "Bonnie? Ik ben heel verdrietig." Hij draait zich om en sjokt weg, verder de tuin in.

Scorpia roept: "Nee! Wacht! Eraf iedereen! Nu! Laat me gaan!" Ciro staat op en plukt Matteo van de grond. Dino staat op en tilt Lucas op, maar Enzo blijft stug bovenop Scorpia liggen.

Bruno roept: "Enzo! Mama moet huilen!" Enzo kijkt op naar zijn vader en dan weer naar Scorpia.

Scorpia zegt: "Ga maar gauw. Mama is belangrijker." Enzo rent weg en Scorpia staat gauw op. 

Ze rent richting Logan, maar ziet hem niet. "Logan?" Ze gilt als ze achter een boom getrokken wordt en in ondeugend glimmende, grijze ogen kijkt.

"Bonnie! Eindelijk heb ik je voor mezelf!"

Ze slaat haar armen om zijn middel en legt haar hoofd tegen zijn borst. "Ti amo Logan."

"Ti amo Bonnie."

Ze kussen elkaar gepassioneerd en vergeten even waar ze zijn, totdat ze mamma horen: "Logan! Scorpia! Eten! Geen stiekem gekus! Hier komen!" Ze schieten in de lach en lopen hand in hand terug naar het huis. 

Ze wassen hun handen en gaan naast elkaar aan tafel zitten. Iedereen zit er al, behalve Pia. Daar komt Bruno net mee van de trap lopen en zet haar in haar kinderstoel. Het meisje gaapt en wrijft in haar oogjes. En de hele familie kijkt er vertederd naar. Ze klapt in haar handjes en kijkt blij naar al het eten.

Mamma zegt: "Nou volgens mij vindt Pia dat we kunnen beginnen." Ze schenkt melk, sinaasappelsap en water in. En iedereen pakt een broodje, al dan niet gevuld. Scorpia kijkt de tafel rond en voelt zich ontspannen en geliefd in gezelschap van haar familie.

Logan slaat een arm om haar heen en neemt een hap van een gevuld broodje, terwijl hij knipoogt naar Enzo, die zijn gezichtje al onder de chocopasta heeft zitten. Ze eten allemaal in stilte en wisselen af en toe een blik met elkaar uit of kijken naar de kindjes. Na het eten helpt iedereen de tafel afruimen en brengen ze de kinderen naar bed. Zelfs Matteo is moe geworden.

Scorpia gaapt en zegt: "Zo'n middagdutje klinkt zo gek nog niet."

Bruno zegt: "Dat hadden wij ook net bedacht." Hij pakt een aantal dekentjes van de bank en zegt: 'Middagdutje op het gras!" 

Bruno en Lexy lopen naar buiten en spreiden de dekens uit op het gras. Bruno gaat op zijn rug liggen en Lexy kruipt tegen hem aan.

Logan gaat op zijn zij liggen en Scorpia op haar zij naast hem. Hij slaat zijn arm om haar middel en trekt haar dichterbij. Dino kruipt achter Scorpia en kijkt over haar schouder naar Logan. Die trekt zijn wenkbrauw naar hem op en Scorpia vraagt: "En Ciro dan?"

Ciro gaat grinnikend achter Logan liggen en zegt: "Ciro vermaakt zich zo wel." Logan moppert en Scorpia giechelt. Ciro zegt: "Eigenlijk moet Logan gewoon gaan liggen zoals Bruno dat altijd deed. Dan kunnen we Scorpia met zijn drieën delen." Scorpia vraagt Logan of hij op zijn rug wil gaan liggen.

Hij draait op zijn rug en Scorpia klimt bovenop hem. Hij slaat zijn armen om haar rug en Ciro en Dino kruipen dichterbij. Scorpia spreidt haar armen naar haar broers uit en de broers slaan allebei een arm om haar middel. Scorpia legt een arm over de schouders van beide broers en drukt een kusje in Logans hals. Ze zucht gelukkig en sluit haar ogen. 

Ze vallen allemaal in slaap in het zonnetje en mamma geniet van de stilte.

Scorpia wordt als eerste wakker en heeft even tijd nodig om te snappen waar ze is. Ze ruikt aan Logans hals en glimlacht. Ze voelt een hand op haar bil en kijkt naar rechts. Dino ligt met een grote grijns op zijn gezicht te slapen en als ze naar links kijkt ziet ze Ciro. Ciro ligt met zijn neus in Logans haren en Scorpia bijt op haar lip om niet hardop te lachen.

Ze hoort Lexy fluisteren. "Moet je dat zien. Iedereen wint in deze situatie. Ciro ligt tegen de mooie Logan aan, Dino heeft een geile bil vast en Logan en Scorpia hebben elkaar." Lexy lacht en zegt zachtjes: "Hoe noem je dat? Een kwartetje?" Bruno schiet in de lach en Logan wordt wakker.

Scorpia kijkt in zijn ogen en er verschijnt een glimlach op zijn gezicht. Hij kijkt naar rechts en ziet Ciro wel heel dichtbij liggen. Hij kijkt Scorpia met grote ogen aan en ze fluistert: "Er ligt een hand op mijn bil, die niet van jou is." Logan kijkt naar links en ziet het dolgelukkige, slapende gezicht van Dino. Logan grinnikt even en kust Scorpia dan zachtjes.

Ze streelt met haar handen door zijn haar en kust hem dieper. "Mmmm, Bonnie." Ciro's ogen gaan langzaam open en zodra hij doorheeft hoe hij ligt, schiet hij blozend achteruit. Hij kijkt naar Logan en Scorpia die elkaar zoenen alsof er niemand bij is. Hij kijkt naar Dino en ziet zijn gelukzalige gezicht. Dan ziet hij Dino's hand op Scorpia's bil en duwt de hand van haar bil. Scorpia fluistert naar Logan dat haar billen vrij zijn en hij legt zijn handen er meteen op.

Ciro wisselt een blik met Bruno uit en staat op. Ciro pakt Dino's voeten en Bruno zijn armen en samen dragen ze hem naar het terras. Lexy legt het dekentje, waar zij en Bruno op lagen, over Scorpia en Logan heen en loopt achter de drie broers aan. Ze lacht als ze ziet dat Ciro en Bruno hun broertje op het terras laten vallen.

Dino schrikt wakker en schiet rechtop. Mamma lacht en Dino kijkt zijn moeder slaperig aan. Ze gaan allemaal zitten en kijken naar Scorpia en Logan die helemaal in elkaar opgaan. Bruno stuurt een foto door naar Dino en Ciro en die halen hun telefoon uit hun broekzak. Bruno grinnikt als hij ze allebei ziet blozen. "Wat zei je ook alweer Lexy? Kwartetje?"

Mamma lacht en zegt: "Het is dat ze Logan nu heeft, maar anders was ik naar Dino gelopen met een emmer koud water." Dino kijkt zijn moeder geschokt aan. "Ik ben niet gek jongen. Ik heb je altijd goed in de gaten gehouden als je in de buurt van je zusje was."

Dino stamelt: "W-wat?"

"En misschien ook wel een emmer koud water voor Ciro, want die ging steeds dichter bij Logan liggen. Maar gelukkig heeft Logan Scorpia." Ciro wrijft verlegen over zijn gezicht en mamma schatert het uit. Mamma zegt: "Zoveel jaren later en ze denken nog steeds dat mamma het allemaal niet doorheeft."

Bruno en Lexy lachen met mamma mee. En dan zegt Ciro: "Ze zijn bijzonder samen hè? Hoeveel aandacht iedereen ook van ze wil, ze blijven ontspannen en vinden elkaar steeds terug."

Dino zegt zacht: "Ja, ik snap echt niet waarom hij me nog nooit een klap voor mijn bek gegeven heeft."

Lexy zegt: "Omdat hij ziet wat we allemaal zien. Voelt wat we allemaal voelen, maar zeker weet dat ze van hem is. Voor altijd."

Bruno zegt: "Ja, ze is soms nog onzeker, maar hij is de enige die ze wil. Of zoals zij zegt, hij is het, de ware."

Ze horen Scorpia gillen en zien Logan haar op haar rug draaien en in haar nek bijten. Ze lachen en mamma zegt: "Ze ziet er zo gelukkig uit vandaag. En dat komt door die lieve jongen. Die vanaf het begin voor haar gevochten heeft." Ze zijn het allemaal met mamma eens en gaan naar binnen om bij de kleintjes te kijken en te beginnen aan de voorbereidingen voor het diner.

Logan bijt in haar nek en zuigt aan haar huid op dezelfde plek. "Logannnnnn!"

Hij grinnikt en kijkt haar met glimmende ogen aan. "Oh Bonnie, ik ga daar nooit genoeg van krijgen."

Ze staart diep in zijn ogen en zegt: "Ik hoop van niet."

"Dat hoef je niet te hopen, reken er maar op Bonnie." Hij kust haar wild en ze trekt aan zijn haar.

"Mmmm Logannn. We moeten hier zo wel mee ophoudennnn."

Logan streelt over haar dijen en vraagt schor: "Oh ja? Waarom?" Ze kijkt hem met haar ogen vol gouden spikkels aan en hij fluistert: "Zo mooi." Ze bijt op haar lip. Hij streelt met zijn hand over haar buik en langzaam omhoog.

Ze klaagt: "Nee, Logannnn." Hij kijkt glimlachend op haar neer en knijpt zachtjes in haar borst.

Ze horen achter zich een deur opengaan en Bruno roepen: "Ho! Hier blijven Enzo. Laat tante Scorpia en ome Logan maar even alleen." Ze horen Enzo huilen, voordat de deur weer in het slot valt. Ze kijken elkaar schuldig aan en Logan gaat rechtop zitten. 

Scorpia geeft hem nog een klein kusje en dan staan ze op.

Ze rapen de dekens op en Logan zegt: "Ik heb even een momentje nodig Bonnie." Ze knikt en loopt vast richting de achterdeur. Ze doet de deur open en ziet Enzo in Lexy's armen snikken.

Ze loopt naar hem toe en hij zegt verdrietig: "Soppia. Kusje?" Ze geeft hem een kus en hij glimlacht door zijn tranen heen. Hij steekt zijn armpjes naar haar uit en ze neemt hem van Lexy over. Ze danst al zingend met hem door de keuken en hij giechelt.

Ze ziet dat haar broers op de bank zitten met Matteo en Lucas en naar voetbal op tv kijken. "Moet je geen voetbal kijken Enzo?" Hij kijkt haar geschokt aan en ze draait zijn gezichtje naar de bank waar alle mannen zitten. Hij wiebelt in haar armen en ze zet hem op de grond. Hij rent naar de bank en Dino tilt hem op schoot.

Lexy en mamma zijn in de keuken bezig en Pia zit in haar kinderstoel naar de twee vrouwen te kijken. Scorpia loopt richting de vrouwen en vraagt of ze moet helpen. "Graag. Zou jij tafel willen dekken? Het koken hebben we wel onder controle. En als je daarna Pia bezig zou willen houden. We hebben hier wat soepstengels liggen voor als ze honger krijgt." 

Scorpia dekt snel de tafel en tilt Pia uit haar kinderstoel. Ze loopt naar het raam en ziet Logan op het grasveld staan. Pia ziet hem ook en slaat met haar handjes tegen het glas. Logan kijkt op en glimlacht naar haar. Hij komt aangelopen en legt de dekens op een stoel buiten en doet de deur open. Pia klapt in haar handjes als ze hem ziet en Logan glimlacht naar haar. "Dag lief meisje." Hij kust haar mollige wangetje en ze aait door zijn haar.

Scorpia geeft Pia aan Logan en zegt: "Even een soepstengel voor haar pakken." Hij danst met Pia en geeft haar kusjes op haar wang. Scorpia staat vanuit de keuken naar ze te kijken en mamma slaat een arm om haar heen.

"Je hebt een hele lieve man gevonden mia figlia. Lief voor iedereen, maar vooral lief voor jou. Dat maakt me gelukkig."

Scorpia glimlacht en zegt: "Ja mamma. Ik laat hem nooit meer gaan. Hij is mijn alles."

Lexy geeft haar een kus op haar wang en zegt: "Dankjewel zusje. Mijn broertje is nog nooit zo gelukkig geweest."

Scorpia loopt weer naar Logan en geeft Pia de soepstengel aan. Ze steekt hem meteen in haar mond en sabbelt erop. Logan kijkt verliefd naar het kleine meisje en Scorpia fluistert: "Over competitie gesproken."

Logan kijkt haar even aan en dan schieten zijn ogen weer terug naar het meisje in zijn armen. "Ik kan het niet eens ontkennen Bonnie, mijn hart is niet meer alleen van jou. Ze is zo lief."

Scorpia streelt over de blonde haartjes van Pia en zegt: "Ik zie het. Nou ja, ik heb een stukje van mijn hart al aan een heleboel verschillende mannen gegeven. Dan kun jij wel een stukje aan Pia geven. Maar je blijft van mij."

"Voor altijd Bonnie. Voor altijd." Ze glimlacht naar hem en drukt een kusje op zijn kin.

Pia kijkt met haar gezichtje scheef naar Logans kin. Ze trekt de soepstengel uit haar mond en laat hem vallen. Ze legt haar handjes op Logans gezicht en drukt een kusje op zijn kin. Scorpia ziet de tranen in Logans ogen en voelt een steek in haar hart. Ze mompelt zachtjes: "Dus zo voelt het als Enzo me kust."

Logan laat zijn blik naar de hare zakken en ziet de rauwe emotie in haar ogen. "Bonnie..." Ze schudt haar hoofd en loopt naar de keuken om haar moeder en Lexy te helpen.

Lexy slaat haar arm om haar heen en zegt: "Ja, dat is de liefde die je het meeste raakt. En je kunt het ze allebei niet kwalijk nemen, maar je voelt het wel. De eerste keer dat Lucas pappa tegen Bruno zei was ik blij voor ze allebei, maar het deed ook zeer."

Scorpia knuffelt Lexy en zegt: "Ja. Ik had kunnen weten dat jij het zou begrijpen."

Lexy drukt een kus op haar wang en zegt: "En hij voelt dat tien keer erger en de hele dag door in deze familie. Want ze houden allemaal van jou en willen aandacht van je."

Scorpia kijkt in Lexy's ogen en knikt. "Ik snap het maar al te goed. Ik wil hem ook kusjes geven als ik hem zie. En dan ziet hij er ook nog zo uit als haar mama en grote broer." 

Scorpia kijkt naar beneden als er aan haar shirt getrokken wordt en ziet Lucas voor haar staan. "Hé knappe man. Is de voetbal al afgelopen?" Hij schudt zijn hoofd en kijkt haar vragend aan. "Wat is er Lucas?"

"Zie ik er echt uit als ome Logan?" Hij bekijkt zijn oom met een bewonderende blik.

Scorpia knikt en zegt: "Oh ja. Je lijkt heel erg op hem."

Hij klimt op een stoel en vervolgens op het eiland. Hij kijkt haar aan met zijn vertrouwde grijze ogen en lacht naar haar. "Zo ben ik bijna net zo groot als ome Logan." Scorpia lacht naar hem terug en dan slaat hij zijn armen om haar heen. "Ti amo, Scorpia."

Scorpia houdt even haar adem in en zegt dan: "Ik hou ook van jou Lucas. Dankjewel!" Ze sluit haar ogen en geniet van de beste knuffel ooit. Ze fluistert: "Er is één ding waar je beter in bent dan ome Logan." Hij laat haar los en kijkt haar vragend aan. Ze glimlacht naar hem en zegt: "Knuffelen." Hij giechelt en knuffelt haar nog een keer.

Logan kijkt naar Scorpia en Lucas terwijl hij met Pia in zijn armen staat. Hij glimlacht en is dankbaar voor zijn neefje. 

Hij kijkt het huis rond en is dankbaar voor iedereen. Zelfs Dino en Ciro. Hij grinnikt als hij denkt aan het middagdutje, iets waar hij zich veel minder ongemakkelijk bij voelde dan hij van te voren gedacht zou hebben.

 Ze houden allemaal van haar, oneindig veel, maar zijn hart is het enige dat exact bij de hare past. 

Hoe meer tijd hij doorbrengt met alle mensen die van haar houden, hoe duidelijker dat verschil zichtbaar wordt. 

Dat was weer een hoodstuk vol liefde.

Vragen? Opmerkingen? Laat ze hier achter.

Fijne zondag!

XO Hankie.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro