~24~Louise~

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

A/N: Dit is een tekening van Louise, al redelijk lang geleden, in mijn tweede proefwerkweek, nog voordat dit boek online stond. Die van Thomas heb ik in de vierde proefwerkweek gemaakt, na mijn proefwerken Nederlands, Frans en Grieks. Dit deel heb ik ook deze proefwerkweek geschreven, na mijn proefwerk biologie.

P.O.V. Louise
De afgelopen weken heb ik op de automatische piloot geleefd. Ik werd wakker, ging naar school, maakte huiswerk, leerde voor de toetsen en ging naar bed. Elke dinsdag hoopte ik dat ik geen mentorgesprek zou krijgen. tot nu toe is dat me gelukt. Ik zit een beetje huiswerk te maken in de mentorles. "Vanmiddag wil ik Koen, Louise en Thomas spreken. Negende uur in lokaal 206." Shit man. Met Koen erbij, ook nog. Ik hoop dat dit gesprek niet de ruzie tussen mij en Koen als aanleiding heeft.

"Shit hé! Gaat de mentor er ook nog mee bemoeien!" We zitten in de aula. "Ja, maar volgens mij is het voor Koen wel duidelijk dat ik hem de grootste lul ooit vind", zeg ik. Michelle en Senna moeten lachen en ik haal mijn schouders op. Tja, het is zoals het is. "Ben je van plan hem ooit te vergeven?" vraagt Chelsea. Opnieuw haal ik mijn schouders op. "De eerstvolgende twintig jaar niet, denk ik." Ik kijk de aula rond. De jongens zitten met z'n vieren aan een tafel. "Chel, is het plan voor Thomas en Mason gelukt?" Ik kijk weer richting Chelsea. "Ik denk het, ze praten in ieder geval weer met elkaar", zegt ze. "Dat denk ik dan ook", zegt Silke.

Zo sloom als maar kan loop ik de trap op richting lokaal 206. Thomas en Koen lopen een paar treden voor me en zijn druk in gesprek. Nog drie treden, nog twee, één... Ik ben op de tweede verdieping. Koen en Thomas gaan op het bankje aan de linkerkant zitten en ik besluit aan de tafel te gaan zitten om nog wat huiswerk te kunnen maken. Ik pak mijn boeken er bij en ga aan de slag. Na een aantal minuten komt mevrouw De Wilde aanlopen. "Jou wil ik het eerst spreken, Louise", zegt ze tegen mij als ze langs loopt. Zuchtend stop ik mijn boeken in mijn tas en sta ik op. Ze maakt de deur open met een van de sleutels die aan haar sleutelbos hangen. Ik loop achter haar aan naar binnen. Als we even later beide zitten, begint ze met praten. "Louise", begint ze. "Ik merk dat er iets aan de hand is tussen jou en Thomas." Ik slaak een opgeluchte zucht. Ze denkt dat er iets tussen mij en Thomas is! "En waarom zou dat zo zijn?" vraag ik brutaal. "Jullie werken amper meer samen en buiten de lessen zijn jullie ook amper meer samen te vinden." Oké, goed punt. Maar dat is alleen omdat Thomas voor Koen opkomt. "Geloof me, er is niks aan de hand tussen mij en Thomas", zeg ik zelfverzekerd. "Goed", zegt ze, maar ik merk dat ze het niet helemaal gelooft. "Laten we het dan even hebben over je cijfers." Dat was ook nog een puntje. Sinds de break-up zijn mijn cijfers flink achteruit gegaan. "Voor je laatste wiskunde A-toets had je een 6,4, Louise. Dat is niet het niveau wat we van jou verwachten." Ik knik. "Die toets was gewoon moeilijk", zeg ik om er onderuit te komen. "Oh ja?" zegt ze wantrouwend. "Senna had een 8,2 voor die toets en je weet dat ze niet heel goed is wiskunde is." Serieus? Had Senna een 8,2? Waarom moet ze nou een of ander kruisverhoor afnemen? "Nou, ik vond hem anders redelijk moeilijk", zeg ik eigenwijs. Ze zucht. Volgens mij ben ik echt vreselijk irritant. "Oké Louise, ga nu maar. Na Thomas wil ik je nog even spreken, dus blijf maar." Ik zucht. Nu moet ik nog langer blijven.

"Louise? Kom je?" Mevrouw De Wilde staat in de deuropening. Na Thomas is ook nog Koen geweest. Ik stop snel mijn boeken in mijn tas en loop naar binnen. In het lokaal zit Koen, met traanogen. Wat is hier gebeurd? Zodra ik zit besluit De Wilde gelijk te beginnen. "Ik hoorde net van Koen dat jij gemeen doet tegen hem." Oh? Gaan we het zo spelen? "Hij begon, hoor", zeg ik fel terug om in de aanval te gaan. "Wat deed hij dan? Koen heeft me alleen verteld dat jij hem begon te negeren." Jezus, wat een pussy. Het hele ding waarom ik hem negeer niet vertellen. Ik zucht hardop. "Nou, die mongool" - "Let op je taalgebruik, Louise!" Ik kijk haar geïrriteerd aan. "Nou, hij zoende met Claire en daar was ik dus, laten we het zo zeggen, niet heel blij mee." Haar ogen staan vol verwarring. "Maar je mag toch zoenen met wie je wil?" Oké, ze begrijpt het niet. Laat ik maar doen alsof ze heel dom is, dan steekt Koen er ook nog iets van op. "Oh ja, jij zoent zeker ook met iedereen als je een relatie hebt. Wat een logica!" roep ik. "Oké, volgens mij heb ik iets gemist", zegt ze verward. "Jullie..." begint ze. "Hadden een relatie, ja", bevestigt Koen. "Hadden, ja", benadruk ik het woord hadden nogmaals. "Maar wat is er nou mis gegaan?" vraagt ze opnieuw. Is dat mens nou zo dom? "Hij", zeg ik terwijl ik naar Koen wijs. "Zoende met Claire en daar was ik dus boos om." Mevrouw De Wilde knikt begripvol. "Koen", zegt ze en ze wendt zich tot Koen. "Waarom deed je dat?" Koen zucht en ik kijk hem uitdagend aan. "Ja Koen", zeg ik nog eens extra. "Waarom deed je dat?" Koen begint wat te mompelen. "Ja, weet ik veel joh. Zij zoende mij opeens en ik ging mee. Sorry hoor, maar dat zou jij ook doen", weet ik eruit te verstaan. "Echt niet! Dat zou ik nooit doen. Ik ben niet zo'n vuile flikker als jij!" Koen zucht. "Het spijt me gewoon, maar jij accepteert dat niet. Ik wil je gewoon terug." Dan begint hij te huilen. Het doet me wel iets, maar ik besluit hard te spelen. "Prima dat je me terug wil, maar ik neem je echt niet terug. Je hebt het verkloot, Koen, accepteer dat. En ik ben klaar met deze shit." Met die woorden loop ik het lokaal uit.

Af: 3-7-2018 (begonnen 18-6-2018)

De komende twee weken zullen er geen hoofdstukken online komen, aangezien ik dan op vakantie ben. Ik zal dan proberen te schrijven, maar waarschijnlijk gaat dat ook niet lukken. Na die twee weken ben ik een week thuis en dan ga ik weer, dus waarschijnlijk zal er alleen een update op 24 juli komen. Vanaf 14 augustus zullen de updates weer wekelijks zijn.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro