14: Discovering

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

A/N Hii mensjuuhs ik heb dit hoofdstukkie zo snel mogelijk proberen te schrijven! Maar snel? Dat was het volgens mij niet echt! Ik ben ondertussen namelijk ook op vakantie geweest! Was super leuk! Maar na dit hoofdstukkie ga ik weer wat sneller schrijven.

Duss dit is hoofdstukkie 14 ik heb hem gedeeltelijk geschreven op vakantie veel leesplezier xxx!

Groetiesss!

Katie p.o.v

'Katie! Wacht!' schreeuwd een bekende stem.

Ik draai me om en doe m'n zonnebril op het puntje van m'n neus. Liam rent hijgend naar me toe. Hij stopt voor m'n neus en probeert te praten maar er komen geen woorden uit z'n mond van al dat hijgen.

'Nou jij mag ook wel wat aan je conditie doen.' Zeg ik sarcastisch.

'En bedankt.' zegt Liam alweer wat minder buiten adem.

'Maar waarom moet ik wachten?' vraag ik.

'Ik weet wat je geheim voor ons houd.' zegt Liam rustig.

Liam p.o.v

Ik zie Katie geschrokken kijken.

'Ehm...Wat is het dan?' vraagt ze uitdagend.

'Waarom vertel je het niet gewoon aan Harry dat is toch makkelijker dan het geheim houden.' zeg ik dan.

'Je hebt eigenlijk gelijk maar ik kan het niet als fan er achter komen krijg ik al die haat via sociaal media enzo. Daar kan ik gewoon niet tegen en daarom draag ik ook steeds een zonnebril om niet herkent te worden.' ratelt ze.

'Okke je hebt wel gelijk maar warneer ga je het tegen Harry zeggen? Je moet het hem toch gaan vertellen' zeg ik.

Ze knikt begrijpelijk. Dan is het even stil ik besluit de stilte te onderbreken.

'Duss je bent het zusje van racer. Kan je zelf ook een beetje auto rijden.' zeg ik plagend.

'Li ik ben 16 dat mag ik nog niet maar een potje karten verlies je van me.' zegt ze lachend.

'Wacht maar af.' zeg ik uitdagend.

'Maar even over mijn geheim. Ik wil het zelf aan Harry vertellen okkie.' zegt ze dan.

'Okkie ik houd het wel geheim.' zeg ik dan met een lieve glimlach.

'Dankje ik sta nu echt bij je in het krijt.' zegt ze lief.

Het is een tijdje stil.

'Ehm... ik moet maar eens gaan.' zegt ze dan met een glimlach.

'Zat je nou net met me te flirten?' vraag ik.

'Neeh ik flirt alleen met Harry. Hij is veel leuker dan dat jij bent.' zegt ze lachend.

Ze stapt op en wil weg fietsen maar ik houd haar nog even tegen.

'Dat is helemaal niet waar!' schreeuw ik nog snel.

Katie p.o.v

Ik zet m'n zonnebril weer op en zeg Liam gedag. Ik ben zo blij en opgelucht dat Liam het voor me geheim wil houden. Ik stap op en fiets weg.

'En vergeet Kaat niet te bellen!' roep ik nog snel.

'Okkeey ik ga het wel doen!!!' schreeuwd Liam toegevend.

Ik begin te lachen en fiets snel naar huis.

Liam p.o.v

Ik loop weer richting het hotel en loop de lobby in dan richting de lift. Als ik in de lift sta druk ik op de knop van de elfde etage. Als de lift deuren open gaan loop ik naar mijn kamer (die zit naast die van Harry). Ik maak de deur open en plof op m'n bed en pak m'n telefoon. Ik graai in m'n kontzak om het nummer van Kaat te pakken. Hebbesss!!! Ik toets het nummer in en druk op bellen. Hij gaat over!

Kaat p.o.v

Ik lig nog lekker te slapen als opeens mijn telefoon gaat. Ik kreun een beetje en neem dan op.

'Met Kaat.' zeg ik slaperig.

'Hye met Liam Payne.' zegt een lieve stem die ik meteen herken.

Ik gaap even en dan dringt het tot m'n door. Katie heeft het gewoon voor me geregeld ik bel hier met de Liam Payne. Een gil verlaat m'n mond en die Liam waarschijnlijk heeft gehoord.

'Gaat alles goed daar.' vraagt Liam een tikje bezorgd.

'Ja heel goed zelfs.' zeg ik super happy.

'Ehm...Wil je...Misschien een keer...Afspreken?' vraagt Liam aarzelend.

Ik weet niet wat me nu over komt! Een gil verlaat weer m'n mond.

'Jaah heel graag zelfs.' zeg ik blij.

'Okkeey morgen bij de pizza tent hier om de hoek van het hotel.' zegt Liam lief.

'Ja is goed ik vraag het adres wel aan Katie.' zeg ik opgewonden.

'Dan zie ik je morgen.' zegt Liam lief.

'Ja doei!' zeg ik zo lief mogelijk.

Ik hang op en spring meteen uit bed ik kan dit gewoon niet geloven ik heb een date met Liam Payne! En ook nog eens met pizza! I LOVE PIZZA AND MY LIFE! M'n dag kan nu al niet meer stuk! Ik besluit Katie te gaan bellen. Maar ze neemt niet op waar zit ze nu weer. Ik hoop niet in bed met Harry! Ik probeer het straks nog wel een keer.

Katie p.o.v

Ik heb zo snel mogelijk gefietst want ik ben stiekem heel benieuwd naar de verrassing van m'n moeder. Ik fiets de straat in en zet m'n fiets voor neer. Ik maak de deur open en m'n moeder rent op me af.

'Ogen dicht!' zegt ze opgewonden.

Ik doe ze dicht en m'n moeder begeleidt me naar de bank. Ik ga erop zitten en ik heb m'n ogen nog steeds dicht.

'Doe je ogen maar open!' zegt mijn moeder opgewonden.

Ik doe ze open en voor me zit de schattigste husky die ik ooit heb gezien. De husky rent op me af en springt op me schoot.

'Wat ben jij een lieverd.' zeg ik zacht tegen hem.

'Ohw mam dit had je niet hoeven doen.' zeg ik.

'Nou eigenlijk moet je Kimi bedanken het was zijn idee.' zegt m'n moeder terwijl ze de husky aait.

Ik pak meteen mijn telefoon en bel Kimi maar zonder resultaat. Hij neemt niet op.

'Kimi neemt niet op.' zeg ik teleurgesteld.

'Hij heeft het vast heel erg druk.' zegt m'n moeder.

Ik kijk naar de husky die nog steeds op m'n schoot licht.

'Hij doet me denken aan de husky's in Finland.' zeg ik met tranen in m'n ogen.

M'n moeder knikt en heeft ook een beetje tranen. Vroeger woonde ik in Finland maar toen kreeg mijn vader goed werk in Nederland. We kochten dit huis en gingen verhuizen. Nederland is zo anders dan Finland ik denk elke dag nog terug aan die mooie tijd. Toen was Kimi nog niet een succesvolle racer toen was hij gewoon thuis. Ik mis Finland en Kimi! Dan voel ik de tranen komen.

'Ik mis Finland!' zeg ik huilend.

M'n moeder geeft me een knuffel.

'Ik eigenlijk ook.' zegt ze dan.

Dan is het een tijdje stil. Maar m'n moeder onderbreekt de stilte.

'Misschien moet je hem Vlokje noemen dat lijkt een beetje op sneeuwvlokje.' zegt ze.

'Ja dat is een goed idee!' zeg ik terwijl ik m'n tranen weg veeg.

'Ik denk dat het een goed idee is om even met Vlokje gaan te wandelen.' zegt m'n moeder terwijl ze een riem blauwe pakt.

Ik doe hem bij Vlokje om en loop naar buiten. Na een tijdje lopen begint mijn telefoon te rinkelen. Ik pak hem snel in de hoop dat het Kimi is. Maar nee het is Kaat.

'Keet dit ga je niet geloven!' gilt ze door de telefoon.

'Wat is er nu weer?!' zeg ik een beetje teleurgesteld.

'Ik heb een date met Liam! Keet ik ben je zo dankbaar! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?! Of wouw hij het zelf?! Ohw Keet wat ben ik blij met zo'n vriendin als jij! Maar vertel op hoe heb je het voor elkaar gekregen!' ratelt ze door.

Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Heeft Liam nou echt Kaat gebeld voor een date?! Ik kan me oren niet geloven!

'Ehm...Nouhw...Ik heb gewoon je telefoon nummer gegeven in de hoop dat hij je zou bellen.' zeg ik aarzelend.

'Maar hij heeft me gebeld! Keet heb jij thuis geslapen of bij Harry?!' zegt Kaat opgewonden.

Nu voel ik mezelf rood worden.

'Ehm... bij Harry maar niet bij hem in bed hoor ik sliep op de bank maar daar had een schoonmaakster een bed van gemaakt.' zeg ik aarzelend.

'KEET! Als je kans krijgt om bij hem te slapen pak je die kans niet!' schreeuwd Kaat door de telefoon.

'Ja ik weet het! Het was dom om die kans te laten gaan maar ik ben zijn vriendin niet. Maar even ander onderwerp ik heb een hondje van mijn moeder gekregen! Een husky zo'n lieve kleine met blauwe oogjes!' zeg ik terwijl Vlokje naar me toe rent.

'Ahw eindelijk een nieuw vriendje voor dribbel. Maar hoe heet hij of zij?' zegt ze.

'Het is een meisje en ze heet Vlokje.' zeg ik terwijl ik over Vlokje zijn hoofdje aai.

'Ahw maar Keet ik moet hangen ga wat leuks kopen voor morgen! Bye!' zegt Kaat opwindend.

'Okkie maar je hebt zat leuke kleding!' zeg ik dan.

'Maar ik wil iets nieuws! Bye!' zegt Kaat snel.

Ik wil nog doei terug zeggen maar Kaat heeft me al weg gedrukt. Ik kijk naar Vlokje die achter een vlindertje aan rent het ziet er zo schattig uit. Ik pak snel mijn telefoon maak wat foto's en film het. Na een tijdje vliegt de vlinder weg en Vlokje kijkt hem teleurgesteld na. Een lach verschijnt op mijn mond. Ik bedenk me geen seconde en ren naar Vlokje toe. Ik til haar op en begin rondjes te draaien. Na een tijdje zet ik haar weer op de grond. Ik pak mijn telefoon en we maken wat selfies. De leukste doe ik als profielfoto op whatsapp en zet hem op Twitter, Instagram, Snapchat en natuurlijk Facebook. Ik kijk trots naar Vlokje die me lief zit aan te kijken. Ik pak de riem weer en we lopen terug naar huis. Onderweg zit mijn hoofd nog steeds bij Harry. Bij zijn mooie ogen, schattige krullen, lieve lach en zijn perfecte lichaam.

Harry p.o.v

Ik zit nog even met de jongens te chillen zonder Liam waar die nou is dat weet niemand.

'Har weet jij waar Liam is?' vraagt Louis dan.

'Ehm...Ja...Nouhw...Nee.' zeg ik een beetje in schok.

'Harry wat is het nouw ja of nee? Waar zit je met je hoofd?' vraagt Louis geïrriteerd.

'Ik denk bij Katie.' zegt Niall lachend.

Ik kijk hem vernietigend aan maar eigenlijk heeft hij wel gelijk.

'Ik ga hem wel even zoeken.' zeg ik na een tijdje stilte.

Ik sta op en loop richting de deur. Maar dan doet Zayn na een tijd zwijgen z'n mond open.

'Je kan hem ook bellen.' zegt hij.

'Dat is een goed idee.' zegt Louis.

Ik zucht diep en ga weer zitten. Waarom zegt ie dat nu pas nu moest ik opstaan en dat is zo vermoeiend. Ik pak mijn telefoon en zet hem aan ondertussen kijkt Louis van een afstandje ongeduldig toe.

'Har geef hier die telefoon je doet het veels te langzaam.' zegt Louis terwijl hij mijn telefoon uit m'n handen rukt.

Ik kijk toe hoe Louis zit te kloien op m'n telefoon soms zegt hij zulke dingen als; "Fuck deze telefoon" of "Harry koop een nieuwe" en dan zeg ik "Lou je hebt dezelfde". Na 10 minuten heeft Louis het eindelijk voorelkaar gekregen om Liam te bellen maar hij neemt niet op.

'Meneer Payne neemt z'n telefoon weer eens niet op.' zegt Louis geïrriteerd.

Ik zucht diep en pak mijn telefoon uit Louis zijn handen.

'Dan ga ik hem maar zoeken hé.' Zeg ik

De jongens knikken. Ik sta op en loop de kamer uit. Stiekem mis ik Katie een beetje maar ik hoop dat de jongens dat niet door hebben.

~Een uurtje later~

Eindelijk heb ik Liam gevonden hij zat gewoon op z'n kamer waarom was ik daar niet eerder op gekomen.

Katie p.o.v

~Laat in de avond~

Ik lig in bed starend naar het plafond. Ik denk aan wat er vandaag is gebeurd. Soms haat ik mijn leven maar nu houd ik er van. Ik kijk even opzij en zie dat Vlokje naast me ligt te slapen het ziet er zo schattig uit. Ik besluit hetzelfde te gaan doen. Ik begin te dromen over Harry.

A/N Okkeey echt super sorry dat het schrijven van dit hoofdstukkie zo lang duurde (Had ik ook niet verwacht) maar het heeft wel 2094 woorden.

Nu ga ik weer sneller schrijven want ik ben zelf dat langzaam schrijven ook zat. Na een tijdje wist ik niet eens wat ik had geschreven. Dat is ook wel een beetje dom van mezelf.

Tot het volgende hoofdstukkie en ik beloof het die komt veel sneller dan deze! Dat beloof ik je!

Groetiesss

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro