5: Severus' birthday

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Pov Sara

Ik word wakker en kijk op het klokje bij mijn hemelbed hoe laat het is. 6:00. Ik heb geen idee hoe laat Severus wakker wordt, maar ik weet wel dat hij op zondag altijd er op tijd uitgaat. Hij is niet zo van het uitslapen geloof ik, ik geef hem groot gelijk. Ik ben ook altijd zo vroeg wakker. Ik zoek snel de kleren op die ik van Severus had gekregen met mijn verjaardag heb gekregen, doe wat make-up op en trek de hakschoenen aan en de ring en de ketting om en sla de prachtige zijden mantel om. Ik kam mijn haar snel en zoek mijn tasje die bij het setje hoort. Ik pak de spullen, stop ze in mijn tasje, die ik magisch vergroot heb. Ik pak de taart, die ik gister ook gekocht heb. Ik heb mijn tasje gepakt zodat je niet ziet dat ik voor zo'n 10 kilo aan mantel en nog heeel veel andere cadeaus meezuil. Maar hoe kan Severus die mantel dragen? Jemig, deze zag er nog licht uit, die van hem zijn zonder twijfel veel zwaarder. Dat is toch veel te zwaar? En hoe warm moet dat wel niet zijn in de zomer? Ik trek snel mijn schoolgewaad over mijn kleren aan, ik doe mijn lange zwarte mantel ook om, ik heb het tasje namelijk om mijn schouder, dus met de mantel om valt het niet op. Ik loop snel naar het kantoor van Severus, loop naar een boekenkast, trek een bepaald boek eruit en kom in een kleine huiskamer. Ik wist dat deze daar zat, in de vakantie, voor we naar Weverseind gingen moest hij hier zijn spullen vandaan halen en toen zag ik de kamer. Eerst doe ik mijn mantel af, schoolgewaad uit, mijn zijden mantel houd ik om en hang ze op de kapstok, die ook in de kamer staat. Ik blaas zo geluidloos mogelijk met mijn toverstaf een heleboel groene en zilveren ballonnen op. Ik tover ze in de vorm van zo'n krans en plaats die bij de deur. Ik blaas er een paar meer op en hang ze over de kamer verspreidt. Ik haal al de cadeautjes uit mijn portomonnee en leg ze op een tafel. Dan loop ik naar de keuken. Ik kijk in de kastjes, daar vind ik genoeg om zelf bakbroodjes te maken. Ik doe dit natuurlijk met mijn staf. Een half uur later ben ik klaar. Ik heb alles net op tafel neergelegd als ik Severus hoor. Ik kijk op de klok die aan de muur hangt. 7:02. Ik verstop me snel achter een bank. Severus komt naar binnen. Ik spring op van achter de bank en begin verjaardagsliedjes te zingen.

Pov Severus Snape

Ik loop de kamer binnen. Ineens springt Sara vanachter de bank tevoorschijn en begint verjaardagsliedjes te zingen. Ik kijk even verbaasd naar haar, maar dan wordt ik door haar naar een stoel gesleurd. Ik word er letterlijk op gesmeten en ik krijg en ontbijt in mijn handen gedrukt. 'Fijne verjaardag, Severus!' Ik krijg ineens een kus op mijn wang gedrukt. Ik schrik, maar daar heb ik praktisch geen tijd voor, ik krijg namelijk een verjaardagstaart in mijn handen gedrukt. 'Dankje, Sara. Hoe lang ben je wel niet met het versieren bezig geweest?' 'Oh dat is niet alles hoor, kijk eens, naar de tafel.' 'Sara, dit hoeft helemaal niet.' 'Maar dit wil ik wel. Ga nu maar gauw uitpakken. ' ik pak voorzichtig een kadootje van de stapel. Er zitten prachtige zilveren, groene en zwarte veren in. 'Dank je, heel erg bedankt. Maar dit hoeft toch allemaal niet. ' 'Jawel, ik ben bijna elke vakantie bij jou en ik wil je daar voor bedanken, verder ik heb ook van jou heel veel cadeaus gehad. Jij verdient ook wel wat, Sev.' Ik glimlach even bij het horen van die woorden. Sara drukt vervolgens een groot pak in mijn handen. Ik maak het voorzichtig los. Er ligt een hele mooie, zwarte mantel in. 'Dankje, hij is prachtig.' Zeg ik en ik pak de mantel er voorzichtig uit. 'Ik doe hem straks om, niet nu, anders kreukelt hij zo, dat zou zonde zijn.' Ik krijg nog een pak in mijn handen gedrukt. Er zit een gewaad in. Het lijkt een beetje op de gewaden die ik normaal draag, maar deze is net wat chiquer. Na een hele stapel cadeaus uitgepakt te hebben en ik Sara heel erg heb bedankt, pakt ze de taart en snijdt met haar staf er twee stukken af. Ik krikg er een in mijn hamden gedrukt. 'Accio vorken' roept Sara en letterlijk alle vorken uit mijn kast komen naar haar toegezweeft. Ze grijpt er twee uit de lucht. Dan kijkt ze verbaasd naar mij. Met een zwiepje van mijn toverdtaf laat ik de rest van de vorken terug zweven. Ze gaat ook op de bank zitten. 'Severus waarom kwamen net al de vorken? Normaal komt er altijd maar 1, toch?' 'Inderdaad, Sara, jou spreuk was opvallend krachtig, vooral voor iemand die nog niet eens volleerd heks is is het bijzonder goed!' Sara begint te blozen. 'Maar, konden mijn ouders dit ook, of niet?' 'Je ouders waren alleen maar bezig met Griffoendors te pesten en rare grappen met ze uithalen. Je weet toch die tweeling van de Wemels, die nu hun eigen winkel hebben? Nou, je zult vast van hun streken gehoord hebben, maar zulke dingen deden ze. ' 'o, dat hebben ze me nooit verteld. Dat had ik eerlijk gezegd heel goed kunnen verwachten.' 'Maar ze konden, als ze er wel mee bezig waren, wat weinig voorkwam, heel erg goed toveren.' 'Weet je eigenlijk of ze in de vakantie terugkomen?' 'Waarschijnlijk niet, De Heer Van Het Duister is terug. Het is nu veel te druk. Het spijt me. Maar je moet toch echt mee naar Weverseind, je ouders willen niet dat je op school blijft.' 'Oh, ik ben niet veel anders gewend. Prima! Ik vind het helemaal niet erg hoor! Zolang we nu taart gaan eten, want ik moet zo terug, want ik denk dat Livi, Thea en Dori anders rare dingen gaan vermoeden, ze zijn wel zo gek. Laat me een les naast Draco zitten en ze zoeken er gelijk wat achter.' Ik trek een wenkbrauw omhoog. 'Wie zijn Livi, Thea en Dori ooit?' 'Die drie met wie ik altijd altijd omga, ook Zwadderaars.' 'Achternamen?' 'Ehm, Livi Risum, Thea eh, Chatty en Dori Talkative.' 'Oh, die drie giechelmeiden.' 'Die inderdaad!' 'Hoe kunnen zij ooit Zwadderaars zijn geworden? Het zijn meer Huffelpufs met hun gelach...' 'Nou, als ze boos zijn, niet. Het zijn echt typische Zwadderaars, als ze wat minder zouden praten. Ik ken ze al heel lang. Maar Severus , we moeten wel een beetje dooreten, want ik moet zo gaan.' 'Oke oke, ik eet al. Zie je? Misschien moet jij dat ook doen? Maar bedankt voor je cadeaus, ik ben er ontzettend blij mee.' 'Mooi! Maar dat hoef je niet zo vaak te zeggen. Na een keer is dat wel duidelijk..'

Author's note:

De achternamen Risum ( Livi ), Chatty ( Thea ), Talkative ( Dori ) zijn allemaal een synoniem voor iets... Maar wat... Chatty en Talkative lijken op elkaar, Risum is net weer wat anders. Lang leve translate! Iemand enig idee wat het zal zijn? Zeg het dan vooral!

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro