[97] Tartan Hart

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Scorpia wordt vroeg wakker en kijkt met een glimlach op haar gezicht naar de slapende Logan. Ze wurmt zich uit zijn armen en loopt naar de kinderwagen. Leo is nog diep in slaap en zuigt op zijn duimpje. 

Ze loopt naar de kast en trekt er een shirt en een korte broek uit. Ze trekt ze aan, maakt het haar bovenop haar hoofd vast in een knot en loopt van de trap af naar beneden.

Zodra ze beneden komt hoort ze opera muziek en mamma's lach. Ze loopt zachtjes de keuken in en ziet Flavio met mamma het ontbijt klaarmaken. Ze lachen samen en zingen mee met de muziek. Scorpia gaat stilletjes aan het eiland zitten en geniet van het uitzicht. 

Mamma loopt naar de thermoskan op het aanrecht en schenkt koffie in een mok. Ze draait zich om met een brede glimlach en zet de mok voor Scorpia neer.

"Buongiorno Scorpia." Ze leunt voorover en kust Scorpia op haar wang.

"Goedemorgen mamma en Flavio."

Flavio draait zich naar haar om en wenst haar ook goedemorgen, voordat hij verder gaat met koken. Hij zingt zachtjes met de opera mee en Scorpia drinkt ontspannen van haar koffie. Mamma verzamelt al het eten en drinken voor het ontbijt op het eiland en het water loopt Scorpia al in de mond.

Flavio legt gepocheerde eitjes op een schaal en zet die ook op het eiland. "Dus jij bent geen uitslaper Scorpia?"

Scorpia schudt haar hoofd en mamma glimlacht. "Nooit geweest ook. Als ik lang uitslaap dan ben ik ziek of zoiets. Mijn broers daarentegen..."

Flavio lacht en zegt: "Ja, dat zei je moeder al."

Ze horen voetstapjes op de vloer en zien Matteo, Lucas en Enzo de keuken binnenkomen. Mamma zegt: "Goedemorgen lieve jongens. Hebben jullie goed geslapen?"

Ze knikken en wrijven in hun ogen.

Matteo vraagt slaperig: "Nonna? Mogen we tekenfilms kijken?"

"Ja, ga maar knul, ik kom jullie zo wel even een sapje brengen."

Ze rennen naar de kamer en zetten de tv aan. Scorpia kijkt naar de drie mannetjes met een glimlach op haar gezicht en mamma zegt: "Je mag wel bij ze gaan zitten hoor. Ik red me wel met Flavio en ze willen vast even met je knuffelen."

Scorpia drinkt de laatste slok koffie uit haar mok en loopt naar de kamer. Enzo zit tussen de twee grotere jongens in,  ze tilt hem op en gaat op zijn plekje zitten. Ze zet Enzo op schoot, met zijn gezichtje naar de tv en hij leunt achterover met zijn duim in zijn mond.

Lucas zegt zachtjes: "Enzo is nog een beetje moe."

Scorpia streelt over Enzo's haartjes en zegt: "Dat geeft niet. We blijven hier gewoon lekker even zitten." Matteo en Lucas kruipen tegen haar aan en ze slaat haar armen om de jongens heen. Ze kijken slaperig en ontspannen naar de tekenfilms en horen mamma en Flavio de tafel dekken.

Dan hoort ze haar favoriete stem dichterbij komen.

"Ik weet ook niet waar mama is Leo. Laten we maar eens kijken, misschien is ze hier." Logan komt met Leo op zijn arm de keuken in en Flavio zet net de laatste glazen op tafel. Flavio kijkt Leo aan en Leo bestudeert hem met een serieuze blik.

Flavio zegt: "Goedemorgen Leo. En Logan. Goed geslapen?"

Leo steekt zijn handje naar Flavio uit en Flavio loopt naar Leo toe. Leo voelt met zijn vingers over de littekens op Flavio's gezicht en die houdt even zijn adem in. Leo leunt naar voren en geeft hem een kusje op zijn wang. Hij giechelt als hij de verbaasde blik van Flavio ziet.

Logan grinnikt en aait Leo over zijn haartjes. "Goedemorgen Flavio. Wij hebben allebei goed geslapen. Heb je met mamma samen dit ontbijt gemaakt?"

Flavio knikt, nog steeds een beetje van slag en zegt: "Ja. Jouw meisje zit trouwens in de kamer met drie andere mannen."

Logan grijnst en loopt naar de kamer, waar de jongetjes tegen en op Scorpia in slaap gevallen zijn. Scorpia kijkt hem dolgelukkig aan en Leo zwaait met zijn armpjes naar zijn moeder.

Hij roept hard: "Mama! Amo! Usje!"

De andere mannetjes schrikken wakker en gaan rechtop zitten. Mamma komt de kamer in met bekertjes sap en zegt dat de jongens aan de salontafel moeten gaan zitten als ze ervan drinken. Enzo laat zich van Scorpia's schoot glijden en Lucas en Matteo staan ook op. Ze gaan voor de salontafel zitten en drinken van hun sapje.

Leo springt bijna uit Logans armen en Logan lacht. "Rustig Leo. Ik zal je aan mama geven."

Scorpia pakt Leo aan en knuffelt hem liefdevol. Hij zucht zachtjes 'mama' en legt zijn gezichtje in haar hals. Logan gaat naast Scorpia zitten en legt zijn hoofd op haar schouder.

"Goedemorgen Bonnie. Leo heeft me wakker geroepen om te zeggen dat mama weg was."

Leo heeft zijn oogje dicht en ontspant tegen Scorpia aan.

"Sorry, mooie Schot. Maar jullie lagen nog zo lekker te slapen. En ik had zin in koffie."

Logan legt zijn arm om haar heen en zegt: "Ik snap het Bonnie. Leo was iets bozer." Hij grinnikt en kijkt naar het compleet ontspannen mannetje met zijn gezichtje in Scorpia's hals. "Hij is nu weer helemaal gelukkig. Net als papa."

Hij streelt met zijn vingers over haar nek en Scorpia kijkt hem aan. Ze kust hem zachtjes en knuffelt tegen hem aan.

Mamma komt één voor één de jongetjes halen en geeft ze een plekje aan de ontbijttafel. Ze nodigt Scorpia met haar gezin ook uit en zegt een flesje te zullen maken voor Leo.

Scorpia gaat met Leo op schoot naast Logan zitten en Enzo zit naast Logan, zodat Logan hem een beetje kan helpen. Flavio neemt naast Scorpia plaats en mamma komt met een flesje aangelopen. Leo klapt blij in zijn handjes als hij het flesje ziet en Scorpia lacht zachtjes. Ze geeft hem zijn flesje en Flavio kijkt vertederd toe.

Ze horen stemmen dichterbij komen en zien Lexy en Violetta de keuken inkomen. Ze gaan naast Lucas en Matteo zitten en mamma zet twee thermoskannen op tafel.

Violetta kijkt verbaasd naar de tafel vol eten en drinken en mamma legt uit wat alles is.

Flavio vraagt wat Scorpia wil eten en ze zegt: "In ieder geval een gepocheerd eitje. En een croissantje is wel lekker."

Flavio staat op om het eitje op haar bord te leggen en pakt ook een croissantje voor haar. "Dankjewel Flavio."

Hij vraagt of ze nog koffie wil en ze knikt. Hij staat op om haar mok te pakken en vult hem opnieuw met koffie. "Alsjeblieft Scorpia."

Hij pakt voor zichzelf ook een gepocheerd eitje, geroosterd brood en schenkt een koffie voor zichzelf in. Hij gaat weer naast Scorpia zitten en Leo zuigt net met kracht de laatste melk uit zijn flesje. Scorpia zet het flesje op tafel en legt Leo tegen haar schouder voor een boertje. Ze klopt op zijn ruggetje en hij laat een boertje.

Flavio doet alsof hij schrikt en Leo giert het uit. Flavio lacht ook en zegt: "Principino, je bent een grapjas!"

Leo steekt zijn armpjes naar Flavio uit en Scorpia vraagt: "Wil je bij Flavio zitten Leo?"

Flavio trekt wit weg en stottert: "I-ik w-weet niet of d-dat een goed idee is. Ik heb geen ervaring met kindjes."

Scorpia draait zich naar hem toe en zegt: "Dat hoeft ook niet. Gewoon een kommetje van je arm maken en ik leg hem erin. Hij zal zo toch wel in slaap vallen. Maar hij vindt jou wel interessant."

Flavio maakt nerveus een kommetje van zijn arm en Scorpia legt Leo erin. Leo kijkt Flavio stralend aan en begint tegen hem te brabbelen. Flavio neemt een hapje van zijn ei en Leo doet zijn mondje open.

Flavio kijkt van Leo naar Scorpia en vraagt: "Mag Leo een stukje ei hebben?"

Scorpia glimlacht naar hem en zegt: "Ja, dat mag. Een klein stukje. Het is trouwens een heerlijk eitje Flavio." Logan beaamt dat en pakt er gauw nog ééntje.

Flavio grinnikt en snijdt een klein stukje van het ei af voor Leo. Hij voert Leo een klein stukje met zijn vinger en het jongetje fronst. Hij sabbelt geconcentreerd op het ei en laat dan een tevreden geluidje horen.

Logan zegt: "Goedgekeurd door Leo!"

Flavio kijkt verliefd naar het kleine mannetje en ziet zijn oogje langzaam dichtzakken. Leo zucht diep en steekt zijn duimpje in zijn mond.

Flavio aait over zijn haartjes en vraagt: "Zal ik hem naar boven brengen? En dan de babyfoon meebrengen? Als ik kan uitvogelen hoe die werkt."

Scorpia zegt: "Graag. En de babyfoon is makkelijk. Je drukt op de groene knop en brengt degene met de antenne mee."

Scorpia kijkt naar de tafel vol familie en ziet dat Violetta Matteo helpt, Lexy met Lucas praat en Logan een gevuld broodje aan Enzo geeft. Flavio staat voorzichtig op en straalt met Leo op zijn arm.

Als hij de keuken uit is zegt Logan: "Die oude maffiabaas. Helemaal verliefd op Leo."

Ze lachen en mamma zegt: "Iedereen is verliefd op Leo."

Flavio komt even later met Ciro naar beneden en Logan was net van plan om nog een gepocheerd eitje te pakken. Flavio trekt de schaal bij hem vandaan met een grinnik en trekt een stoel achteruit voor Ciro. Ciro glimlacht breed en gaat zitten. Flavio schuift de schaal met gepocheerde eitjes naar Ciro en die pakt er één.

Ciro proeft het ei en zegt: "Mmm, lekker Flavio."

Ze horen een stem roepen: "Ja, dat zei je gisteravond ook!"

Mamma kijkt Dino vuil aan en Lucas vraagt: "Heeft ome Ciro gisteravond wat lekkers gegeten?"

Dino kijkt zijn moeder ondeugend aan en zegt: "Nou, ome Ciro houdt heel erg van..." Mamma staat op, loopt naar de keuken en doet het klepkastje boven de afzuigkap open. Ze haalt haar revolver eruit en draait zich zo dat de kleine kinderen het niet kunnen zien. Ze kijkt Dino aan en die slikt zenuwachtig.

"Oké, ik houd mijn mond. Ik ga gewoon ontbijten. Mi dispiace mamma."

Violetta staart naar Dino en snapt even niet wat er net gebeurd is. Scorpia staat op en zegt: "Ik ga me wassen en aankleden en dan wil ik buiten spelen." De kinderen juichen enthousiast en Scorpia grinnikt.

Ze kijkt Lexy aan en vraagt: "Hoe zit het met Pia en Bruno?"

Lexy zegt: "We zijn de hele nacht op geweest met Pia. Er komt een tandje door. Ga maar bij ze kijken. Ze liggen samen in bed."

Scorpia loopt naar boven en duwt de deur van Bruno's kamer open. Pia ligt op Bruno's borst te slapen, met haar duimpje in haar mond. Bruno heeft beschermend een arm om haar heen geslagen en snurkt zacht. Scorpia glimlacht om het plaatje en hoort Logan fluisteren.

"Wat lief Bonnie. Gaan we samen douchen?"

Ze draait zich meteen om en loopt met glimmende ogen op hem af.

Hij grinnikt en vraagt: "Is dat een ja?"

Ze knikt en duwt hem verder de gang op, richting de badkamer. Hij grinnikt en tilt haar op. Hij draagt haar naar de badkamer en zet haar neer om de deur op slot te doen.

"We moeten er wel voor zorgen dat Lucas er niet achterkomt, want ik mag jou helemaal niet bloot zien."

Hij draait zich om en wordt getrakteerd op een naakte Scorpia. Ze kijkt hem vurig aan en zegt: "Uit die kleren, mooie Schot." Logan trekt zijn kleren snel uit en Scorpia zet de douche aan. "We kunnen maar beter vlug douchen, want die boefjes gaan ons zeker weten zoeken als we lang wegblijven."

Logan vliegt op haar af en verslindt haar mond. "Mmm Bonnie. Ik wil helemaal niet snel zijn."

Scorpia kust hem wild terug en pakt zijn erectie vast. Ze streelt met haar vinger over de top en zuigt op zijn onderlip.

"Fuck Bonnie."

Ze grijnst en zorgt er met haar handen voor dat hij heel snel is.


Hij leunt met zijn handen tegen de muur en ademt zwaar. "Hell Bonnie."

Ze grinnikt zachtjes om de staat waarin hij verkeert en begint zichzelf langzaam te wassen. Ze wast hem ook en hij kijkt diep in haar ogen. "Je snapt wel dat je teruggepakt gaat worden hè? Letterlijk."

Ze schatert en zegt: "Oh ja, Logan. Daar reken ik op."

Ze stapt onder de douche vandaan, slaat een handdoek om en begint haar haar te drogen. Ze maakt een hoge staart, zodat het haar uit haar gezicht blijft. Ze raapt haar kleren op en stapt de gang op, op weg naar haar slaapkamer.

Ze haalt ondergoed uit de kast en trekt haar spijkerbroek en shirt van de vorige dag weer aan. Ze kijkt in de kinderwagen en ziet dat Leo nog heerlijk ligt te slapen.

Ze wast haar gezicht en poetst haar tanden.

Logan komt fris geschoren de slaapkamer in en gaat achter haar staan. Hij kust haar nek en zegt: "Mmmm, Bonnie. Mooi je haar zo. Ik kan je gezicht zien en ik kan bij je nek."

Ze spoelt haar mond en leunt achterover tegen hem aan. Logan laat zijn handen onder haar shirt glijden en speelt met haar borsten.

"Mmmm Logannnn."

Hij grijnst en hoort dan Leo mama roepen. Hij zucht en laat zijn handen langs zijn zij vallen.

Scorpia draait zich om en kust hem langzaam. "Mmm, sorry papa."

Ze loopt naar de kinderwagen en Leo gilt 'mama' zodra hij haar ziet. "Hallo knap mannetje. Heb je lekker geslapen?"

Leo zwaait blij met zijn armpjes en ze tilt hem op. Hij ziet Logan en roept: "Papa! Amo! Usje!"

Logan trekt net een shirt over zijn hoofd en zegt: "Boe!" Leo giechelt en Logan komt op hem af rennen. "Als je zo lief doet kan papa niet boos op je zijn welpje." Hij geeft Leo een kusje en kust Scorpia ook.

Leo kijkt naar Scorpia's lippen en zegt: "Mama! Usje!" Scorpia geeft hem een klapzoen en Leo giechelt blij.

Hij legt zijn handjes op Scorpia's wang en drukt zijn lipjes op de hare en zegt: "Mwah! Amo!"

Scorpia kijkt hem verliefd aan en aait hem over zijn haartjes.

Ze gaat met Leo op schoot op bed zitten en wacht tot Logan zijn spijkerbroek en schoenen aan heeft. Ze geeft Leo aan Logan en trekt zelf ook schoenen aan. Logan houdt Leo vast, zodat Scorpia zijn schoentjes ook aan kan doen. Ze gaan met zijn drietjes naar beneden in hun Bonnie shirts en alle drie met een glimlach op hun gezicht.

Mamma staat de vaatwasser te vullen en draait zich naar het drietal om. "Jullie zien er zo gelukkig uit samen. Vi amo!" Leo steekt zijn armpjes naar mamma uit en Logan loopt naar haar toe.

Leo roept: "Amo! Usje!" Mamma straalt en tilt het jongetje uit Logans armen. Leo geeft haar een kusje en knuffelt tegen haar aan.

Ze streelt over zijn ruggetje en zegt: "Wat ben jij toch een bijzonder lief mannetje. Nonna houdt van jou." Ze zingt een liedje voor hem, terwijl ze door de keuken danst en Leo kraait van plezier. Logan slaat zijn arm om Scorpia en ze kijken samen naar hun zoontje.

Mamma zegt: "Ga maar naar buiten, naar de rest. Ik pas wel op Leo. Dan kan nonna hem een beetje verwennen."

Logan pakt Scorpia's hand vast en trekt haar mee naar de achterdeur. Leo heeft helemaal geen aandacht voor ze en gaat helemaal in zijn oma op.

Logan en Scorpia stappen het terras op en Enzo komt meteen naar ze toe rennen. Scorpia kan hem nog net opvangen om te voorkomen dat hij valt. Ze tilt hem op en hij bedekt haar gezicht met kusjes.

"Soppia! Ti amo!" Hij geeft haar nog meer kusjes en slaat dan zijn armpjes stevig om haar nek.

Logan lacht en tilt Lucas op en zet hem op zijn schouders. Lucas gilt en roept: "Ik ben een reus!" Logan loopt naar Bruno en Lucas gromt. Bruno zet het op een lopen en Logan rent achter hem aan. Scorpia kijkt hoe iedereen op het grasveld wegrent voor Logan en Lucas en lacht.

Lexy komt naast haar staan met Pia op haar arm en zegt: "Wat heerlijk toch al die kinderruil. Ze gaan net zo makkelijk naar een ander. Zelfs Pia is niet eenkennig. Ze heeft al bij Violetta op schoot gezeten."

Enzo heeft nog steeds zijn armpjes stijf om Scorpia heen geslagen en Lexy streelt over zijn wangetje. "Alleen Enzo is een klein beetje anders. Hij wil bij iedereen zijn, maar is toch het allerliefste bij tante Scorpia."

Pia kijkt Scorpia aan en glimlacht. Ze fronst dan en zegt heel zachtjes en een beetje schor: "Soppia." 

Scorpia begint te huilen en Enzo kust haar tranen weg. Lexy aait Pia over haar haartjes en zegt dat ze trots op het kleine meisje is.

Enzo kijkt naar Scorpia's wangen en zegt: "Niet gedietig?"

Scorpia glimlacht en zegt: "Nee boef. Ik ben blij dat Pia mijn naam kan zeggen."

"Enzo en Lucas oefenen."

Lexy zegt: "Ja de grote broers oefenen de hele dag met haar. Totdat ze het zat is en haar gehoorapparaatjes uitdoet."

De vrouwen lachen samen en gaan op een stoel zitten met de kinderen op schoot. Scorpia knuffelt Enzo en ruikt aan zijn haartjes. Enzo zucht en kruipt tegen haar aan.

Lexy zegt: "Ja, jij bent toch wel Enzo's grote liefde."

Enzo zegt zachtjes: "Soppia deet."

Lexy lacht en zegt: "Ja, daarom is Scorpia jouw date voor de bruiloft. Mama zal Scorpia eens even een paar mooie foto's laten zien." Lexy pakt haar telefoon uit haar zak en laat een fotootje van Enzo in pak zien. Scorpia staart naar de foto en Enzo kijkt mee.

"Mooi Soppia?"

"Potverdorie nou. Misschien moet ik maar met jou trouwen Enzo."

Enzo giechelt en Lexy zegt: "Nou, je hebt de foto van Lucas nog niet gezien."

Ze zoekt hem op en laat hem aan Scorpia zien. Scorpia staart naar de foto en bewondert de kilt. Lucas draagt daarop een gilet en colbert, met een wit overhemd en een stropdas. Kniekousen en zwarte, glimmende schoenen maken het geheel af.

Scorpia stelt zich Logan erin voor en bloost.

Lexy grinnikt en zegt: "Ja, Logan zal hetzelfde aanhebben Scorpia. Mooi?"

Scorpia zucht en zegt zacht: "Ja, heel mooi."

"Wil je je jurk ook al zien?" Scorpia knikt en Lexy zoekt de foto op.

Scorpia bestudeert de jurk van tartan. De jurk is strapless en de bovenste laag stof van de rok wordt aan de linkerkant omhoog gehouden om de lagen stof eronder te onthullen. De rok loopt wijd uit en de stof onder de tartan is crèmekleurig.

Scorpia kijkt met open mond naar de mooie jurk en Lexy vraagt zenuwachtig: "Vind je hem mooi?"

"Oh Lexy, ik vind hem prachtig! Die zou ik heel graag dragen."

Enzo kijkt naar de foto en zegt: "Mooi. Foor Soppia."

Scorpia kust Enzo en zegt: "Wij gaan er geweldig uitzien samen Enzo. Ik kan haast niet wachten."

Ze kijkt naar Lexy en vraagt: "En Pia? Wat heeft Pia aan?" Lexy laat haar een fotootje zien van een nachtblauw jurkje met een tule rokje. "Ah Lexy wat mooi! En jouw trouwjurk heb je die al gevonden?"

Lexy knikt en zegt: "Ja, maar die houd ik voor iedereen geheim."

Scorpia zegt: "Je hebt gelijk. Het is tenslotte jouw dag. Ik ben wel heel benieuwd. Vooral naar Logan."

Logan komt aangeslenterd en kijkt haar vragend aan. Ze bloost en doet alsof ze hem niet ziet. Logan gaat op zijn hurken naast haar stoel zitten en kijkt Enzo aan.

"Enzo? Vraag jij eens aan tante Scorpia waarom ze benieuwd naar me is." Enzo fronst en denkt heel lang na, terwijl Logan grinnikt.

Uiteindelijk kijkt het jongetje Scorpia aan en vraagt: "Om?"

Ze lacht en zegt: "Zo gemeen om mijn grote liefde tegen me te gebruiken. En voor straf ga ik het je niet vertellen." Ze knuffelt demonstratief met Enzo en kijkt Logan streng aan.

Logan wrikt Enzo uit haar armen en zet het jongetje op de grond. Hij legt een arm onder haar knieën en eentje om haar rug en tilt haar op. Scorpia gilt en Logan zet het op een lopen verder de tuin in.

Bruno roept naar Lexy: "Moeten we er achteraan Lex?" Lexy lacht en schudt haar hoofd.

"Nee, laat ze maar even met rust." 

————————————————


Ik weet het. Het heeft even geduurd.
Het was een strijd.
Ik heb sinds zondag geprobeerd dit hoofdstuk te schrijven.
Soms lukt het gewoon even niet.

Ik hoop dat ik het nu doorbroken heb en morgen nog een hoofdstuk voor je heb.

Fijn weekend!
XO Hankie 

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro