[109] Verankerd

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Ze brengen de afwas naar de keuken en als ze het café inlopen ziet Logan alle Schorpioenen aan de grote tafel zitten, inclusief aanhang, Flavio en Ciro.

Bart begint te roepen: "Float like a butterfly, sting like a scorpion!" Aan het einde van de zin schreeuwt iedereen mee. Logan lacht en gaat naast Dino zitten.

Dino slaat zijn arm om Logan heen en kijkt hem diep in zijn ogen. "Hoe gaat het bro? En dan bedoel ik met jou."

Logan haalt zijn schouders op en Dino neemt hem in een houdgreep. "Niet doen alsof het je allemaal niks kan schelen. We zitten hier allemaal met een mix van trots en angst. Geen van ons kan het aanzien als ze pijn heeft en we kunnen ons niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn. Heeft het lang geduurd voordat ze wakker was?"

Logan knikt en haalt een hand over zijn gezicht.

"Dat moet verdomd eng geweest zijn man. Maar ze is oké toch? Ricardo heeft de hele tijd gezworen dat ze niet in de schaduw was."

Logan kijkt Ricardo aan die een eindje verderop zit en knikt naar hem. Hij zegt: "Ja, ze is oké. Ik heb haar nog nooit zo blauw gezien..."

Bruno onderbreekt hem om even te zeggen dat hij haar ook nog nooit zo gewond gezien heeft en dan vertelt Logan verder. "Haar kaak was ontzet. Die hebben ze zonder verdoving rechtgezet. Haar jukbeen is gebroken en of haar ribben gekneusd of gebroken zijn weten ze niet. Maar pijn doen ze zeker weten. Ze kan niet kauwen zonder pijn. Lachen ook niet trouwens. Maar geen inwendige bloedingen. En het was zeker verdomd eng. Ik was zo bang."

Bart vraagt: "Waarom hebben ze in godsnaam die kaak zonder verdoving rechtgezet?"

Bruno zegt: "Omdat ze die verdomde rotzooi niet in haar lichaam wilde. Ze was voordat ze in het ziekenhuis aankwam alweer bij. En wilde meteen terug."

De mannen aan tafel lachen allemaal en er valt een stilte, waarin ze allemaal even aan Scorpia denken. De vrouw die sterker is dan de hele tafel bij elkaar.

Bruno's telefoon gaat en hij ziet dat het Duane is. Hij zet hem op speaker en roept: "Hé Duane! Ik heb je op speaker gezet. We zitten allemaal bij elkaar."

Duane zegt: "Hey gasten! Alles goed? De overwinning aan het vieren?" 

De mannen juichen en slaan op de tafel.

Duane vraagt: "Hoe gaat het met jullie queen?" 

Logan zegt dat ze slaapt, maar dat ze oké is. 

"Nee man. Ze is niet oké. Ze is buitenaards gast. Mooi en sterk. Zo fucking sterk dat ik bij elke ademhaling pijn heb."

Ze lachen en Duane legt uit dat hij belt om te vragen of ze over twee maanden allemaal mee willen doen aan een toernooi die hij samen met een vriend organiseert. En of Bruno bereid is nog een keer tegen Freddie te vechten.

Bruno lacht en zegt: "Zeg hem maar dat Scorpia wel tegen hem wil vechten. Wedden dat hij dan ineens iets anders te doen heeft?"

Duane vraagt: "Ga je me nou vertellen dat hij bang voor Scorpia is?"

Bruno lacht zijn bulderende lach en vertelt over het toernooi waar Scorpia Freddie voor het eerst ontmoette.

Duane lacht ook en zegt: "Bijzonder vrouwtje dat zusje van je. Ik zou graag eens beelden van wedstrijden van haar willen zien."

"Dat kunnen we wel regelen Duane. Misschien zelfs wel in een mooie filmzaal. Maar we gaan nu feestvieren hier. We hebben geen tijd om met zo'n loser als jij te praten."

Duane lacht en roept: "Officiële uitnodiging voor het toernooi volgt. En het volgende rondje is van mij!"

Ciro voelt zijn telefoon trillen en kijkt op het scherm.

Dannazione.
Als Bruno lacht dan tril ik boven uit mijn bed.
Als je stiekem weg kunt sluipen, wil je dan even boven komen?

Hij laat zijn scherm even aan Flavio zien en die knikt. Ciro staat op en niemand vraagt zich af wat hij gaat doen. Ze gaan allemaal op in het praten over het toernooi.

Scorpia heeft Leo in zijn eigen bedje gelegd en heeft de slaapkamerdeur dicht gedaan. Ze staat in de kamer te wachten tot Ciro naar boven komt. Ciro rent de trap op en trekt haar meteen in zijn armen. Ze klampt zich aan hem vast en geniet van het vertrouwde, beschermende gevoel.

Ciro drukt een kus op haar hoofd en houdt haar liefdevol tegen zich aan. "Ti amo, sorellina. Sono fiera di te."

Ze gaan op de bank zitten en Scorpia legt haar hoofd bij Ciro op schoot. Ciro streelt haar door haar haar, net als vroeger. Zijn kleine zusje. Abnormaal sterk, maar voor altijd zijn sorellina. Hij stroomt over van liefde voor haar.

Ze valt in slaap en hij legt zijn arm beschermend om haar heen. Hij legt zijn voeten op de salontafel en haalt zijn mobiel uit zijn zak. Hij maakt een foto van de slapende Scorpia en stuurt hem naar Flavio. Flavio stuurt een rij hartjes terug en Ciro weet dat hij het begrijpt.

Beneden in het café worden pizza's bezorgd van meneer Gentile. Volgens een van de Gentile neven die het kwam brengen had Scorpia dat geregeld. Een stapel Devastazione en Diavola pizzas. 

De mannen vallen aan en Logan geniet van een stuk Diavola met zijn ogen dicht, terugdenkend aan de eerste keer dat hij deze pizza at, aan de keukentafel, met de bloedmooie juf Pia tegenover zich.

Hij glimlacht om de herinnering. Ze heeft alles veranderd. Ze heeft hem een leven gegeven vol liefde, spanning en plezier. Een vol leven.

Flavio stoot hem aan en laat hem zijn telefoon zien. Logan kijkt verliefd naar de slapende Scorpia. "Ah, ik vroeg me al af waar Ciro bleef. Fijn, dan is ze niet alleen." 

Freya komt aangelopen en zet een whisky voor Logan neer. Logan kijkt haar vragend aan en ze wijst naar Flavio.

Flavio tilt zijn glas op in een proost en zegt: "Op Scorpia!" 

De rest doet mee aan de toast en als de glazen leeg zijn leunt Dino over de tafel naar Bruno. En roept hem naar zich toe. Bruno komt naast Logan staan en vraagt wat er is.

Dino vraagt: "Wat doen we morgen?"

"Morgen?"

"Si fratello. Domani è domenica." Dino zucht omdat hij ziet dat Bruno hem niet begrijpt. "Brunooo. Morgen is het zondag. Wat doen we altijd op zondag? En wie ligt er boven in elkaar geslagen in bed? En kan dus morgen niet naar mamma komen? Wat doen we morgen? Komen we allemaal hier naartoe?"

Het kwartje valt bij Bruno en die kijkt Logan aan. "Is dat goed wat jou betreft?"

Logan knikt, want hij weet dat Scorpia niets liever zou willen. Bruno loopt naar de keuken om met mamma en Lexy te bellen. Die vinden het een geweldig idee en beginnen meteen te plannen.

Bruno loopt het café weer in en zegt tegen Flavio: "Ik denk dat je hier morgen al vroeg moet zijn." Flavio trekt zijn wenkbrauw langzaam op en Bruno lacht. "Er moeten in ieder geval gepocheerde eitjes gemaakt worden."

Flavio glimlacht en vraagt: "Komen we morgen hier samen?"

Bruno knikt en Flavio zegt: "Ik zal er zijn. Misschien kan ze mijn gepocheerde eitjes wel eten."

Logan hoort vanuit zijn broekzak iets op de babyfoon en loopt naar de keuken. Hij hoort Ciro tegen Scorpia praten in het Italiaans. Het klinkt lief en hij stopt haar zo te horen in.

Logan hoort Leo brabbelen en Ciro zegt: "Kom maar lief mannetje. Dan gaan we samen papa opzoeken en kan mama lekker slapen. Kom maar met ome Ciro mee."

Logan begint een flesje klaar te maken en hoort zijn kleine mannetje de keuken in komen.

"Papa! Amo! Ciro! Amo!"

Ciro's hart slaat een slag over en hij vraagt schor: "Zei hij nou Ciro?"

"Ja, dat zei hij. Hij heeft een hoop geleerd bij mamma thuis."

Bruno komt de keuken in en Leo roept: "Buno! Amo!"

Bruno grijnst en zegt: "Je moet niet meteen alle woorden die je geleerd hebt verraden boef!" Hij gaat aan de keukentafel zitten en Ciro neemt met Leo op schoot naast hem plaats. Logan schudt het flesje en draait zich naar Bruno om.

"Vertel me eens hoe het gegaan is met Leo. Want jij zei dat hij zijn mama heel erg gemist had?" Logan geeft het flesje aan Ciro en die kijkt bijna net zo gelukkig als Leo. Hij geeft Leo zijn flesje en staart verliefd naar het jongetje.

Bruno zegt: "Toen ik bij mamma aankwam vroeg ze me meteen of het rond half twee was dat Scorpia tegen de grond ging. Ik snapte er niks van, want hoe kon ze dat nou weten? Lexy en mamma wisten niet eens hoe laat het gevecht precies was tegen Duane. Maar blijkbaar raakte Leo rond die tijd in paniek en begon huilend mama te roepen. En dat herhaalde zich nog een keertje aan het eind van de middag rond de tijd dat Scorpia flauwviel. Ze konden niks met hem beginnen."

Logan staart Bruno vol ongeloof aan en Ciro luistert ook aandachtig mee. "Ik had Lexy een berichtje gestuurd om over de winst te vertellen en om te zeggen dat Scorpia behoorlijk gewond was en flauwgevallen was. Dus Lexy wist dat jullie niet meteen zouden komen om Leo op te halen en dat Scorpia ook niet aan de telefoon kon komen. Uiteindelijk heeft Matteo hem rustig gekregen en is die boef in slaap gevallen."

Leo heeft zijn flesje leeg en Ciro legt hem tegen zijn schouder en klopt op zijn ruggetje.

Leo boert en fluistert zachtjes: "Mama."

Meteen daarna klinkt Scorpia's stem over de babyfoon.

"Wie heeft mijn kind gejat? Ciro?"

Leo zegt blij nog een keer mama en Logan neemt hem van Ciro over. "Kom dan breng ik je naar mama."

Logan is bijna door de deur als Bruno vraagt: "Houden we morgen voor haar geheim?"

"Ja, voor nu wel. Ze komt er snel genoeg achter. En de kids zullen haar ook wel allemaal willen zien. Maar ik ga nu gauw Leo brengen, voordat ze hem zelf komt halen."

Bruno en Ciro grinniken en Logan haast zich naar boven. Zijn Bonnie staat al bovenaan de trap te wachten en Leo wordt helemaal wild. "Leo! Rustig! We vallen nog een keer van de trap zo. Hell Bonnie als hij straks kan lopen..."

Scorpia lacht en pakt Leo van hem aan. Het mannetje legt zijn handjes op haar wangen en geeft haar een heleboel kusjes.

"Mama amo! Bed! Leo ook!"

Scorpia's mond zakt open en ze staart Logan aan. "Ja, geen idee wie er met hem geoefend heeft. Maar hij zei ahhh toen jij in slaap viel en hij kan ook Ciro en Buno zeggen. En Bruno had een verhaal over hem. Dat ga je nooit geloven."

Scorpia gaat op de rand van het bed zitten en houdt Leo tegen haar borst. Ze laat zich zachtjes achterover zakken en Leo nestelt zich met een tevreden zucht tussen haar borsten.

Logan fluistert: "Jaloers."

Hij gaat naast haar liggen en streelt met zijn vingers over Leo's ruggetje. Leo zucht tevreden en Scorpia kijkt Logan vragend aan. Die vertelt zachtjes wat Bruno hem beneden verteld heeft.

Scorpia krijgt tranen in haar ogen en kust Leo op zijn haartjes. Het is een onbeschrijflijk gevoel, die diepe band die ze met Leo heeft. Alsof ze hem zelf negen maanden gedragen heeft. Alsof haar bloed door zijn aderen stroomt... Hun zielen aan elkaar verbonden zijn.

Ze valt in slaap en Logan geeft ze allebei een kusje voordat hij weer naar beneden loopt.

De mannen gaan één voor één naar huis. Alleen Ricardo blijft nog, omdat Freya nog aan het werk is. Ricardo gaat naast Logan zitten en vraagt hoe het gaat. Logan kijkt hem aan en weet niet eens wat hij moet antwoorden.

Ricardo bestudeert het gezicht van de sterke Schot en ziet de verschillende emoties in zijn ogen. Hij glimlacht naar Logan en laat zijn hart spreken, terwijl hij zijn hand op Logans schouder legt.

 "Dubbel hè? Je bent abnormaal trots op haar en weet dat ze voor boksen gemaakt is. Maar aan de andere kant zie je haar liever nooit meer tegen de mat gaan. Gelukkig is ze zo goed dat dat zelden gebeurt.

Maar dit keer ging ze voor jou tegen de mat. Om jou een kans op de overwinning te geven. Om ons allemaal zelfvertrouwen en kracht te geven. Dit gevecht was anders voor haar. Ze stond er niet voor zichzelf. En hoe gewond ze ook is, ze is geen seconde in gevaar geweest, want ze was in controle. Over haar geest en over haar lichaam tot het allerlaatste moment."

Hij neemt een slok van zijn bier en geeft Logan de tijd om zijn woorden tot zich door te laten dringen voordat hij verdergaat.

"Ik heb haar nog nooit zo gezien. En ik heb veel van haar gezien, dat weet je. Ze is op haar sterkst nu. Mooi, lief, warm, slim, maar vooral heel sterk. Fysiek sterk was ze al.

Maar als je kalm kunt blijven in het midden van een storm, dan ben je een hele grote. En dat kan alleen als je anker sterk genoeg is. Als er genoeg liefde aan de kant van het licht is om ervoor te zorgen dat je helemaal in de schaduw kunt verdwijnen, zonder de weg kwijt te raken. Haar anker is zo krachtig geworden dat ze willens en wetens de schaduw instapt en vervolgens met een grote grijns weer het licht tegemoet loopt."

Hij kijkt Logan aan en ziet dat de woorden een plekje in zijn hoofd en hart vinden. "Logan. Jij bent haar anker. Dat ben je vanaf het begin geweest. Maar toen was dat anker nog niet sterk genoeg om te voorkomen dat ze de weg kwijtraakte. Dat is het nu wel. Zolang ze jou heeft, zal ze altijd haar weg terug vinden. Jij bent haar kompas. Leer erop te vertrouwen. Hoe bang je soms ook bent om haar kwijt te raken. Jouw hart weet het allang."

Logan glimlacht en speelt met zijn glas. "Je weet wel precies wat je moet zeggen. Voor een hulk."

Ricardo lacht en drinkt de laatste slok uit zijn glas.

"Maar ik hoop dat je weet hoe erg ik het waardeer dat je de tijd neemt om me dit te zeggen. Want soms krijg ik het gewoon niet op een rijtje. En ik ben niet zo intuïtief als Scorpia. Ik voel het wel, maar weet niet hoe erop te vertrouwen. Of durf het niet. 

Ik heb dat niet geleerd. Ik heb geleerd gevoel uit te schakelen en er vooral niet op te vertrouwen. Als ze wakker en dichtbij me is, dan is het makkelijk om mijn hart te volgen. Maar in alle andere gevallen breekt het mijn hart."

Hij denkt over Bruno's woorden van eerder die dag na en zegt: "Bruno zei ook iets moois vandaag. Dat zijn hart nog elke keer breekt als ze pijn heeft, maar dat die breuk meteen weer heelt als ze lacht of haar liefde laat voelen. Misschien is dat de truc. Erop leren vertrouwen dat die breuk tijdelijk is. Zij maakt alles beter."

Logan staat op en ruimt de tafel af. Ricardo helpt mee en Marco laat de laatste klant uit en draait de deur achter hem dicht. Freya legt haar hand op Logans schouder en zegt: "Ga lekker slapen baas. Wij redden ons wel." Marco is het met haar eens en stuurt Logan naar boven.

Hij bedankt ze en gaat meteen naar boven, loopt de slaapkamer in en voelt zijn hart opzwellen.

Scorpia ligt met haar lange haar uitgespreid over het kussen en één arm boven haar hoofd. Haar vrije hand ligt op Leo's ruggetje, terwijl ze een engelachtige, vredige uitdrukking op haar gezicht heeft.

Hij trekt als in trance zijn schoenen en kleren uit en loopt naar zijn kant van het bed. Hij kruipt voorzichtig in bed en kijkt naar Leo. Het jongetje ligt met zijn gezichtje naar hem toe en sabbelt op Scorpia's shirt. Hij ziet er zo ontspannen en rustig uit, als een weerspiegeling van zijn mama.

Logan sluit zijn ogen en dankt alles en iedereen voor de liefde in zijn leven. Het soort liefde waarvan hij niet wist dat het bestond. 

Hij zakt kijkend naar zijn twee grote liefdes in slaap, zijn Bonnie ontmoetend in het land van  dromen. 

⊱ ────── {⋅.♏︎.⋅} ────── ⊰


Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro