[79] Zien, horen, voelen.

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Bart en Manon komen ook weer binnen en Bart kijkt naar de vermoeide Marisol. Hij loopt naar Scorpia en zegt: "Ik ga de meiden weer meenemen. Marisol is ook aan een middagdutje toe."

Scorpia staat voorzichtig op met Leo tegen haar borst en drukt een kus op zijn wang. "Dankjewel Bart. Het was heel gezellig zo." Ze leunt voorover en fluistert: "Neem Manon een keer mee uit. Buiten het hotel bedoel ik dan."

Hij kijkt haar geschokt en stamelt: "H-hoe?"

Scorpia knipoogt naar hem en zegt: "Breng jij de meiden maar weer veilig thuis." Ze zegt de meiden ook gedag en Bart helpt Marisol uit haar stoel. Hij loopt met haar naar buiten en Emilia volgt.

Manon loopt naar Scorpia en geeft Leo een kusje op zijn wang. "Hij is heel mooi Scorpia. En jij bent mooi met hem. Dit was heel leuk. Ik kom graag nog eens terug."

Scorpia kijkt Manon in haar ogen en zegt: "Zeg hem dat je hem leuk vindt, oké. Bedankt dat je er was." Manon schudt lachend haar hoofd en zwaait naar iedereen, voordat ze de kamer uit loopt.

Scorpia vraagt waar Lucas en Enzo zijn en Ciro wijst naar de achterkant van de bank. Scorpia kijkt over de rand en ziet ze allebei liggen, slapend. "Ahhh boeffies."

Ze gaat weer naast Logan zitten en knuffelt Leo. Ze sluit haar ogen opnieuw en Logan legt Pia op zijn andere arm, zodat hij een arm om Scorpia heen kan slaan.

Ciro staat op, omdat een oudere jongen vraagt of hij echt goed is in rekenen. Matteo zit al bij ze aan tafel, maar weet niet zo goed hoe hij het uit moet leggen. Ciro kijkt naar de opgave en legt het geduldig uit. De jongens kijken hem dankbaar aan en hij glimlacht.

Dino loopt de kamer uit, mompelend dat hij op zoek gaat naar Violetta. Mamma vraagt of ze Leo nog even vast mag houden en Scorpia staat meteen op. "Natuurlijk mag dat mamma. Je had ook zijn flesje wel mogen geven hoor."

Mamma pakt Leo aan en zegt: "Nee, dat flesje moest je zelf doen. Dat is een belangrijk moment voor een moeder." Scorpia schudt haar armen los en gaat achter de bank kijken. Lucas ligt met zijn arm om Enzo heen te slapen en Scorpia streelt even door hun haar. Ze loopt naar de gang en haalt de kinderwagen op.

Ze kijkt Logan vragend aan en hij zegt: "Moet ik mijn armen even vrijmaken?" Ze knikt en Logan staat op om Pia in de kinderwagen te leggen. Hij gaat weer zitten en trekt Scorpia op schoot. Ze legt haar hoofd tegen zijn schouder en hij slaat zijn armen om haar heen. Hij kust haar zachtjes en zegt: "Ti amo, Bonnie."

Ciro helpt de jongens met hun huiswerk en ziet vanuit zijn ooghoek dat Lucas wakker begint te worden. Hij wrijft in zijn oogjes en heeft even nodig, voordat hij weet waar hij is. Hij aait over Enzo's wangetje en staat op. Hij kijkt over de bank heen en ziet Logan en Scorpia knuffelen.

Hij loopt om de bank heen en gaat naast ze zitten. "Scorpia?" Ze doet haar ogen open en kijkt hem aan.

"Wat is er Lucas?"

"Mag ik jou ook even knuffelen?"

Ze glimlacht en schuift van Logans schoot. "Natuurlijk mag dat. Graag zelfs." Lucas kruipt bij haar op schoot en knuffelt haar stevig. Ze houdt hem net zo stevig vast en zegt: "Nog steeds de beste knuffels ter wereld." Lucas straalt en geeft haar een kusje.

Logans telefoon gaat en hij loopt naar de gang om op te nemen. Hij komt even later lachend binnenlopen. Scorpia kijkt hem vragend aan en hij fluistert: "Ik heb er twee op de gang betrapt. Vertel het je later wel. Maar dat was Lexy. Ze is thuis en wil die kinderboerderij graag zien en thee met ons drinken. Dan kunnen we eindelijk ook het vernieuwde appartement kijken. Als jij dat ook wil tenminste."

Lucas wordt al helemaal enthousiast omdat hij zijn kamer kan laten zien. Scorpia lacht en zegt: "Oké dan. Ik lust wel een kopje thee en ik wil heel graag mijn oude kamer zien." Lucas kijkt haar vragend aan en ze zegt: "Jouw kamer was eerst mijn kamer."

"Jij hebt bij pappa gewoond?" Scorpia knikt en Lucas bekijkt haar aandachtig.

Logan raadt zijn gedachten en zegt: "Scorpia wilde toch al bij mij wonen, dus het is niet erg Lucas. Maak je geen zorgen."

Scorpia glimlacht naar het jongetje en zegt: "Ome Logan heeft gelijk. Ik wilde het liefst bij hem wonen en was zelfs bang dat jouw papa dan helemaal alleen zou zijn. Maar dat is gelukkig niet zo." Lucas lijkt nog niet helemaal overtuigd en Scorpia knuffelt hem stevig. "Ik ben gelukkig bij ome Logan en ik hoop dat jij gelukkig bij jouw papa bent."

Lucas kust haar en zegt: "Oké. Maar toch sorry."

Scorpia kijkt hem geëmotioneerd aan en zegt: "Je hoeft geen sorry te zeggen, maar ik vind het wel heel lief van je."

Logan zegt: "En nu ophouden met het kussen van mijn meisje. Zoek er zelf maar één."

Lucas kijkt hem recht aan en kust Scorpia dan nog een keer.

Scorpia grinnikt en zegt: "Volgens mij heeft Lucas dat van Enzo geleerd."

Lucas giechelt en knikt.

Logan kijkt verdrietig en voelt twee handjes op zijn benen. Enzo staat voor hem en vraagt of hij een kusje wil. Logan tilt hem op en kust het jongetje enthousiast. Enzo lacht en geeft Logan een heleboel natte kusjes.

Scorpia lacht en knuffelt Lucas nog een keer. Ze zegt: "Oké mannen. We gaan naar mama. Ik ga even een paar mensen gedag zeggen en dan zullen we jullie allemaal weer in de auto vastbinden."

Ze tilt Lucas van schoot en loopt naar Matteo. Matteo kijkt op naar haar en grijnst. Scorpia spreidt haar armen en hij staat meteen op. Ze knuffelt hem en hij kust haar wang. "Tot zondag Scorpia."

"Tot zondag Matteo."

Ze kijkt Ciro aan en die doet grinnikend een paar passen achteruit. Scorpia neemt een aanloopje en springt in zijn armen. Hij vangt haar op en houdt haar liefdevol tegen zich aan. "Ti amo, sorellina. Het was gezellig zo met elkaar. Misschien moeten we er een gewoonte van maken op woensdag."

Scorpia legt haar hoofd in zijn nek en ademt langzaam in. "Mmm, ja dat vind ik een goed idee. Het voelt nog steeds super veilig in jouw armen Ciro. Ti amo." Ciro drukt een kus op haar wang en laat haar langzaam zakken.

Ze loopt naar mamma, die helemaal verliefd naar Leo kijkt. Ze kust haar moeder op haar wang en zegt zachtjes: "Hij is mooi hè?"

"Ja meisje. Hij is prachtig. En helemaal jouw kindje. Zo bijzonder." Mamma geeft Leo aan Scorpia en Scorpia loopt naar de kinderwagen om hem naast Pia te leggen. Logan staat op met Enzo op zijn arm en geeft Lucas een hand. De kinderen zeggen mamma en Ciro ook gedag, voordat ze de gang op lopen.

Logan knikt bijna onzichtbaar met zijn hoofd naar rechts en Scorpia draait met haar ogen die kant op. Ze ziet Violetta tegen de muur geleund staan en Dino zoent haar, terwijl hij met zijn handen tegen de muur steunt. Scorpia loopt snel met de kinderwagen achter Logan aan en doet alsof ze het niet gezien heeft.

Ciro komt naar buiten gerend en vraagt: "Hulp nodig met het inladen van die kinderboerderij?" Scorpia knikt dankbaar en kijkt hem diep in zijn ogen. Hij knipoogt en fluistert: "Ik heb het gezien. Ik heb er even aan gedacht om hem voor schut te zetten, maar heb het toch maar niet gedaan."

Ciro helpt Lucas op zijn zitverhoger en snoert hem in. Scorpia maakt Enzo in zijn stoeltje vast en Logan zorgt voor Pia. Ciro tilt Leo uit zijn kinderwagen en houdt hem voorzichtig tegen zijn schouder aan. Scorpia maakt de bak op de achterbank vast en pakt Leo van Ciro aan om hem in de bak te leggen. Ze aait Leo even over zijn haartjes en sluit dan de autodeur met een zucht.

Ciro grinnikt en zegt: "Kinderen zijn leuk, maar dit zijn er teveel die in een stoeltje moeten."

Scorpia lacht en zegt: "Nou, inderdaad!" Ze knuffelt Ciro en zegt: "Doe de groeten aan Dino en Violetta." Ze stapt in en Logan zwaait naar Ciro. Ze rijden vlot weg, op weg naar Lexy.

Lexy staat buiten op de stoep al op ze te wachten en bevrijdt Pia uit haar stoeltje. Scorpia stapt uit en Logan helpt Lucas. Lucas stapt uit en helpt Enzo uit zijn stoeltje. Scorpia tilt Leo uit de bak en knuffelt met hem. Logan neemt Pia van Lexy over en knikt naar Scorpia. 

Lexy hapt naar adem en zegt: "Holy mother Mary! Ik ben helemaal Leo vergeten. Wat stom!"

Scorpia grinnikt en geeft haar Leo aan. Het jongetje doet zijn ene oogje langzaam open en Lexy bloost. "My god! Hij is veel te knap!" 

Scorpia klapt het onderstel uit en maakt de wandelwagenbak er aan vast. Ze veegt denkbeeldig zweet van haar voorhoofd en kijkt Logan aan. Hij knipoogt naar haar en legt Pia in de kinderwagen.

Lexy kijkt verbaasd en hij zegt: "Leg hem er maar naast." Lexy doet voorzichtig wat hij vraagt en ziet hoe Pia haar handje op Leo's wang legt. Leo begint te brabbelen en Lexy veegt een traan van haar wang.

Lexy zegt: "Wat hebben we toch een bijzondere kinderen." 

Scorpia slaat haar arm om haar heen en zoekt met haar ogen naar Lucas en Enzo. Ze ziet ze samen, hand in hand, rustig wachtend voor de ingang van het gebouw staan. Ze glimlacht en wijst naar de twee mannetjes. "Inderdaad." 

Lexy loopt snel naar ze toe en doet de deur open. Scorpia en Logan duwen samen de kinderwagen en volgen het drietal naar binnen.

Als ze bij de voordeur aankomen staan Enzo en Lucas te springen van ongeduld. Lexy doet de deur open en ze rennen naar binnen. "Scorpia! Ome Logan! Kom kijken!" Scorpia grinnikt en Lexy belooft op de kleintjes te passen. Logan en Scorpia lopen hand in hand achter de jongetjes aan en blijven even op de drempel staan.

De jongetjes laten trots alles zien en Logan reageert meteen. "Wow mannen. Wat een gave kamer zeg! Zo'n kamer zou ik ook wel willen." Scorpia haalt even diep adem en slikt wat zenuwen weg. De kamer lijkt helemaal niet meer op de hare en dat is een ongelooflijke opluchting. Ze glimlacht en bekijkt alles in de kamer.

Scorpia vraagt: "En hoe vaak liggen jullie samen in één bed?"

Enzo giechelt en zegt: "Pia mij bed."

Lucas knikt en zegt: "Ja, we slapen gewoon altijd samen. Dan kan Pia in Enzo's bed. En als we niet meer in één bed passen krijgen we een stapelbed." Hij zegt het zo vanzelfsprekend dat Scorpia het er warm van krijgt.

"Wat zijn jullie toch bijzonder samen. Echte broertjes."

Logan vraagt: "Hebben jullie ook een bad?" De mannetjes rennen de kamer uit en Logan trekt Scorpia in zijn armen. "Gaat het Bonnie?"

Ze knikt en zegt: "Ja, het lijkt niet meer op mijn kamer en dat is fijn. Ik heb het hier heel zwaar gehad en het feit dat alles er zo anders uitziet helpt. Alsof het een appartement van één van de buren is." Logan kust haar en daarna lopen ze samen richting de badkamer.

De boeven zitten met hun kleren aan in het grote bad te wachten. Scorpia en Logan lachen als ze de mannetjes zien. Enzo roept: "Mooi! Heel feel suim!"

Scorpia schudt haar hoofd en zegt: "Arme mama."

Logan kijkt rond en zegt: "Dit ziet er heel mooi uit mannen. Ome Logan is een beetje jaloers."

Lucas glimlacht breed en zegt: "Je mag van mama vast ook wel een keer in ons bad."

"Met tante Scorpia?" 

Enzo zegt meteen ja en Lucas fronst.

Scorpia grinnikt en zegt: "Lucas begint dingen door te krijgen. Pas maar op wat je zegt Logan."

Logan kijkt Lucas aan en ziet de frons. "Wat is er Lucas? Mag ik niet met tante Scorpia in bad?"

Lucas schudt zijn hoofd en zegt: "Nee, want dan is ze bloot. Dat mag niet hoor." 

Logan legt een hand op zijn borst en pruilt. 

Lucas stapt uit bad en pakt Scorpia's hand vast. "Kom tante Scorpia, ik zal je ook papa en mama's kamer even laten zien."

Scorpia volgt hem en hoort nog net hoe Logan door Enzo getroost wordt. Lucas laat trots alles zien en Scorpia kijkt haar ogen uit. "Het is heel mooi allemaal Lucas. Hier kunnen papa en mama lekker uitrusten."

"We hebben ook een nieuwe bank, kom dan gaan we daar op zitten." Hij trekt Scorpia mee en hij schenkt Logan op de gang een boze blik. Scorpia bijt op haar lip om een lach te verbergen en volgt Lucas.

Logan bekijkt met Enzo de slaapkamer van Bruno en Lexy en krijgt steeds kusjes van Enzo, om ervoor te zorgen dat hij niet meer 'gedietig' is. Ze lopen de kamer weer in en Lexy geeft Scorpia net een mok thee aan. Scorpia zit in de hoek van de bank en Lucas komt met een koektrommel aanlopen.

Hij ziet Logan en gaat snel naast Scorpia zitten. "Tante Scorpia, wil je een koekje?" Scorpia kiest er één uit en Lucas straalt. "Die heb ik gemaakt."

Scorpia kijkt naar het hartje vol met gekleurde strooisels. "Hij ziet er heel lekker uit Lucas, dankjewel."

Lexy kijkt vanuit de keuken geïntrigeerd naar de dynamiek tussen haar zoon, haar broer en Scorpia. Ze vraagt of Logan ook een kop thee wil. Logan, die naar Lucas en Scorpia stond te staren, kijkt zijn zus aan en zegt dat hij graag een kopje thee wil. Lexy schenkt ook een mok voor hem in en komt hem brengen. Logan gaat naast Lucas zitten en Enzo kruipt naast hem op de bank. Lucas ontwijkt zijn blik en blijft op Scorpia gefocust.

Lexy geeft Logan zijn thee aan en vraagt: "Wat vond je ervan Scorpia? Was het raar om te zien?"

Scorpia kijkt haar aan en zegt: "Nee, het was eigenlijk heel fijn. Omdat het allemaal zo anders is. Mijn kamer lijkt helemaal niet meer op mijn oude kamer. En daarom had ik ook geen last van nare herinneringen."

Lucas legt een handje tegen haar wang en kijkt haar met een serieuze uitdrukking op zijn gezicht aan. Scorpia kijkt hem aan en hij zegt zachtjes: "Ti amo." 

Lexy kijkt stomverbaasd naar Lucas en wisselt een blik met Logan uit.

Scorpia zet haar thee op de salontafel en trekt Lucas op schoot voor een knuffel. Ze zegt zacht: "Ik hou ook van jou Lucas. Jij snapt veel meer dan wij denken. Dankjewel." Lucas legt zijn handjes op haar wangen en kijkt haar aan. Hij zegt niks, maar Scorpia voelt de liefde van hem afkomen.

Hij kruipt van haar schoot en vraagt of hij ook wat te drinken mag. Lexy loopt met hem naar de keuken en schenkt iets voor hem en Enzo in. Lucas komt teruglopen met twee drinkbekers met sap. Hij kijkt Logan aan en zegt: "Ga maar naast tante Scorpia zitten. Dat vindt ze vast fijn." Logan schuift op en Lucas gaat naast Enzo zitten. Hij geeft zijn broertje een beker aan en neemt een slok uit zijn eigen beker.

Logan legt zijn arm om Scorpia heen en drukt een kus op haar slaap. Ze sluit haar ogen even en glimlacht. Lexy komt ook in de kamer zitten met een mok thee en geeft Scorpia die van haar aan. Scorpia neemt een slok en kijkt Lexy aan.

Logan zegt zachtjes: "Over bijzondere kinderen gesproken..."

Lexy zegt: "Ja, dit zag ik even niet aankomen. Wow."

De mannetjes praten met elkaar en Logan zegt zacht: "Ik mag van de jongens een keer in jullie bad. Maar van Lucas mag ik niet met tante Scorpia samen. Want dan is ze bloot en dat mag niet."

Lexy grinnikt en knikt. "Hij heeft gelijk. Dat kan niet ome Logan." 

Logan pruilt en Scorpia kust hem.

"Ik denk dat het probleem is dat ik dan bloot in hun badkamer ben."

Lucas en Enzo gaan achter de bank op de grond zitten om met hun autootjes te spelen en gaan er helemaal in op. Lexy staat op om naar ze te kijken en gaat dan weer zitten. Ze zegt zacht: "Hij heeft een gesprek met Bruno gehad. Hij wilde namelijk in de sportschool de dameskleedkamer inrennen. En toen heeft Bruno uitgelegd dat daar blote vrouwen zijn. En dat het niet de bedoeling is dat iemand ze ziet."

Scorpia knikt en zegt: "Ah, dan snap ik het en hij heeft gelijk."

Lexy vraagt: "Maar waarom hij extra lief tegen je was snap ik niet."

Scorpia kijkt haar aan en zegt: "Ik wel. Hij hoorde vandaag namelijk dat zijn kamer eerst mijn kamer was. En daar maakte hij zich zorgen over. En hij hoorde me tegen jou zeggen dat ik geen nare herinneringen had. Het is een slim mannetje. En voelt een heleboel aan. Hij kan het misschien niet met woorden uitleggen, maar hij snapt het zeker weten."

Lexy zegt zacht: "Ik moet gaan opletten wat ik zeg als hij in de buurt is, denk ik."

Scorpia knikt en zegt: "Dat denk ik ook."

Lexy kijkt op als ze een geluidje uit de keuken hoort. "Mammam... mama..." Logan staat op om bij Leo te gaan kijken en Lexy kijkt met ogen vol tranen naar Scorpia.

"Hij zegt al mama tegen je?" Scorpia knikt trots en Logan komt de kamer in met Leo op zijn arm. Leo zoekt met zijn oogje naar Scorpia en Logan gaat naast haar zitten. Hij legt Leo zo op zijn arm dat het jongetje Scorpia kan zien.

Scorpia leunt naar hem toe en hij zegt blij: "Mama!" Scorpia kust hem op zijn wangetje en streelt over zijn haartjes.

Scorpia zegt: "Nu moeten we nog papa oefenen."

Leo kijkt naar Logan op het moment dat Scorpia het woord papa zegt. Logan kijkt Leo met stralende ogen aan en zegt: "Nou, je weet in ieder geval wie jouw papa is. Dat is duidelijk." Hij kust Leo op zijn hoofdje en zegt: "Ik vind het heel fijn om jouw papa te mogen zijn. Ik wil zelfs mama wel met je delen."

Leo kijkt weer naar Scorpia en zegt: "Mama." Scorpia kust Logan zachtjes en Leo staart naar Logans mond. Hij steekt zijn handjes uit en Logan tilt hem dichter naar zijn gezicht toe. Leo legt zijn vingertjes tegen Logans lippen en kijkt er gefascineerd naar. Logan tuit zijn lippen en Leo's mondje vormt een o. Logan glimlacht en Leo steekt een vinger in zijn mond. Logan hapt er met zijn lippen naar en Leo giechelt.

Pia begint te huilen en Scorpia staat op. "Ga maar even naast Logan zitten Lexy. Dan kun je nog wat beter kennismaken met Leo." Lexy staat meteen op en gaat naast Logan zitten. Scorpia loopt naar de keuken om de huilende Pia uit de kinderwagen te halen.

Pia stopt meteen met huilen als ze Scorpia ziet. Ze tilt het meisje op en houdt haar tegen zich aan. "Dag lief meisje. Voelde je je alleen zo zonder Leo? Leo was al iets eerder wakker en zit bij ome Logan en mama. Kom dan gaan we bij ze kijken." Ze loopt met Pia op haar arm de kamer in en gaat naast Logan zitten.

Lexy staart naar haar broertje met Leo en zegt zacht: "Ik kan gewoon niet geloven wat ik zie. Ik heb jullie allebei met mijn kinderen gezien. Maar dit... Zo bijzonder en Leo praat al zo snel. En als ik bedenk hoe kort hij nog maar in jullie leven is... Maar hij is helemaal jullie kindje."

Logan legt Leo in haar armen en zegt: "Wat niet betekent dat tante Lexy hem niet vast mag houden en dat mooie oogje van dichtbij mag bekijken." Lexy houdt Leo dicht tegen zich aan en ruikt aan zijn haartjes. Leo pakt een lok haar van Lexy vast en kijkt ernaar. Hij kijkt vervolgens naar haar ogen en zijn mondje vormt weer een o.

Logan legt zijn hoofd op Lexy's schouder en Leo steekt zijn handje vol haar uit naar Logan. Hij houdt de rossige lok tegen Logans haar en maakt een soort geschokt geluidje. Logan grinnikt en zegt: "Hebben we hetzelfde haar Leo? En dezelfde ogen?"

Lexy kijkt verliefd naar Leo en zegt: "Wat ben jij een slim mannetje. Kan alleen nog maar mama zeggen, maar snapt wel dat papa mijn broertje is."

Scorpia kietelt Pia en het meisje schatert zonder geluid. Scorpia grinnikt en kust Pia op haar wangetje. "Hoe zit dat met jou Pia? Wordt er al mama gezegd?"

Lexy zegt: "Nee, Pia zegt helemaal niks. Ze brabbelt ook niet zoals Leo." Leo kijkt Lexy serieus aan en vertelt haar een heel verhaal.

Logan lacht en zegt: "Ik zou zo graag een vertaling willen van wat hij allemaal vertelt. Hij is echt een kletskous."

Scorpia kijkt Pia aan en vraagt zachtjes: "Heb je haar gehoor al eens laten testen?"

Lexy hapt naar adem en vraagt: "Hoezo?"

"Nou, omdat ik me ineens bedenk dat ze altijd stopt met huilen als ze iemand ziet. En ze heel veel haar handjes gebruikt om contact te maken." 

──────────────────


Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro