10 Vijanden worden vrienden

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng


POV Maik

Uitgeput komen we aan bij het kasteel van een oude bekende van mij. We staan voor de poort en bellen aan. Een meisje met een schort doet open. 'Hallo, we zijn hier voor Sander.' zeg ik. 'Hij heeft op dit moment bezoek, maar ik zal wel even vragen of hij wilt komen. Een momentje alstublieft.' zegt het meisje met de schort. Ze sluit de deur. 'Wie zou er op bezoek zijn?' vraagt Yarnick. 'Vast één of ander belangrijk persoontje.' zegt Neville. Dan gaat de deur weer open. Sander staat in de deuropening en kijkt me verbaasd aan. 'Wat doe jij nou weer hier?' vraagt hij. 'We zijn door Rik Makkum het bos ingestuurd, om op zoek te gaan naar de Rode Draak. Maar er zijn al te veel doden gevallen en we zijn bang dat Rik Makkum ons iets aandoet als we terugkomen zonder een dode Rode Draak.' zeg ik. 'Niet weer Rik Makkum!' roept Sander. 'Ik word echt spuugzat van die koning. Kom maar snel binnen, dan zal ik jullie aan iemand voorstellen.' Sander doet de deur verder open en laat ons binnen. Aan wie zal hij ons willen voorstellen? We lopen naar een garage. Daar zien we allemaal mensen staan, waaronder twee bekenden en..... de Rode Draak!

POV Mia

We staan bij de BMW, Ruben is echt super enthousiast en dat irriteert me. Ik merk dat de koning van Salamanderland weg is. Waar kan hij heen zijn gegaan? Ik vraag aan zijn assistente waar hij heen is gegaan. 'Hij is even naar de poort.' zegt de assistente. 'Er stonden mensen voor de poort die hem wouden spreken.' 'Oh, oké.' zeg ik.

Even later komt de koning weer de garage binnen, alleen heeft hij een onaangename verassing meegenomen. 'Wat doen jullie nou weer hier?' schreeuw ik en ik pak naar één van mijn wapens. Ook Janique pakt één van mijn wapens. 'Rustig!' roept de koning. 'Het zijn vrienden!' 'Vrienden?' roept Anna. Ik zie dat de jongens schrikken omdat ze niet hadden verwacht dat een draak kan praten. 'Volgens mij zijn ze net zoals de rest het bos ingegaan om mij te doden! Hoe kun je hen vrienden noemen?' 'Ik weet zeker dat het niet hun bedoeling was om je te doden!' zegt de koning. 'Waarom als het niet je bedoeling is, ga je dan het bos in?' vraagt Meine. 'We wouden graag weg uit de stad!' roept Yarnick. 'Dit was onze enige kans op een groot avontuur!' 'Ik geloof jullie niet!' roept Anna. 'Wat Yarnick zegt is waar!' roept Neville. 'We waren al die tijd opgesloten in de stad, we konden nu eindelijk de vrije wereld in.' 'Daar hebben ze wel gelijk in.' zeg ik. 'We mochten nooit de stad uit. Tot het moment dat Rik Makkum ons de opdracht gaf om op zoek te gaan naar jou!' Wacht eens even, waarom bescherm ik de jongens? 'Oké.' zegt Anna. 'Ik geloof het verhaal.' Wacht hoezo gelooft ze het? Ik ga er maar niet naar vragen. 'Meneer!' zegt Ruben opeens. 'Mogen wij echt met deze BMW reizen?' 'Maar natuurlijk!' zegt de koning. 'Jullie zijn vrienden van de Rode Draak, wie vrienden is van de Rode Draak is automatisch ook mijn vriend!' 'Yes!' roept Ruben en hij klimt de BMW in. 'Wat gaan jullie doen en waarom mogen jullie een BMW lenen?' vraagt Maik. 'We gaan met de Rode Draak mee, op zoek naar Thomas!' zegt Janique. 'Vet gaaf!' roept Patrick. 'Mogen wij ook mee?' 'Ik dacht het niet!' roep ik. 'Waarom niet?' vraagt Anna. 'Ze zijn niet te vertrouwen!' roep ik. 'Het zijn vrienden van de koning, die zijn heus wel te vertrouwen!' zegt Anna. 'En hoe meer mensen, hoe meer vreugde!' Anna plakt een grote glimlach op haar gezicht. 'Oké dan.' zeg ik. 'Als jij het wilt.' Ik zucht diep en staar geïrriteerd voor me uit. 'Het word vast gezellig!' zegt Maik met een grijns en hij knipoogt naar Neville. Waarom deed hij dat? Neville kijkt geïrriteerd naar Maik en rolt met zijn ogen. Dit word nog een lange reis.

De koning van Salamander land geeft ons alles wat we nodig hebben. We krijgen twee keer een vliegende BMW wat Ruben super gelukkig maakt, waardoor ik weer geïrriteerd raak. We stappen allemaal in een vliegende BMW. Ik zit bij Janique, Brian, Ruben en Marnix in een BMW. De rest zit in de andere BMW. Anna is een draak dus die kan gewoon vliegen. 'Veel succes!' roept de koning. Ruben laat onze vliegende BMW opstijgen en Yarnick laat de andere vliegende BMW opstijgen. We vliegen ervandoor terwijl de koning ons uitzwaait.

POV Pieter

Na een lange reis komen we dan eindelijk aan bij Salamanderland. Uitgeput gaan Reinout en ik op een steen zitten. Op weg naar Salamanderland zijn we nog veel doden tegengekomen. Ook hebben we sporen gevonden van de Rode Draak. Ik kijk om hoog naar de blauwe lucht. Op een gegeven moment word de mooie blauwe lucht verspert door twee keer een vliegende BMW, daartussen vliegt een groot wezen. Ik tik Reinout aan op zijn schouder. Hij draait zich om. 'Is dat niet de Rode Draak.' zeg ik terwijl ik naar boven wijs. Reinout knippert een paar keer met zijn ogen. 'Ja, dat is de Rode Draak!' zegt hij uiteindelijk. 'Laten we er achteraan gaan!'

POV Ruben

Dolgelukkig vlieg ik met de dikke BMW over de stad heen. Mijn droom is eindelijk uitgekomen! Ik kijkt naar het besturingssysteem en klik op een knopje. Er komt een minibar tevoorschijn. OMG, ik houd zoveel van deze auto! Ik klik nog meer knopjes in. 'Ruben, wat ben je aan het doen?' vraagt Mia. 'Ik kijk waar deze knopjes voor zijn.' zeg ik. 'Uhm... volgens mij is dat niet zo'n goed idee.' zegt Mia. Ik luister niet naar haar en ga verder met het indrukken van knopjes. Uiteindelijk klik ik op een rode knop. 'Zelfvernietiging geactiveerd.' zegt de auto. Shit, dit gaat fout! 'Ruben!' roept Mia.. 'Ik zei dat het geen goed idee was om op die knopjes te klikken!' 'Te laat!' zei ik. 'We moeten maken dat we hier wegkomen!' roept Janique. 'Laten we gaan springen, er is water onder ons dus we overleven het!' roept Brian. 'Oké, doen we!' roep ik. Ik maak mijn riem los en spring de auto uit. Ik word gevolgd door de rest. Ik kom terecht in het water. Ik zwem direct weer naar boven en zie dan de vliegende BMW exploderen. 'Oepsie.' zeg ik. De rest kijkt me vuil aan.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro