4

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

De volgende ochtend worden ze wakker door zacht gelach. "Horen jullie dat ook?" Vroeg Hailey. De anderen knikken. Het lachen wordt iets luider. "We hadden dit nooit moeten doen" zei Addison en stond op. "SSssht" sisste Misty. Het lachen stopte en zachte voetstappen rende door de kamer. De groeo keek verachten maar bang rond, behalve Misty. "Marilo?" Zei ze zacht. "Ja?" Het stemmetje antwoorden. "Mis stop, films zeggen altijd niet tegen doden praten" zei Jaylen. "En toch doen ze het in elke film" zei Misty en rolde haar ogen. "Marilo? Waar zijn Sophia en Sander?" Het bleef even stil op krakende vloer planken en voetstappen na. "Weet ik niet" zei ze en lacht. "Volgens mij weet je het heel goed" zei Fera boos. Misty gaf Fera een geïrriteerde blik. "Ik mag haar niet" zei Marilo trok aan Fera haar haar. Fera voelde de pijn maar haar haar bewoog niet. "ze denkt dat ik niet echt ben" ze trok nog een keer. "Auw" Fera legt haar hand op haar hoofd. "Ik ben niet zoals Lola, ik ben wel echt" zei Marilo boos. "Ik geloof dat je echt bent" zei Misty. "Maar zou je oms kunnen vertellen wat er met Sophia en Sander is gebeurt?" Marilo rende naar het hoekje van de kamer en er verscheen een duisternis. "Sander kwam hier heen" zei ze en giechelt. Misty stond op maar Chris pakte haar hand zodat ze er niet heen kon. "Waar is hij?"  Vroeg Chris. "Sander is verstopt net zoals Sophia" ze giechelt. "Verstopt waar ze voor een maand over leven." Zei ze. "Marilo waar zijn ze?" Vroeg Heaven. "Verstopt dat zeg ik toch" zei Marilo geïrriteerd. "Ja maar waar?" Vroeg Hailey. "Zo werkt het spelletje niet. Maar ik wil best helpen" zei Marilo, de duisternis verdween en voetstappen rennen naar de deur. De deur zwaait met een ruk open. De groep schrikt er van. Addison kruipt dichter tegen Stefan aan en hij knuffelt haar. Jaylen beschermt Hailey die tegen hem aan gedrukt zit en Jayden doet het zelfde bij Heaven. Fera trilt, Chris houd Misty tegen om niet door de deur te gaan.
Voetstappen klinken op de trap. "Kom" klinkt het stil door het hele huis een galmend. "Kom" klonk het nog een keer maar niemand kwam, Misty wou wel maar ze kon niks tegen Chris doen als ze los kwam uit zijn grip ok haar pols zou ze zo op de grond liggen. De voetstappen rennen de trap weer op en de deur slaat dicht. "OKE PRIMA" Schreeuwt Marilo "jullie zijn veel te dom" het bleef stil voor wat uur en leek te duren maar eigenlijk maar 5 minuten was.
"Sophia en Sander kunnen maar op een manier gevonden worden." Zei Marilo. "Welke?" Vroeg Addison. Marilo rende naar het hoekje en in plaats van duisternis stond ze daar en liep ze naar Addison. Iedereen keek met groten ogen naar het meisje. Marilo knielt bij Addison neer en kijkt haar aan. Addison kijkt weg ze was doos bang. Stefan houd haar dicht tegen zich aan. Marilo stond in een keer op het bed. "Er is een iemand die je kan helpen, wie het is mag je zelf uitzoeken. Maar als je dit tegen de verkeerde zegt zal die verdwijnen en een week later vind iemand het lichaam." Zei Marilo en ging op het bed zitten. "Waar zijn ze?" Vroeg Misty. "Ze zijn in het bos huisje van Lola diep diep in het bos. Lola is wel echt mama zag haar alleen als nep, ze zal mij nu ook als nep zien." Marilo klink verdrietig. "Waar is dat tuin huisje?" Vroeg Misty. "Weet ik niet. Maar Lola's familie wel" Marilo keek Misty aan. "Jij bent erg slim" zei ze. Misty wist niet zo goed wat ze moest zeggen. "Je kent vast wel het verhaal over een meisje die verdronken is en op de plek dat ze verdronk een pop verscheen" zei Marilo en keek Misty doordringend aan en stond ineens achter haar. Misty draaide zich niet om. Marilo fluisterde in haar oor "Meer zeg ik niet" en ze verdween. Er was geen geluid meer te horen.
"Wtf was dat?" Fera was zo in de war. "Geloof je nu wel dat spoken bestaan?" Vroeg Misty en wou meteen naar de bibliotheek gaan om jet uit te zoeken. Fera knikt half. "Waar had ze het over?" Vroeg Stefan. "Lola is het meisje die verdronk toen ze met haar familie in het Griver meer gingen zwemmen. Ze verdronk en er verscheen een pop die precies op haar lijkt. Ze zeggen dat haar ziel in die pop zit." Zei Misty. "Wtf dit is gewoon te eng hoezo nee Ik stop hier meer" zei Hailey. "Dat kan niet je zal vermoord worden, regels van het spel van geesten een maal begonnen sterf of speel het spel." Misty liep naar de deur en rende de trap af. De andere volgen, half trillend bang dat er nog iets ging gebeuren.

Niet veel later loopt de groep de bibliotheek binnen. Lola zoekt op de computer welk boek het is en vind haar weg er naar toe. Ze legt het boek op tafel en opent het. Ze zoekt de bladzijden en begint een beetje bij het einde te lezen.
"De pop heeft haar ziel in zich. Toen meneer en mevrouw Hilder van de pop af probeerde te komen kwam het steeds terug wat ze ook probeerde" las Misty. "Lola Hilder dus" zei Addison. Misty liep naar de computer en zocht Hilder Lola, ze kreeg 3 resultaten en printen de pagina uit. Ze liep naar de balie " Ik wil graag informatie over haar familie maar jet licht in het archief." Ze wees het aan. De vrouw zetten haar bril op en glimlacht "voor jou altijd liefje" zei ze en liep naar het archief. Misty liep terug naar de groep. "Ze hebben de pop kapot proberen te maken maar het mislukte ze kwam helemaal heel terug. Wtf is dit vorn eng iets" zei Heaven. Misty pakte het boek weer en las nog even zelf veder. "Kijk hier. Lola is uiteindelijk verkocht haar linker duik was van de pop gebroken en kon niet terug naar haar familie. De geest van Lola spookt rond in de familie tuin huis waar Lola geboren is" de vrouw kwam aan lopen met een map "als je klaar bent breng het maar weer terug naar mij" zei ze en liep weer weg. Misty begon gelijk te zoeken. Niet veel later vond ze Lola Hilder, het meisje van het Griver meer.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro