6 De ontmoeting

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng


POV Meine

Ik ren zo hard als ik kan terug naar de grot. Als ik er eenmaal ben ga ik uitgeput op de grond zitten. De Rode Draak komt naar me toe gelopen. 'Gaat alles wel goed?' vraagt ze. 'Nee.' zeg ik. 'Er zit een pijl in mijn kont!' De Rode Draak kijkt me geschrokken aan. 'Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?' vraagt ze uiteindelijk. 'Toen ik bijna bij de grot was, kwam ik een groep jongeren tegen. Ik wilde niet dat ze hier te dichtbij zouden komen. Dus ik verstopte me achter een struik om te kijken waar ze heen gingen.' zeg ik. 'Maar één van hen had me blijkbaar gehoord, want hij schoot zo een pijl in mijn kont!' Ik zie dat de Rode Draak moeite moet doen om haar gelach in te houden. 'Wat is er zo grappig?' vraag ik geïrriteerd. 'Je vertelt het zo grappig.' zegt ze. Ik kijk haar geïrriteerd aan. 'Laten we nou maar zorgen dat je hier veilig weg komt.' zeg ik uiteindelijk. Ze knikt, we lopen snel de grot uit, maar schrikken van wat we buiten aantreffen.

POV Ruben

We hebben de jongen gevolgd tot aan een grot. 'Waarom gaat hij naar deze grot?' vraagt Janique. 'Ik heb geen idee.' zegt Mia. 'Misschien zit de Rode Draak wel hier in verstopt.' zegt Brian. 'Laten we wachten tot hij weer naar buiten komt.' 'Ja, dat is een goed idee!' roep ik. 'Ik kan anders met mijn technische apparaat kijken of er nog meer levende wezens in de grot zitten!' 'Dat is een goed idee!' roept Brian. Ik pak mijn technische apparaat en zet hem aan. Ik kijk naar de verschillende functies die erop staan en zie dat er ook een lightsaber functie op staat. Ik klik op de lightsaber functie en opeens komt er een lightsaber tevoorschijn. Ik begin te grinniken. 'Ruben, stop met spelen!' sist Mia. 'Oké, oké.' zeg ik. Ik zoek verder en vind uiteindelijk de lichaamswarmte functie. Daarmee kan je zien hoeveel lichamen er in de grot zitten en ook kan je de vorm van de lichamen zien. Ik richt mijn technische apparaat op de grot en zie op het scherm dat er twee warmtebronnen in de grot zitten. Eén is van een kleine jongen en de andere is van een heel groot wezen. 'De Rode Draak is hier!' roep ik blij. 'Nice!' roept iedereen. 'Laten we in de bomen en achter de struiken op ze wachten!' roept Marnix. 'Is goed!' roep ik. We klimmen allemaal de boom in en wachten.

Na een tijdje komt er iets naar buiten gelopen. We zien eerst de jongen waar we achterna waren gerend en daarna komt er een groot wezen de grot uit. Ik zie dat Brian zijn boog pakt en hem paraat houdt. Ik zie dat de jongen en de Rode Draak geschrokken onze kant op kijken. 'Volgens mij hebben ze ons gezien.' sis ik. 'Je meent het!' zegt Mia. Ze springt uit de boom waar ze in zat en pakt haar wapens. Ze loopt dreigend op de Rode Draak af. De Rode Draak loopt geschrokken naar achteren. De jongen die bij haar staat springt voor haar. 'Laat haar met rust!' schreeuwt hij. Mia kijkt hem verbaasd aan. 'Wie ben jij en waarom jaag jij niet op de Rode Draak?' vraagt ze geïrriteerd. 'Ik ben Meine, ik jaag niet op de Rode Draak, ik bescherm haar juist.' zegt de jongen die dus blijkbaar Meine heet. 'Waarom bescherm je de Rode Draak?' vraagt Mia, nu nog geïrriteerder. 'In opdracht van de koning van Salamander land.' zegt Meine. 'En omdat het mijn nichtje is.' 'Salamanderland?' vraagt Janique. 'Ik dacht altijd dat Salamanderland een mythe was.' 'Tuurlijk niet!' roept Meine. 'Het is hier een paar kilometer vandaan!' 'Oeh, ik wil naar Salamanderland!' roept Janique. 'Janique, vergeet niet waarom we in dit bos zijn!' roept Mia. 'We hebben een opdracht gekregen van de koning, die moeten we wel uitvoeren!' 'Hoezo, moeten jullie die opdracht uitvoeren?' vraagt Meine. 'Die man is wreed, hij heeft geen respect voor elk wezen dan ook. Als wij terugkomen zonder een gedode Rode Draak, zijn wij degene die gedood worden.' zegt Brian. 'Oh....' zegt Meine. 'Maar wie heeft gezegd dat jullie terug komen?' 'Huh, ik snap je niet.' zegt Marnix. 'Kijk, deze Rode Draak hier kan vuur spuwen. Als ze zich maar een beetje bedreigt voelt, vuurt ze super heet vuur op haar bedreiging af.' zegt Meine. 'Dus, als je haar zo meteen aanvalt, ben jij degene die gedood wordt in plaats van de Rode Draak.' De rest en ik kijken geschrokken naar Meine. Daar hadden we dus blijkbaar nog niet over nagedacht. 'Als jullie de Rode Draak helpen, hebben jullie meer kans op overleven.' sluit Meine zijn verhaal af. We gaan met zijn allen een kring maken om te overleggen. 'Oké, we hebben twee opties.' zeg ik. 'We kunnen nu de Rode Draak aanvallen in de hoop dat we winnen of we sluiten vrede en helpen de Rode Draak. Wat willen jullie?' 'Laten we de Rode Draak gaan helpen!' roept Janique. 'Volgens mij zit er namelijk meer achter deze zoektocht.' 'Je hebt gelijk!' zegt Brian. 'Meine noemde haar namelijk zijn nicht!' 'Ja, dat klonk wel heel erg vreemd.' zei Marnix. 'Oké, dus we gaan de Rode Draak helpen om meer te weten te komen?' vraagt Mia. We roepen allemaal enthousiast: 'Ja!' 'Oké dan.' zegt Mia. We draaien ons om. 'We helpen!' zeg ik. 'Bedankt!' zegt Meine. 'Ja, echt bedankt!' zegt de Rode Draak. 'Wacht?!?' roept Mia. 'Kan jij praten?' De Rode Draak begint te grinniken. 'Ja, dat klopt!' zegt ze. Iedereen kijkt haar verbaasd aan behalve Meine. 'Meine, wist jij dit?' vraag ik. Meine knikt. 'Ik was eerst zelf ook verbaasd. Maar na een tijdje wende het.' zei hij. 'Oké, dan zullen we er aan moeten leren wennen.' zeg ik. Iedereen knikt naar me. 'Laten we maar richting Salamanderland lopen.' zegt Meine. 'Des te eerder we daar zijn, des te beter!' 

POV Niemand

Ze beginnen allemaal te lopen, niet wetend dat er veel meer jagers op de loer liggen....... 

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro