1

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Alweer een saaie school dag. De groep vrienden zit in de aula met elkaar te praten.
"Hebben jullie iets van Sophia Miller en Sander Blok gehoord?" Vroeg Fera en keek de andere vragend aan.

"Nee ik spreek ze nooit" zei Addison en gaat met haar hand door haar zwarte haar heen.

Sophia en Sander zijn de jaar leiders. Iedereen in de school van hun jaar heeft het er over hoe ze al een week niet op school zijn. Sommige denken dat het een grap is van school. Andere zeggen gewoon ziek. Weer andere zeggen dat ze een stel zijn en weg zijn gerend samen.

"Wat als ze het hebben gedaan" zei Misty op een mysterieuze manier.

"Wat gedaan?" Vroeg Chris verbaast en keek Misty heel vragend aan.

"Hebben jullie het niet gehoord?" Misty keek verbaasd op. Ze had verwacht dat iedereen wel van het verhaal af wist.

"Als dit weer een van die Noorse onzin is kan je beter nu meteen stoppen" zei Addison en rolde met haar ogen ze werd altijd erg geïrriteerd van Misty die weer over gekke mythologieën en andere onzin praten.

"Nee het is niet Noorse mythologie." Zei Misty een beetje Bitchie terug "Hebben jullie echt nooit gehoord van het meisje die 25 jaar geleden is dood gegaan en op de plek dat ze dood is gegaan hoorden je heel zacht iemand tellen alsof ze iemand moet zoeken?" Vroeg Misty vrolijker dan het eigenlijk is. Dit soort verhalen vond ze altijd super interessand en vond het leuk om er over te leren.

"Misty geesten bestaan niet. Het is gewoon een spook verhaal om kinderen bang te maken nooit lang hide and seek te spelen" zei Chris met een geruststellend glimlach.

"Het meisje zou nu 30 jaar zijn, en ze telde altijd maar tot 30 ik zeg het alleen het is echt niet puur toeval" Misty vond het erg naar dat niemand haar ooit geloofde in dit soort situaties. Oke misschien omdat ze heel vaak over mythologieën praat en over vampiers en weerwolven maar dat is echt heel iets anders dan geesten.


Na dat de school is afgelopen hebben Misty, Chris en de tweelingen afgesproken om naar de bibliotheek te gaan. Misty wou bewijzen dat ze niet gek was en verder uitzoeken wat er met  Sophia en Sander is gebeurt. Als ze in de bibliotheek aan komen loopt Misty naar een computer en zoekt op 'Het verhaal over het hide and seek meisje' er komt en kast nummer en plank nummer op het scherm. Misty weet precies waar het is, ze woont zo wat in de bibliotheek, en komt even later terug met het boek.

"Hoe weet jij dit eigenlijk?" Vroeg Jayden, die niet begreep hoe Misty al deze mythologieën, legendes, en spook verhalen wist. Het verbaasde hem elke keer als ze weer eens met een verhaal aan kwam zetten.

"Ik lees graag boeken over mythologieën en andere onverklaarbare verhalen." Zei Misty een beetje stug, en opent het boek. Ze zoekt even naar een hoofdstuk en bladert er dan heen. Jayden, Jaylen, Heaven, Hailey en Chris kijken met Misty mee.

 "Oké hier staat dat op 7 mei 1994, een meisje begon hide and seek te spelen. Haar ouders dachten dat ze bij haar tante was, en zijn op 14 mei 1994 haar pas gaan zoeken, omdat ze toen pas merkte dat ze niet bij haar tante was." Misty las het hard op voor. Je zag de blikken van Heaven en Hailey een beetje veranderen van nieuwsgierig naar een beetje angstig.

"Wacht welke dag is het vandaag" vroeg Jaylen. Hij wist dat het mei was maar niet precies welke dag in mei.

Jayden keek op het computer scherm. Hij keek met groten ogen naar het scherm"14 mei" stammelde hij.

"Sophia en Sander zijn al een week weg maar nu hoor je iedereen er pas over is dat niet heel toevallig?" Zei Misty weer te vrolijk dan gepland.

"Dit is gewoon eng" Zei Heaven ging wat dichter bij Jaylen staan.

"Het meisje werd dood in een struikje achter het huis gevonden en toen ze haar lichaam wouden oppakken hoorde de ouders 28, 29, 30" Misty las veder maar nu had ze haar mysterieuze stem op gezet om het leuker te maken voor de anderen. Eigenlijk voor zichzelf aangezien de andere het toch meer eng en raar vinden dan spannend en leuk.

"Hoe oud was het meisje?" Vroeg Hailey en had er eigenlijk meteen spijt van.

"5 toen ze dood ging dat was 25 jaar geleden nu zou ze 30 zijn" zei Misty en wou veder lezen.

"Jongens kunnen we niet gewoon naar huis gaan en dit laten voor als het is" zei Heaven die het allemaal maar eng raar vond.

"Ik ben het met Heaven eens" zei Hailey die er niet echt iets mee te maken wou hebben, in het geval dat het waar zou zijn.

"Ach is een klein verhaaltje te eng voor onze zussies" zeiden Jayden en Jaylen en begonnen te lachen. Heaven en Hailey rolde hij ogen.

"Er werd gezegd dat er op de plek waar ze dood was gegaan 7 dagen later een brief lag, er stond op de voorkant, open als ik 30 ben. Geboren 6 mei 1989. De ouders vonden de brief en hebben het opgeborgen. In het huis en zijn meteen verhuisd." Las Misty snel veder. Ze vond het heel leuk dat ze zelf onderdeel kan uitmaken in een mythologie aangezien het zo verdacht veel lijkt op het verhaal dat het wel waar moet zijn.

"Staat er waar ze woonde?" Vroeg Jaylen nieuwsgierig.

"We gaan er niet heen hoor" Zei Hailey snel die al wist dat haar broers haar een haar zus mee zouden sleuren naar het huis, om ze nog banger te maken.

Misty door zoekt de pagina voor een adress "Geen adress" Zei ze dan. "Ik denk echt dat dit er iets mee te maken heeft"

"Ik denk het niet Misty. Maar cool verhaal" zei Jaylen met een lieve glimlach.

"Het is allemaal de zelfde dag dit kan toch geen toeval zijn. En het is 25 jaar later. Ze telde tot 30 dat moet iets beteken" Misty was er sterk van overtuigd dat het waar was, maar dat was ze van heel veel dingen.

"Ik ben het wel met je eens Misty het is raar maar Jaylen heeft een punt het is maar een verhaal" zei Jayden, hij had niet zo veel zin in een verhaal die misschien waar kan zijn, puur om het feit dat het een spook verhaal is.

"Prima dan geloof je het niet. Ik zoek het dan zelf uit" ze pakte het boek en liep naar de kopieër machine en kopieërde de pagina's. De tweelingen wachten op haar en gingen daarna naar huis.


Chris was samen met Fera in de stad. "Denk jij dat Misty gelijk kan hebben?" Vroeg Chris een beetje bezorgt.

"Nee natuurlijk niet, geesten bestaan niet er is geen wetenschappelijk bewijs dat ze bestaan dus bestaan ze niet." Zei Fera best bot. Ze geloofde alleen in iets als de wetenschap het bewezen had.

Chris dacht even na "Maar het is wel heel toevallig dat ze zijn verdwenen op de dag dat het meisje verdween 25 jaar later, en dat we er pas na 7 dagen achter komen" zei hij dan. Fera denkt na ze moet toe geven het is er raar maar geesten bestaan niet dat weet iedereen. Ze besluiten maar naar huis te gaan.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro