19. Dinner

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

D I N N E R

Hij had de twee pizza's in de oven gezet en dekte de tafel alvast. De gedachte om kaarsjes aan te steken op de tafel moest hij onderdrukken, Ella hield er niet van, dacht hij. Hij dekte de tafel, legde aan elke kant zelfs een servetje, gevouwen in de vorm van een vlindertje. De enige vorm die hij kon vouwen en zette het op een bord. Voor even puzzelde hij met het licht, een beetje gedimd moest het zijn. Hij keek naar de tafel en schudde zijn hoofd, liep naar het aanrecht en pakte toch de kaarsen weer van het aanrecht. Het maakte het helemaal af.

'Silvester Tripp, dit ruikt echt hemels, heb je soms...' ze duwde de deur open en haar ogen werden groot. Het bloed trok naar haar wangen en ze haalde diep adem. Ze werd verwelkomd door een tafel gedekt voor twee, de kaarsen die flikkerden in het gedimde licht trokken haar aandacht en ze glimlachte. Tranen prikten onverwachts achter haar ogen, niemand had dit ooit voor haar gedaan. De hoop dat iemand dit ooit voor haar zal doen had ze allang weggestopt in een ruimte van haar lang verloren dromen. En daar was de eigenaardige Silvester die het waarmaakte, met een enorme grijns keek hij naar haar. Ze schudde haar hoofd, perste haar lippen samen en liep naar hem toe. Hij had voor de gelegenheid zelfs een blouse aangetrokken en ze voelde zich ineens wel heel kaal. Ze had haar oude kleding aan, kwam net uit de stallen.

'Geef me één minuutje.' Zei ze zacht en Silvester fronste toen hij haar naar boven hoorde stormen.

Haar jurk, de enige jurk die in haar kast hing. Haar vingers gleden over de stof en ze aarzelde even. Was het dan niet gelijk téveel? Die gedachte zette ze uit haar hoofd, ze trok haar oude kleren uit, trok een panty over haar benen. De rotdingen.

En ze trok haar jurk aan, voelde zich een prinses worden in haar eigen huis. Ze trok haar haar uit de lage staart en stak het snel omhoog in een losse knot. Ze keek naar haarzelf in de spiegel en glimlachte, ze zag er oke uit.

Langzaam opende ze de deur, ze zocht Silvester op die met twee pizza's in zijn handen in de keuken stond. Hij had ze net uit de oven gehaald. Hun ogen ontmoetten elkaar en Silvesters mond viel open. Zijn hart sloeg een slag over en zijn ogen schitterden, ze was prachtig.

'Ella...' hij zocht naar woorden die hij niet leek te vinden en hij slikte.

'Normaal doen Sil, anders doe ik dit nooit meer. Dit gaat ver buiten mijn principes.' Zei ze en liep naar hem toe, 'je hebt het echt zelf gemaakt?' vroeg ze toen ze de overheerlijke pizza's op de tafel zag staan. Silvester knikte.

'Van mijn moeder geleerd.' Zei hij zacht en Ella keek hem aan. Hij had zijn moeder wel eens vaker genoemd, ze had nooit een volwassen man gezien die nog zoveel van zijn moeder hield. Het was bijna schattig vond ze.

'Ga zitten.' Zei Silvester, hij schoof de stoel voor haar achteruit en glimlachte. Wat onwennig ging Ella zitten, keek Silvester aan toen hij ging zitten.

'Eetsmakelijk.' Zei Silvester.

Het was een avond om nooit meer te vergeten, ze praatten over alles. Ella vertelde over haar vader, Silvester over zijn moeder. Hoe ze er altijd was voor hem en hoeveel hij van haar hield. Hij vertelde over zijn jeugd, hoe hij een rebelse tiener was geweest die overal tegen aanschopte. Ze kon het bijna niet voorstellen.

De wijn die Ella nog had staan raakte al snel op en ze gingen over op bier. De pizza's hadden gesmaakt, het was heerlijk geweest. Silvester ruimde de tafel op, Ella pakte de vaatwasser in. Ze glimlachte toen ze Silvester aan de radio zag draaien. Een grote grijns trok over haar gezicht toen ze hoorde welke cd hij erin had gedaan. Silvester keek haar speels aan.

'Mag ik deze dans?' vroeg hij en stak zijn hand naar haar uit. Ella begon te blozen en knikte enkel, ze wist niet wat ze moest zeggen. De stem van James Blunt galmde door het huis en een rilling kroop over haar rug. Ze aarzelde even, dansen had ze in jaren niet meer gedaan.

Silvester pakte haar onzekerheid weg, legde zijn handen op haar onderrug en trok haar naar hem toe. Ze keek omhoog, verdronk in zijn ogen die duizend woorden spraken. Voorzichtig legde ze haar handen in zijn nek en samen bewogen ze langzaam op de muziek. De zachte muziek van het nummer kroop in haar aderen, bewoog haar lichaam. Te midden van de woonkamer wiegden ze heen en weer op de muziek die hun meenam naar een andere wereld. Eén waarvan ze nooit hadden verwacht dat ze die nog weer zouden meemaken.

Het gedimde licht deed zelfs hun schaduwen dansen op de houten vloer. Silvester op sokken en Ella op haar panty's. Geen van beide wist precies wat het was, waarom ze bij elkaar wilden zijn en of ze samen deel waren van iets wat groter was dan hun. Het maakte ook niet uit, het was liefde wat hen stevig in hun greep had. Liefdevol en hartstochtelijk. Als een heldere ster aan de hemel, houvast in een heftige storm, daar waar ze liefde vonden borgen ze hun harten.

De warme adem van Silvester gleed over haar gezicht, ze ging op haar tenen staan. Hun neuzen raakten elkaar, zacht.

'Ik wist niet dat ik dit wilde.' Zei Ella.

'Ik ook niet.' Fluisterde Silvester onder zijn adem door, 'Maar ik wil het heel graag.'

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro