[74] Lasagne

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Scorpia lacht en staat op. "Zal ik er dan maar aan beginnen?" 

Logan en Ciro glimlachen breed en knikken. 

Scorpia kust Logan en vraagt: "Schenk jij dan een wijntje voor me in?"

"Natuurlijk Bonnie. Ik kom hem zo brengen." 

Scorpia loopt de keuken in en kijkt in de kinderwagen waar Leo lekker ligt te slapen. Ze legt alles klaar en begint met het maken van de saus. Ze snijdt de groente en voegt het aan de saus toe. Ze zingt zachtjes terwijl ze in de pan roert. 

Logan komt de keuken in met een wijntje en zet hem op het aanrecht. Hij slaat zijn armen om haar heen en kust haar nek.

Scorpia zegt: "Mmm lekker."

"De wijn of de man?"

Ze lacht en zegt: "De man in ieder geval, de wijn heb ik nog niet geproefd."

Hij grinnikt en bijt zachtjes in haar oorlel. "Heb je je lijstje gemaakt Bonnie?"

"Mmmm ja." 

Hij laat zijn handen onder haar blouse glijden en streelt haar borsten door haar beha. 

"Logannnn, straks brandt de saus aan." 

Hij knijpt even in haar tepels en likt haar nek. 

Ze voelt haar knieën knikken en steunt met haar handen op het aanrecht. "Logannnn." Ze voelt hem glimlachen tegen haar nek. "Dat vind je veel te leuk, mooie Schot."

"Mmmm ja. Het is zo leuk om jou mijn naam te horen zeggen. En dan vooral zo. Daar krijg ik nooit genoeg van."

Ze legt haar handen op zijn buik en laat ze langzaam naar beneden glijden. 

Logan hapt naar adem en stapt bij haar vandaan. 

Ze grinnikt en zegt: "Je speelt het spelletje niet eerlijk Logan. Dat zal ik onthouden."

Zijn stem klinkt schor als hij zegt: "Oh ja? Jij bent begonnen vanochtend met die lingerie. Ik heb aan niets anders meer kunnen denken." 

Ze draait zich naar hem om en knoopt haar blouse verder los. Ze laat hem de beha zien en hij bijt op zijn lip. 

"Damn Bonnie."

Ze draait zich om en roert in de saus alsof er niets gebeurd is. Ze knoopt haar blouse weer dicht en legt de ovenschalen klaar op het aanrecht. Ze smeert ze in met wat olie en neemt een slok van de wijn. Ze draait zich om en ziet dat Logan nog steeds achter haar staat. 

"Logan? Moet jij niet werken?"

"Hè? Ja." 

Hij heeft zo'n verdwaasde uitdrukking op zijn gezicht dat ze moet lachen.

Ze hoort Leo brabbelen en zet het vuur onder de saus lager. Ze loopt naar de kinderwagen en Leo begint meteen te lachen, zodra hij haar ziet. "Dag mooi mannetje. Heb je je slaap uit?" Ze tilt hem uit de kinderwagen en kust zijn wangetje.

Logan zegt: "Ik heb ook zo'n draagdoek gekocht. En Violetta heeft me uitgelegd hoe het moet. Wil je dat proberen? Dan heb je je handen vrij."

Ze kijkt Logan enthousiast aan en knikt. Logan haalt een draagdoek met Schotse ruit tevoorschijn en Scorpia lacht. "Echt? Ze hadden geen andere?"

"Euh, ik vond deze gewoon mooi." Hij helpt haar met de doek en legt Leo erin. "Moet je dat gezichtje zien. Die is helemaal gelukkig." Leo glimlacht een beetje en kijkt Scorpia aan. "En mama ziet er ook gelukkig uit. Nu is papa jaloers."

Scorpia kust hem en zegt: "Dat hoeft niet papa. Je zit nog steeds voor altijd in mijn hart, er ligt alleen een klein piraatje op."

Logan kust Leo en zegt: "Lief zijn voor mama, oké. Papa gaat weer aan het werk."

Scorpia kijkt hem met glimmende ogen aan en zegt: "Werk ze papa. Mama gaat de lasagne afmaken en in de oven zetten." Ze bouwt de laagjes op en zet de schalen in de oven. Ze zet de timer en loopt dan met haar half opgedronken wijntje het café weer in.

Ciro zit aan de bar met een whisky voor zich, met Logan te praten. "Sorellina, ik heb Dino een berichtje gestuurd en gezegd dat je lasagne maakt. Ik hoop dat dat oké is?"

"Natuurlijk is dat oké. Het wordt tijd dat hij Leo ontmoet. Dan hebben al mijn broers hem gezien."

"Bruno heeft hem al gezien?"

"Ja, hij was hier met Enzo vanmiddag. Ze pakt de tekening van Enzo en laat hem aan Ciro zien.

"Ah wat lief. Ik hoop dat hij een mini smoking aanheeft die dag."

Scorpia kijkt hem aan en zegt zacht: "Ik denk niet dat mijn hart dat aankan."

Ciro lacht en zegt: "Dan hoop ik het helemaal. Maar wie past er dan op Leo?"

"Jij natuurlijk."

Hij kijkt haar geschokt aan en vraagt: "Wat? Hoezo ik? Mamma kan ook op hem passen, toch?"

"Mamma geeft Bruno weg, dus dat gaat niet. En Leo vindt jou al lief, dus jij past op Leo. Klaar." Ze gaat naast hem op een kruk zitten en legt haar voorhoofd tegen die van Leo. Leo legt zijn handjes tegen haar gezicht en kraait. Ze fluistert: "Ti amo, Leo."

Logan kijkt verliefd naar de twee en Ciro zegt: "Dat blijft er mooi uitzien sorellina."

Logan fluistert: "Ja. Abnormaal mooi."

Scorpia hoort ze nauwelijks en gaat helemaal op in Leo. "Heb je honger klein piraatje? Zal mama even een flesje voor je maken?" Ze staat op en loopt al pratend naar de keuken.

Ciro bestudeert Logan en zegt: "Je ziet er nog verliefder uit met Leo hier."

Logan grijnst en kijkt Ciro met glinsterende ogen aan. "Ik kan het niet ontkennen. Scorpia als mama is een heel nieuw niveau van houden van. Ze is zo mooi met hem."

De deur van het café gaat open en Dino komt binnenlopen. "Hé bro's. Waar is mijn nieuwe neefje?"

Scorpia komt de keuken uitgelopen met een flesje en zegt: "Hier. Maar hij heeft honger." Ze draait zich naar Dino zodat hij in de draagdoek kan kijken.

"Dag Leo. Ga eerst maar lekker eten mannetje, ik loop niet weg."

Het jongetje staart naar het flesje en Scorpia lacht zachtjes. "Logan? De lasagne moet nog vijftien minuutjes. Zal ik vast aan de tafel gaan zitten?"

"Ja, doe maar Bonnie. Wij mannen serveren het eten zo wel." 

Ze gaat aan de tafel zitten en tilt Leo uit de draagdoek en legt hem op haar arm. Ze glimlacht naar hem en zegt: "Ben je klaar voor je diner boef?" Ze pakt het flesje van tafel en ziet zijn oogje groter worden. Zodra het flesje zijn lippen raakt, drinkt hij er gretig van.

De drie mannen kijken naar haar en Dino fluistert: "Wow."

Ciro en Logan fluisteren: "Ja."

Dino glimlacht en zegt: "Ik vond haar al mooi, maar nu..."

Ciro zegt: "Je moet eigenlijk zo even naar haar toelopen en in haar ogen kijken."

"Hè? Waarom?"

Logan zegt: "Doe nou maar gewoon."

Dino staat op en loopt naar Scorpia en Leo toe. Hij gaat naast haar zitten en maakt oogcontact met haar. "Caspita, sorellina! Je ogen..." 

Ze glimlacht naar hem en kijkt weer naar Leo, die zijn laatste slok melk naar binnen werkt. Ze legt hem tegen haar schouder en klopt zachtjes op zijn ruggetje. 

Hij laat een boertje en steekt zijn handje naar Dino uit.

Dino komt dichterbij en Leo trekt aan zijn haar. "Au! Je bent net je moeder. Ook zo sterk." Leo giechelt en doet het nog een keer. "Au joh!"

Scorpia giechelt met hem mee en zegt: "Goed zo Leo. Dit is de oom die het meest gepest moet worden... Wil je hem vasthouden Dino?"

"Graag." 

Scorpia kijkt hem recht aan en legt Leo dan in zijn armen. 

 "Hallo Leo. Ik ben jouw ome Dino. Welkom in de familie. Je hebt de beste mama ter wereld uitgekozen. Dat heb je slim gedaan."

Scorpia kijkt hem met ogen vol tranen aan en ademt langzaam uit.

Logan komt het café in met een schaal lasagne en Ciro rent achter hem aan met een onderzetter om de schaal op te zetten en een stapeltje borden. Logan ziet dat Scorpia emotioneel is en vraagt: "Bonnie? Alles goed?"

Ze knikt en zegt schor: "Dino zei dat Leo de beste mama ter wereld heeft uitgekozen."

Ciro knikt en zegt: "Dat is ook zo."

Dino praat nog steeds tegen Leo en Leo luistert gefascineerd naar zijn stem. "Jouw mama's ogen zijn mooi, maar die van jou is prachtig. Het is maar goed dat je er maar eentje hebt. Twee zou echt te gek worden, dan moet papa de vrouwen van je af slaan."

Logan grinnikt en begint de lasagne op te scheppen. 

Ciro komt met een fles wijn, glazen en bestek aan. 

Ze gaan allemaal zitten en Dino zegt: "Ik denk niet dat ik hem al los kan laten."

Scorpia kijkt hem aan en zegt: "Wil je de draagdoek om?"

"Mag dat?"

Ze zegt: "Geef Leo maar even aan Ciro, dan zal ik eerst de doek bij je om doen." 

Dino geeft Leo met tegenzin aan Ciro en kan niet wachten tot hij de doek om heeft.

Hij kijkt Ciro aan en zegt: "Wacht even. Ciro heeft het ook?" Ciro kijkt hem niet begrijpend aan en Dino zegt: "Dat ogen ding."

Scorpia glimlacht en zegt: "Ja, Ciro heeft het ook. Tenminste bij Leo. Ik heb het bij de andere kindjes nog nooit gezien."

Logan zegt: "Jij hebt het ook niet bij de andere kinderen Scorpia. Het moet aan Leo liggen."

Scorpia heeft de doek bij Dino om geknoopt, pakt Leo weer van Ciro aan en legt hem in de draagdoek op Dino's borst. 

Dino glundert terwijl hij naar Leo kijkt. 

Ze beginnen allemaal te eten en Dino eet voorzichtig, zodat hij niet op Leo knoeit.

Scorpia staart naar Leo en zegt zachtjes: "Moet je eens naar Leo kijken als Dino een hap neemt." 

Dino neemt nog een hap en ze zien allemaal hoe Leo's mondje meebeweegt.

Dino lacht en vraagt: "Mag ik hem een beetje geven? Of gaat dat te ver?"

"Dat mag wel, als je zeker weet dat het niet te heet is. En gewoon met je vingers geven."

"Met mijn vingers?"

"Ja, ons bestek is veel te groot."

Dino pakt een klein beetje lasagne tussen zijn vingers, blaast erop en beweegt het richting Leo's mondje. Hij grinnikt als hij Leo's mondje open ziet gaan. Hij duwt het kleine stukje naar binnen en Leo sabbelt erop. Zodra hij het proeft trakteert hij zijn oom op een gelukkige grijns.

Dino zegt: "Oef. Verliefd."

Scorpia lacht en zegt: "Nog een lasagne liefhebber erbij. En iemand die van Leo houdt." 

Dino kijkt haar gelukkig aan en knikt. 

Scorpia legt haar hoofd op Dino's schouder en kijkt naar haar zoontje. 

Leo glimlacht naar haar en brabbelt wat.

Iedereen aan tafel is betoverd door Leo, die langzaam moe begint te worden. Zijn oogje zakt een beetje dicht en Dino kijkt naar zijn slaperige gezichtje. "Hij gaat toch niet in slaap vallen hè?"

Scorpia zegt zachtjes: "Jawel. Dat is vanmiddag bij ome Ciro ook al gelukt. Jullie rustige hartslagen maken iedereen slaperig, maar vooral kleine piraatjes."

Dino glimlacht en zegt: "Een heel mooi en lief piraatje."

Leo gaapt en Scorpia zegt: "Loop even mee naar boven Dino. Dan kunnen we hem in zijn eigen bedje leggen." Dino kijkt haar aan en zoekt in haar ogen naar iets. "Wat is er Dino?"

"Euh niks." Hij staat op en loopt naar de deur aan de andere kant van het café. Scorpia volgt hem en ze lopen samen naar boven. 

Dino houdt zijn arm onder de draagdoek en loopt de slaapkamer in. Hij stopt bij het bedje en fluistert: "Ik heb nog een cadeautje voor Leo. Helemaal vergeten."

Scorpia tilt Leo uit de draagdoek en stopt hem in. Ze zet de babyfoon aan en drukt een kusje op zijn wangetje. "Slaap lekker lieve Leo."

Ze lopen de slaapkamer uit en Scorpia doet de deur achter zich dicht. 

Ze kijkt Dino aan en die zegt: "Mooi."

"Wat?"

"Jij. Mama Scorpia."

Ze bloost een beetje en zegt: "Dankjewel."

"Oh ja, cadeautje." Hij haalt het kleine pakje uit zijn broekzak en geeft het aan Scorpia.

Scorpia scheurt het papier open en glimlacht. "Oh Dino wat leuk!"

"Ja, je kunt niet vroeg genoeg beginnen dacht ik zo."

Scorpia kijkt naar de bijtring met sleutels en een Harley Davidson sleutelhanger. Dino knijpt in de sleutelhanger en t geluid van een startende motor is te horen. Ze knuffelt hem warm en bedankt hem nog een keer.

"Gefeliciteerd zusje. Met dat mooie jongetje. Het doet je heel goed, dat is duidelijk te zien. En ik ben dankbaar dat Logan je die kans niet ontnomen heeft. Een andere man zou er waarschijnlijk niet aan begonnen zijn."

"Ja, dat realiseer ik me heel goed. Ik was er zelf nog niet eens van overtuigd. Maar voor Logan was het allemaal heel duidelijk."

Ze lopen naar beneden en Dino zegt, terwijl hij de deur openduwt: "Hij heeft gezien wat wij ook zien. Jij bent Leo's mama, daar is geen twijfel over mogelijk." 

Scorpia loopt met een gelukkige blik in haar ogen naar Logan en laat hem de sleutelbos zien.

"Wat gaaf Bonnie."

Hij laat het aan Ciro zien en die zegt: "Uitstekend cadeautje voor een kind van Scorpia. Goed gedaan Dino."

Dino kijkt een beetje verlegen en zegt: "Ja, ik ben even langs de dealer gegaan. Ik wilde weten of er iets voor baby's was."

Logan staat op en vraagt: "Wat willen jullie drinken? Ciro nog een whisky?"

Ciro knikt en Dino zegt: "Doe mij maar een biertje." Hij knikt subtiel naar Scorpia en Logan schenkt hem een begripvolle blik.

"Wat wil jij drinken Bonnie?"

"Doe maar een watertje." 

Logan loopt weg om de drankjes te halen en praat even met Marco die weer achter de bar staat.

Scorpia gaat naast Ciro zitten en hij slaat zijn arm om haar heen. "En? Ga je vanaf nu voor jezelf kiezen?" Ze schudt haar hoofd en Ciro kijkt haar vragend aan.

"Voor hem." Ze knikt naar Logan en glimlacht. "En voor hem." Ze wijst naar het plafond.

Ciro drukt een kus op haar hoofd. "Goed. Dat is uiteindelijk ook kiezen voor jezelf." 

Ze leunt tegen hem aan en kijkt hoe Logan de drankjes klaarmaakt en wat dingen met Marco doorneemt. 

Ciro zegt: "Het is bij jou ook erger hè?"

Scorpia mompelt: "Wat is er erger?"

"De verliefdheid, de liefde."

Ze knikt en zegt: "Ja veel erger. Wacht even. Hoezo ook?"

Ciro grinnikt en zegt: "Omdat dat voor hem ook zo is. Die mooie Schot van je." 

Logan komt aanlopen met de drankjes en kijkt Ciro vragend aan. 

Ciro doet alsof zijn neus bloedt en Scorpia draait zich naar Dino.

"Dino ga je trainen vanavond?"

"Euh ja. Hoezo?"

Scorpia kijkt Logan aan en vraagt: "En jij?"

Logan glimlacht en zegt: "Ja. Ik heb het net met Marco overlegd."

Scorpia glimlacht en zegt: "Leuk. Komt Bart ook vanavond? En Ricardo?"

Dino zegt: "Ja, als het goed is zijn alle Schorpioenen er."

De deur gaat open en Ricardo komt binnenlopen met Freya aan zijn hand. Scorpia zwaait naar Ricardo en hij komt trots op haar aflopen. Hij stelt Freya aan haar voor en Scorpia knuffelt haar warm.

"Leuk je te ontmoeten Freya."

"Dat is wederzijds Scorpia. Je was al beroemd in de bar, maar Ricardo is denk ik je grootste fan."

Scorpia lacht en zegt: "Dat kan weleens wederzijds zijn. Hij heeft een bijzonder plekje in mijn hart."

Ricardo knuffelt haar en zegt: "Ja, ik ben er maar meteen eerlijk over geweest. Dat leek me het beste."

Logan vraagt of ze wat willen drinken en ze bestellen allebei een koffie. Ricardo omdat hij nog moet trainen en Freya omdat ze vanavond moet werken. Scorpia loopt met Logan mee achter de bar en hij gaat tegen haar aan staan om koffie te maken. Ze duwt haar billen naar achter en hij legt een hand op haar heup. 

"Bonnie, ti amo."

"Ik hou ook van jou, Logan." 

Hij kust haar nek en ze kreunt zachtjes.

Ze nemen samen drie kopjes koffie mee en zetten er twee voor Ricardo en Freya neer. 

Scorpia gaat naast Freya zitten en kijkt haar aan. "Mag ik je wat vragen, Freya?" 

Freya kijkt haar met een open blik aan en knikt. 

"Zou je ook bij Frank werken als je het geld niet nodig had?"

Ze glimlacht en zegt: "Heerlijk zeg, zo'n directe vraag. Ik zal je dan ook eerlijk beantwoorden. Nee, waarschijnlijk niet. Helemaal niet nu ik Ricardo heb. Maar ik heb het geld nodig voor mijn studie." 

Scorpia knikt en denkt even na. 

Freya zegt: "Ik zou graag hetzelfde van jou willen weten over de tijd dat jij voor Frank hebt gewerkt."

Scorpia kijkt haar aan en zegt: "Ik deed het zeker niet alleen voor het geld. Ik vond het heel erg leuk om te doen. Het gaf me een gevoel van macht. Ik ben ook niet echt vrijwillig gestopt." 

Freya kijkt haar stomverbaasd aan. 

Scorpia lacht en zegt: "Jij was eerlijk, dus ben ik dat ook. Ik zou het best nog een keer willen doen."

Logan verslikt zich in zijn koffie en Ciro klopt hem op zijn rug. 

Scorpia kijkt Logan met vurige ogen aan en likt over haar onderlip. 

Hij boort zijn blik in de hare en schudt zijn hoofd.

"Maar Freya, zou je wel in een café willen werken? Met kleren aan bedoel ik dan." 

Het meisje kijkt haar vragend aan en Scorpia wacht geduldig op haar antwoord.

"Ja, want dat vind ik wel heel leuk om te doen."

Scorpia maakt oogcontact met Logan en die knikt, voordat hij weer met Dino verder praat. Scorpia glimlacht omdat hij zelfs zonder woorden weet wat ze wil. "Zou je hier willen werken?" 

Ricardo en Freya staren haar met grote ogen aan. En Scorpia drinkt in stilte van haar water, terwijl ze wacht tot het tot Freya doorgedrongen is.

Freya vraagt: "Hier?" 

Scorpia knikt. 

"Ja, in principe wel. Maar..."

Scorpia staat op en tikt Ciro op zijn schouder. "Zou je wat voor me willen regelen? Freya's opleiding betalen?"

Ciro knikt en vraagt: "Wil je vanavond mee naar de sportschool?"

"Ja, maar ik heb Leo nu, dus dat gaat niet."

"Hij zou in principe moeten slapen tot na tienen, toch?" Scorpia kijkt hem geschokt aan en hij grinnikt. "Ik heb het er al met Logan over gehad." Scorpia kijkt naar Logan en hij knipoogt naar haar. "Ga nou maar gewoon mee. En als je Leo niet langer kunt missen, dan kom je gewoon weer naar huis."

Ze kust Ciro op zijn wang. "Dankjewel broer."

"Graag gedaan sorellina."

Ze loopt naar Ricardo en Freya terug en Ricardo vraagt: "Wat bedoelde je net Scorpia?"

Scorpia kijkt Freya aan en zegt: "Scorpia Enterprise gaat voor jouw opleiding betalen. En dan kun je gaan werken waar je maar wil. Hier zou leuk zijn. Wij kunnen nog wel een extra paar handen gebruiken. Vooral 's avonds."

Freya knippert met haar ogen en kan het even niet verwerken. Ricardo grijnst en slaat zijn arm on Freya heen. Het meisje kijkt Scorpia aan en vraagt: "Wat als Ricardo en ik uit elkaar gaan?"

Scorpia grinnikt en zegt: "Dan moet je alles terugbetalen. Dus ik zou gewoon bij hem blijven." 

Ricardo lacht en Freya giechelt voorzichtig. 

"Lieverd ik bied jou dit aan, niet Ricardo. Maar ik hoop dat die sukkel je nooit laat gaan." 

Ricardo drukt een kus op Freya's wang en kijkt Scorpia dankbaar aan.

Ze staat op en loopt naar de andere kant van het café. Ze loopt zachtjes de trap op om sportkleren in te pakken voor Logan en zichzelf. Ze kijkt in het bedje en ziet dat Leo diep in dromenland is. Ze glimlacht naar haar kleine mannetje en loopt de slaapkamer weer uit.

Ze staat bovenaan de trap als ze Logan naar boven ziet komen. 

"Bonnie, blijf even daar." 

Ze kijkt hem uitdagend aan en hij loopt snel de trap op. Hij legt zijn handen op haar billen en kust haar langzaam. "Mmmm Bonnie. Heb je ook kleren voor mij gepakt?"

Ze kust hem terug terwijl haar vingers door zijn haar glijden. "Mmm ja. En je douchegel gestolen. Dus we moeten wel samen douchen, want we hebben maar één fles." 

Hij tilt haar op en ze slaat haar benen om zijn middel.

"Dus je gaat niet met Bruno douchen?"

"Nee, tenzij je ook een nat triootje wil proberen."

Logan gromt en zegt: "Hell no." 

Ze kussen wild en dan laat Logan haar langzaam op de grond zakken. 

──────────────────



Dit hoofdstuk kwam er een stuk vlotter uit. 

Ik heb weer een beetje inspiratie terug.
Laten we hopen dat het zo blijft.

Laat me weten wat je van dit hoofdstuk vond.
En wat je hoopt? 

Fijne Zondag!
XO Hankie

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro