[68] Violette Leeuw

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Scorpia vraagt: "Heb je het schilderij boven de deur van mijn kantoor al gezien?" Ciro schudt zijn hoofd en loopt mee naar binnen. Scorpia begroet Manon en Bart en ziet Bruno bij Bart zitten.

Bruno staat meteen op om haar een knuffel te geven. "Sorellina. Alles goed?"

"Ja, grote broer. Ik voel me prima."

"Ook na..." Hij maakt oogcontact met Ciro en die glimlacht trots naar zijn broer.

Scorpia doet haar armband af en legt hem weer in de kast. Ze wijst naar het canvas boven de deur en gaat aan haar bureau zitten. De broers kijken omhoog en grijnzen naar het schilderij.

Bruno zegt: "Ha! Dat is jouw uitzicht als je zit te werken? Heeft Lexy die laten maken?"

Scorpia lacht en zegt: "Ja, ik heb Lexy gevraagd of het kon zonder de gezichten van mijn exen erop." Ze knipoogt naar haar broers en Ciro lacht.

"Fuck ja. Dat zouden mensen nog kunnen geloven ook."

Bruno zegt: "Nou..." Hij realiseert wat hij op het punt stond te zeggen en sluit zijn mond snel.

"Ze weten het Bruno. Ik heb het gisteren verteld, nadat jullie naar huis gegaan zijn."

Bruno kijkt Ciro aan en vraagt: "Hoe reageerde Dino erop?"

Dino komt binnen en zegt: "Dino moest uiteindelijk heel hard lachen. En was blij dat hij het nooit eerder geweten heeft. Waar kijken we naar?"

Hij kijkt naar het canvas boven de deur en Ciro zegt: "Naar Scorpia's huidige liefde en haar exen."

Dino grinnikt en zegt: "Goed verhaal. Die houden we erin."

Hij draait zich naar Scorpia om en zegt: "Busje is gekocht en afgeleverd bij Thomas, die ook al met Violetta gesproken heeft. Ze krijgen zeven nieuwe kinderen op school. Vanaf morgen beginnen ze."

Scorpia glimlacht breed en zegt: "Fijn Dino. Dat hebben we mooi voor elkaar."

Manon gaat staan en zegt: "Aan het eind van de middag worden de boeken afgeleverd bij het tehuis. Ik heb maar even een expresbestelling geplaatst. Toen ik ze vertelde dat het voor een kindertehuis was, zeiden ze dat ze wat extra spulletjes zouden toevoegen."

"Dankjewel Manon! Zo heerlijk als je met mensen werkt waar je op kunt bouwen."

Bart zegt: "Wat heb je precies gedaan met Ciro? Want ik krijg alleen maar berichten van mensen die willen weten of ik echt voor jou werk en of je nog mensen zoekt."

Ciro zegt: "Ze heeft met Don Flavio geluncht." Dino en Bart trekken wit weg en staren stomverbaasd naar Scorpia.

Ze knikt en zegt: "Het eten was best lekker, het gezelschap was uiteindelijk ook wel oké. Toen de drie onderbazen opgerot waren in ieder geval. Wat een respectloze eikels waren dat."

Haar telefoon piept en ze haalt hem uit de aktetas. Ze kijkt naar het scherm en leest het berichtje dat ze van Violetta gekregen heeft.

Lieve Scorpia.
Wat een lieve man is meester Thomas.
Ik kan nog niet geloven dat de kinderen gewoon naar school kunnen.
Ik heb ook
met jouw kok gesproken en Marisol.
Ze is heel enthousiast en heeft zelfs aangeboden te komen helpen.

Ik wilde je even laten weten wanneer Leo zijn flesjes krijgt.
Mocht je dat een keer willen doen.
7.00, 11.00, 14.30, 18.00 en 22.30.
Je bent altijd welkom.
Dankjewel vanuit de grond van mijn hart.
XO V.

Ze leest het berichtje met een glimlach op haar gezicht en luister maar half naar Ciro. Die vertelt hoe de ontmoeting met Flavio is verlopen. Dino en Bart kijken naar Scorpia, die met een serene blik op haar gezicht naar haar telefoon kijkt. Ze kijkt op en maakt oogcontact met Dino.

"Sorellina, besef je je wel wie Don Flavio is?"

Scorpia's mondhoeken trekken langzaam omhoog en ze zegt: "Lieve Dino, besef je je wel wie ik ben? Don Flavio na vandaag in ieder geval wel." Ze kijkt Bart aan en zegt: "Ik wil aan het eind van de middag terug naar het tehuis. Ik wil er zijn als de boeken aankomen en Leo een flesje geven. Maar dan moeten we voor die tijd ook even langs het café. Want ik ga niet in deze outfit naar de kids."

Bart knikt en staart nog steeds naar haar.

"Nou mannen, hebben jullie geen werk te doen? Ik in ieder geval wel. Eruit!" Ze opent haar laptop en start hem op.

Ze pakt haar telefoon en draait Logans nummer. "Bonnie! Wat kan ik voor je doen?"

"Een spijkerbroek en gympen voor me klaarleggen. Dan kan ik aan het eind van de middag even omkleden voordat ik terug naar het kindertehuis ga. Er worden vanmiddag boeken bezorgd en ik wil Leo graag een flesje geven. En even kijken hoe het met de maaltijden verzorgd door de kok hier gaat."

"Mag ik mee?"

"Ja, graag."

"Goed, dan regel ik wel even wat hier. Ik zie je straks Bonnie. Werk ze."

"Werk ze Logan! Tot straks!" Ze legt haar telefoon op het bureau met een grote glimlach op haar gezicht. En begint door de mailtjes heen te lezen.

Ze voelt dat ze bekeken wordt en ziet dat Bart en Dino nog steeds naar haar staren en dat Bruno nu ook meedoet. "Mannen. Wat is er?"

Dino zegt: "Flavio... Bart en ik hebben ervaring met hem zeg maar... En we kunnen niet bevatten..." Scorpia wil net antwoord geven, als Annette op de deur klopt en tussen de mannen door naar Scorpia's bureau loopt met een gigantische bos rode rozen.

Scorpia trekt haar wenkbrauwen op en Annette zegt: "Deze zijn net voor je bezorgd, zal ik ze voor je in een vaas zetten?"

"Ja doe maar en zet ze dan op de vergadertafel anders heb ik geen ruimte om te werken. Zit er een kaartje bij?" Annette geeft haar het kaartje aan en ze leest het. Ze grinnikt en zegt tegen Dino: "Dit moet je zelf even lezen, anders geloof je het vast niet." Dino pakt het kaartje aan en leest de handgeschreven tekst.

Respect, geen angst.
Flavio 61

"What the fuck!? Dat heeft ie gewoon zelf geschreven Scorpia! Hij zet altijd 61 achter zijn naam. Die rozen zijn van Flavio." Bart vloekt en zegt dat hij het niet kan geloven.

Ciro lacht en zegt: "Gasten ze was geweldig! Iedereen scheet in zijn broek. Ik ga aan het werk! Even wat potentiële zakendeals bekijken en uitpluizen."

Scorpia's telefoon gaat en ze ziet dat het Ricardo is. Ze neemt meteen op. "Goedemiddag Ricardo! Hoe gaat het met je?" Hij vertelt dat alles prima gaat met het onderzoek en met zijn vriendinnetje. En dat hij graag morgen het interview met haar zou willen doen, als ze tijd heeft. "Waar doen we dat interview, Ricardo?"

Hij legt uit dat ze een gedeelte in het ziekenhuis willen doen en een deel in het café. Het ene deel behandelt de medische kant en het andere moet vooral de persoonlijke kant belichten. "Dat klinkt goed. Ik overleg hier even met Bart en Manon en dan laat ik het je weten. Werk ze! Groeten aan Xander, Sara en Lee."

Ze kijkt Manon aan en zegt: "Ricardo wil me morgen interviewen in het ziekenhuis en in het cafe. Dat zou weleens een paar uur kunnen duren. Kan dat morgen of hebben we wat bijzonders?"

Manon kijkt op haar computer in de agenda: "Morgen staat er eigenlijk niet bijzonders gepland. Dus dat moet kunnen."

Ze kijkt Bart vragend aan en die zegt: "Wat je maar wil Scorpia, ik werk er wel omheen of schakel iemand anders in."

"Top, dan laat ik Ricardo dat weten. Haal me morgen maar om half tien op Bart, dan gaan we eerst naar het ziekenhuis." Bart knikt en gaat achter zijn bureau zitten om het in te plannen. Scorpia stuurt een berichtje naar Ricardo en bedankt Annette voor het verzorgen van de bloemen, als de vrouw ze op de vergadertafel zet.

"Manon? Moet ik nog wat tekenen? En kan ik koffie krijgen, want daar ben ik ontzettend aan toe."

"Ja en ja." Het meisje komt naar haar toe met een stapel papieren en loopt dan het kantoor uit om koffie te halen. Scorpia leest door de documenten heen en belt Ciro voor uitleg over één van de contracten. Hij legt het perfect uit en ze tekent het meteen.

Manon komt naar haar bureau gelopen met een cappuccino en zegt: "Met de hartelijke groeten van Janet. Ze zei dat je de volgende keer gewoon naar de keuken kunt bellen, dan komt ze zelf de koffie brengen."

"Oeh top. Zij weet namelijk hoe je een lekkere cappuccino moet maken. Lekker. Dankjewel Manon." Ze neemt een slok en sluit haar ogen even. Ze pakt de koffie en de papieren op en loopt naar de openslaande deuren. Ze duwt ze open en gaat buiten op de loungebank zitten. Ze trekt haar laarzen uit en trekt haar benen onder zich. Ze geniet van de koffie en tekent nog een paar documenten.

Ze ziet een folder van een bokstoernooi en leest het geïnteresseerd door. Ze willen gesponsorde gevechten organiseren om zo geld op te halen voor goede doelen. Dat klinkt interessant. Misschien moet ze even bij Bruno checken wat hij ervan af weet. Ze geniet van haar koffie en staart een beetje voor zich uit.

Bart komt bij haar zitten en zegt: "Ik zie dat je de folder voor het bokstoernooi al gezien hebt. Daarom was Bruno hier. Hij wilde weten of ik mee wilde doen."

"En?"

"Mag het?"

"Waarom vraag je aan mij of het mag?"

"Nou als ik in elkaar geslagen wordt, dan heb jij er ook last van. En ik wil eigenlijk voor de jongens vechten. Maar ik weet niet zo goed hoe, want ik moet een goed doel opgeven."

"Hmm, wacht even. Ik bel Ciro even." Ze belt Ciro en vraagt hem buiten te komen zitten. Hij komt bij ze buiten zitten en Scorpia vraagt: "Als ik geld zou willen inzamelen voor de jongens die hebben moeten vechten, hoe doe ik dat dan legaal? Ik bedoel ik kan moeilijk aan mensen vragen of ze geld willen overmaken naar de bankrekening van het bedrijf."

Ciro zegt: "Je kunt een stichting opzetten. Zoiets heeft Dani vandaag nog voor elkaar."

Scorpia denkt even na en zegt dan: "Dan wil ik er vier oprichten. Voor de kindjes, de jongens, de meiden en de zestig plussers. Kan dat?"

"Natuurlijk kan dat. Je moet dan even over namen nadenken en het bestuur."

Scorpia typt op haar telefoon en stuurt Ciro een berichtje.

De Violette Leeuw stichting, Manons Meisjes, Barts Broeders, Grijs en wijs.

Ciro kijkt op zijn telefoon en glimlacht. "Violetta moet voorzitter van de eerste zijn, met mij en Thomas in het bestuur, van de tweede wil ik ook graag deel uitmaken met Dani en Manon, de derde is voor jou, Bart en Dino en de laatste Annette, Esperanza en de kok. Kijk jij maar wie voor welke positie en pols ze allemaal of ze wel willen, maar dat lijkt me wel."

Ciro knikt en zegt: "Komt voor elkaar. Ik zal zo meteen even met Dani bellen."

"Top. Dan ga ik zo naar huis om me om te kleden. Ik ben het zat om hier te zitten en wil naar de kinderen." Ciro staat op en loopt weer naar binnen.

Bart kijkt op zijn telefoon en zegt: "Misschien moet je heel even wachten."

Ze kijkt hem vragend aan en hoort dan Logans stem. "Bonnie. Van wie heb je die rozen gekregen?"

Ze lacht en zegt: "Van Don Flavio."

"What the fuck? Hoe weet je wie hij is en hoe weet hij wie jij bent?"

"Ik heb met hem geluncht vandaag. Maar wat doe jij hier?"

"Je hebt gel... Euh ik dacht dat we samen naar het kindertehuis konden rijden. Ik heb een spijkerbroek en gympen voor je meegebracht. Dan hoeft Bart niet heen en terug en heeft die jongen ook tijd om te eten, voordat hij met Bruno gaat trainen."

Scorpia kijkt Bart aan en zegt: "Ja tegen het toernooi en er zal snel een stichting zijn waar je voor kunt vechten. Dus dan heb je je goede doel te pakken. En veel plezier vanavond met Bruno."

Bart glimlacht breed, staat op en bedankt Logan. "Je hoeft me niet te bedanken Bart. Nu ik zelf weer kan rijden, vervoer ik mijn meisje maar al te graag."

Logan gaat naast haar zitten en kust haar zacht. Hij geeft haar een tas met haar spijkerbroek en schoenen aan. "Dankjewel mooie Schot."

"We zijn nog niet uitgepraat over Don Flavio Bonnie."

"Prima. Maar daar praten we later wel over. Ik wil me nu even focussen op de kindjes." Ze legt haar benen bij hem op schoot en hij streelt over haar enkels. Ze laat hem de foto van haar en Violetta zien en hij kijkt verbaasd naar de foto.

"Heb je een zus waar je me nooit over verteld hebt?"

Scorpia grinnikt en zegt: "Ja, wij waren allebei even van slag. Ze is heel iets langer en er zit een beetje groen in haar ogen. Maar we kunnen elkaars kleren zo aan."

"Ja, mooie vrouw."

Ze trekt haar wenkbrauwen op en Logan grijnst terwijl hij in haar ogen kijkt. "Bonnie. Je bent de enige voor mij. Maar misschien is ze wel wat voor Dino."

"Shit! Dat had ik nog helemaal niet bedacht. Ze kent Dino zelfs al."

Logan grinnikt en zegt: "Dan heeft hij een eigen Scorpia om te betasten."

Scorpia lacht en trekt hem dichterbij voor een kus. "Ik vind het fijn dat je meegaat. Ik ben benieuwd wat je van het tehuis vindt en van Leo."

Hij knuffelt haar en zegt: "Ja, ik ben nieuwsgierig geworden en je zag er zo mooi uit met dat jongetje. Ik heb trouwens nog iets gekocht op weg hier naartoe." Hij haalt iets uit de tas en laat haar een rompertje zien met een piratenvlag erop en een klein zwart ooglapje. Scorpia krijgt tranen in haar ogen en Logan zegt verlegen: "Ze hebben speciale ooglapjes voor kleintjes en deze is van zachte stof gemaakt, zodat het niet gaat irriteren en je kunt hem uitwassen..."

Hij wrijft verlegen over zijn nek en kijkt haar onzeker aan. Ze begint te huilen en slaat haar armen om hem heen. Hij wrijft over haar rug en zegt: "Je vindt het dus niet raar dat ik dat gekocht heb?"

Ze zegt met een schorre stem: "Oh Logan. Ik heb er geen woorden voor. Wat oneindig lief. En stoer. Ik vind het geweldig. Ti amo."

Hij kust haar zacht en zegt: "Gelukkig. Het was een impulsieve actie en toen werd ik er onzeker over." Scorpia kijkt hem verliefd aan en kust hem nog een keer. Ze staat op en ritst haar rok los. "Bonnie?" Ze trekt de rok naar beneden en haalt de spijkerbroek uit de tas. Ze trekt de broek aan en stopt de rok in de tas. Ze gaat zitten en trekt haar gympen aan.

"Hell Bonnie. Voordat ik het kan verwerken ben je al weer aangekleed."

Ze grinnikt en zegt: "Ga je mee naar de kindjes?" Hij knikt, pakt de tas en staat op. Scorpia pakt haar stiletto laarzen van de grond en ze lopen het kantoor weer in. Ze zegt Bart en Manon gedag en pakt haar aktetas. Ze lopen samen het hotel uit, onderweg een aantal mensen gedag zeggend. Ze stappen in de jeep en rijden naar het kindertehuis.

De grotere kinderen zijn buiten aan het spelen en komen naar haar toe rennen. "Juf Scorpia! Komt u weer voorlezen?"

"Dag lieve kinderen! Dat kunnen we straks best even doen. Maar ga eerst maar lekker spelen, ik blijf nog wel even." Ze rennen allemaal weer weg en ze kijkt de kinderen breed lachend na.

"Mooi Bonnie." Ze kijkt Logan aan en hij legt zijn hand op haar wang. "Je ziet er mooi uit zo." Ze kust hem zacht en trekt hem mee naar binnen.

Violetta ziet ze binnen komen en komt op ze af gelopen. "Scorpia! Wat fijn dat je er weer bent!" De vrouwen knuffelen elkaar en Logan kijkt geïntrigeerd naar ze. Violetta kijkt over Scorpia's schouder nieuwsgierig naar Logan.

Scorpia kijkt haar aan en zegt: "Dit is Logan. Mijn..."

"Nou Scorpia, dat hoef je niet te zeggen. Dat is duidelijk te zien."

Scorpia trekt haar wenkbrauwen op en vraagt: "Oh ja? Wie is hij dan?"

"Je vriend, geliefde, toekomstige vader van je kinderen... Nou, ben ik warm?" Scorpia lacht en Logan schudt Violetta's hand.

"Allemaal waar Violetta. Ik was nieuwsgierig geworden en heb gevraagd of ik mee mocht."

Violetta lacht naar hem en zegt: "Kom, dan kunnen jullie me helpen met de flesjes. Maar Leo is voor Scorpia, hij is de hele middag al dreinerig."

Scorpia kijkt haar aan en vraagt: "Waarom?"

"Ik denk omdat jij er niet was."

Scorpia glimlacht verlegen en zegt: "Logan heeft cadeautjes voor hem gekocht."

"Echt?" Logan knikt ook verlegen en Violetta zegt: "Nou, cadeautjes mogen altijd en zeker voor Leo."

Ze lopen het kamertje binnen met de wiegjes en ledikantjes. Logan loopt een beetje terughoudend achter de vrouwen aan en Scorpia loopt rechtstreeks naar Leo's wiegje. Ze hoort hem zachtjes huilen en zegt: "Wat is dat nou Leo? Waarom ben je verdrietig?"

Het jongetje valt stil en kijkt haar verrast aan. Zijn mondje vormt een o en Scorpia lacht naar hem. "Dag knap mannetje. Heb je me een beetje gemist?" Hij lacht naar haar en begint te brabbelen. Logan staat met ingehouden adem naar Scorpia en het jongetje te kijken. Ze ziet er zo mooi uit met dat kleine jongetje, het is alsof ze licht geeft.

Ze tilt hem uit zijn wiegje en zegt: "Oh, je hebt een verrassing voor me. Dan gaan we je eerst verschonen boef." Ze loopt naar de commode en legt hem daar voorzichtig op.

Ze verschoont hem en Violetta zegt: "Dat doe je niet voor het eerst. Maar je hebt zelf nog geen kinderen toch?"

"Nee, maar ik heb wel neefjes en een nichtje." Logan geeft haar het nieuwe rompertje aan en Scorpia kleedt Leo aan.

Logan laat het ooglapje aan Violetta zien en die zegt: "Wat een mooie! En zo zacht. Goed gedaan Logan!" Logan bloost en geeft het ooglapje aan Scorpia. Scorpia verwijdert zonder blikken of blozen het ooglapje dat Leo om had en doet de nieuwe om zijn hoofdje.

Leo schenkt haar een tandeloze glimlach en Scorpia zegt: "Ja, je bent een heel mooi piraatje zo." Ze geeft hem kusjes en hij kraait van plezier. Ze tilt hem op en draait zich naar Logan om. "Wat denk je Logan? Is het wat?"

Logan staart naar het jongetje en krijgt tranen in zijn ogen. "Bonnie. Hij is prachtig. En jij ook met hem. Ik... Ik kan niet uitleggen wat ik nu voel."

Scorpia kijkt hem aan met een gelukkige uitdrukking op haar gezicht en zegt: "Wil jij hem even vasthouden? Dan kan ik Violetta helpen met het klaarmaken van de flesjes." Logan pakt het jongetje aan en legt hem tegen zijn borst. Logan houdt een hand op Leo's billetjes en de andere hand tegen zijn hoofdje. Leo legt zijn hoofdje neer en zucht. Logan praat zachtjes tegen hem terwijl Scorpia Violetta helpt.

Ze komen de kamer weer in en Scorpia blijft even op de drempel staan. Logan ziet er zo mooi uit met Leo. Ontspannen, lief, beschermend. Haar hart wordt warm en ze loopt naar één van de schommelstoelen in de hoek. Ze gaat zitten en Logan legt Leo in haar armen. Leo kijkt haar recht aan en ze geeft hem zijn flesje. Hij blijft haar aankijken terwijl hij ervan drinkt, totdat hij moe wordt van de maaltijd. Ze drukt een kusje op zijn voorhoofd en fluistert dat ze van hem houdt.

Logan heeft stiekem een paar foto's van haar gemaakt en Violetta knipoogt naar hem. Violetta heeft twee kindjes tegelijk een flesje gegeven en heeft ze weer in hun bedjes gelegd. Ze voert nu twee iets grote kinderen een fruithapje en kijkt naar Scorpia. "Ze hebben iets bijzonders Logan. Dit heb ik nog nooit zo gezien. Zeker niet in één dag."

Logan knikt en zegt: "Ja, ze ziet er zo mooi uit met hem. Stralend, vol liefde, beschermend. Mooi."

"Ja, als een moeder."

Logan kijkt Violetta aan en knikt langzaam. Hij kijkt weer naar Scorpia en ziet het ook. Ze heeft het met haar neefjes en nichtje, maar dit is van een ander niveau. Als een moeder. Zou ze dat zelf ook doorhebben?

Violetta zegt zachtjes: "Dat moet ze trouwens zelf gaan inzien. Maar zou je er tegen zijn?"

Logan schudt zijn hoofd: "Nee, al moet ik zeggen dat we nog niet zo ver waren. Zo lang zijn we nog niet samen. Maar als ik zo naar ze kijk... Nee, ik zou er zeker niet tegen zijn."

Violetta heeft alle kindjes weer in bed gelegd en wrijft over Logans arm. "Fijn." Ze horen kinderen gillen en Violetta kijkt uit het raam. "Scorpia, er worden pallets vol boeken uitgeladen."

Scorpia lacht en zegt: "Ga maar gauw kijken. Ik kom eraan." Violetta rent naar buiten en Scorpia staat voorzichtig op met Leo. Logan loopt naar haar toe en slaat zijn armen om allebei heen. Scorpia legt haar hoofd tegen zijn borst en kust Leo op zijn haartjes. Ze ademt ontspannen uit en Logan kijkt verliefd naar allebei.

Ze kijkt Logan aan en hij ziet iets in haar ogen dat hij nog nooit eerder gezien heeft. Een oranje gloed achter het bruin. Hij kust haar zacht en zegt: "Ik heb je nog nooit zo mooi gezien." Ze legt Leo in zijn bedje en stopt hem liefdevol in. Ze slaat haar armen om Logan heen en die zegt: "Bonnie, ti amo."

Ze glimlacht naar hem en zegt: "Ik hou ook van jou Logan. Kom laten we naar de boeken gaan kijken." 

──────────────────


Ik hoop dat je dit hoofdstuk leuk vond.

Het is zo fijn om over Leo te schrijven.

Volgend hoofdstuk heeft meer Leo, voorlezen en een Don in het cafe.

Tot de volgende keer!

Fijne zondagavond!

XO Hankie

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro