[66] Juf Scorpia

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Ze lopen weer naar binnen naar een klaslokaal waar een oudere dame net pakjes drinken aan het uitdelen is aan de oudere kindjes. 

Scorpia kijkt op Leo neer en ziet dat hij met zijn duim in zijn mond in slaap is gevallen. Ze aait even over zijn hoofdje en kijkt dan de klas rond. Allemaal verschillende leeftijden, maar vooral allemaal breed glimlachende, gezonde kindjes.

Scorpia zegt opgewekt: "Goedemorgen lieve kinderen!" 

De kinderen zeggen allemaal enthousiast goedemorgen terug.

Scorpia kijkt met glimmende ogen naar de blije gezichten en Violetta zegt: "Dat klonk alsof je dat niet voor het eerst zei tegen een klas vol kinderen."

"Dat klopt. Ik heb de PABO gedaan en ben kleuterjuf geweest."

"Echt waar?"

"Ja, echt waar."

"En nu ben je directrice van een groot bedrijf?"

Scorpia lacht en zegt: "Ja, niet omdat ik er voor gestudeerd heb, maar omdat ik genoeg geld heb om verschil te kunnen maken. En als je geld hebt, kun je mensen inhuren die er wel voor gestudeerd hebben."

De kinderen drinken allemaal hun sapje op en Scorpia leunt tegen het bureau dat in het klaslokaal staat. 

Violetta zegt: "Lieve kinderen, we hebben vandaag visite van een echte juf. Juf Scorpia."

De kinderen roepen allemaal een welkom en één van de kinderen steekt haar arm op. 

Scorpia wijst naar haar en vraagt: "Wat wil je me vragen?"

"Kunt u ook verhaaltjes voorlezen?"

"Jazeker. Heb je een favoriet verhaal?"

Het meisje roept: "Pluk van de Petteflet!"

"Oh echt? Met zijn kraanwagen en Zaza en Aagje. Dat is ook één van mijn lievelingsboeken." 

Het meisje glimlacht breed en Scorpia kijkt Violetta aan. "Hebben we daar een boek van hier?"

Violetta schudt met haar hoofd en zegt: "Boeken zijn best duur."

Scorpia onderbreekt haar en zegt: "Ik lees wel voor." Ze haalt haar telefoon uit haar broekzak en zoekt online naar het boek.

Ze begint voor te lezen en het wordt doodstil in het klaslokaal. Violetta en Bart gaan ook zitten en luisteren ademloos toe. Scorpia straalt terwijl ze haar stem verdraait voor elk karakter. Ze kijkt de klas rond en ziet dat ze aandacht van de hele kamer heeft, zelfs die van Bart en Violetta. Als ze klaar is met vertellen gaat er een golf van zuchten door het lokaal.

Bart fluistert een 'wow' en Violetta klapt zachtjes. 

"Als jullie het goed vinden, dan doe ik dat graag nog een keer. En dan breng ik echte boeken voor jullie mee."

De kinderen klappen en juichen en Leo wordt wakker. Hij kijkt Scorpia met zijn goudkleurige oogje aan en legt zijn handje op haar kin. Ze drukt een kusje op zijn handje en hij brabbelt tegen haar. Ze maakt een foto van het mooie jongetje en stuurt die naar Logan.Ze staat op van het bureau en stopt haar telefoon in haar kontzak. 

Bart staat op met een grote glimlach op zijn gezicht en Violetta komt vlug op haar af lopen. "Scorpia, dat was... Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt."

Bart zegt: "Zo'n juf had ik ook wel gewild. Nog steeds wel eigenlijk."

Scorpia lacht en zegt: "Het was heerlijk om te doen. Ik heb het gemist." 

Ze zeggen de kinderen gedag en lopen de klas uit. "Violetta? Wat heb je echt nodig hier? En eerlijk zijn, oké?"

Violetta kijkt naar haar schoenen en zegt: "Nou boeken dus en maaltijden. Ik ben geen goede kok. En eigenlijk moeten de leerplichtige kinderen naar school, maar ik weet niet hoe ik ze daar moet krijgen zonder de kleintjes alleen te laten. Verder gaat het best goed. Al is af en toe zo'n leuke juf ook heel erg fijn."

"Oké, ik loop even naar buiten om te bellen. Ik ben zo terug."

Ze loopt naar buiten en realiseert zich dan dat Leo al die tijd al ontspannen tegen haar borst ligt. Hij kijkt haar aan alsof hij probeert haar gedachten te lezen.

Ze belt eerst Thomas. Ze vraagt hem of hij het kindertehuis kent en hij zegt dat hij er weleens van gehoord heeft. "Heb je nog steeds dat wrak van een auto?"

"Nou Scorpia! Het is een klassieker!"

Ze lacht en vraagt: "Een spiksplinternieuwe bus, hoe klinkt dat?"

"Euh. Mooi?"

"Goed, dan krijg je er één van me. Maar daar zit wel een flinke voorwaarde aan vast."

"Euh, oké."

"Er zitten in het kindertehuis een handjevol leerplichtige kinderen, maar de vrouw die het tehuis runt kan de kleintjes niet alleen laten om de grotere kinderen weg te brengen. Dus jij krijgt de bus, als je 's ochtends de kinderen haalt en ze 's middags weer veilig terugbrengt. Verder mag je met de bus doen wat je wil."

"Hè? Je meent het ook nog of niet? Dan krijgen we dus ook wat extra kinderen op school?"

"Ja. Ik wil het je best later allemaal uitleggen, maar ik wil Violetta, de vrouw van het kindertehuis, graag goed nieuws geven. En ik weet allang dat je ja gaat zeggen. Ik ken je."

Thomas lacht en zegt: "Ja. Ja graag. Kan ik eindelijk dat wrak wegdoen. Dankjewel."

"Namens de kinderen bedankt, Thomas. Mag ik je nummer aan Violetta geven? Dan kunnen jullie dingen rechtstreeks bespreken."

"Ja natuurlijk mag dat. Ga vooral zo door Scorpia. De kinderen zullen je dankbaar zijn."

Ze hangt op en ademt langzaam uit. Leo kijkt haar aan en lacht. "Oh knap mannetje. Ik ben zo ontspannen met jou tegen mijn hart. Dankjewel." Ze drukt een kus op zijn haartjes en belt Manon.

"Goedemorgen Manon. Ik wil dat je een heleboel kinderboeken voor me bestelt. En dan bedoel ik ook een heleboel en ze laat bezorgen in het kindertehuis. En zou je de kok willen vragen of hij vijf dagen in de week een warme maaltijd voor de kinderen kan verzorgen? Iets gezonds, maar wel leuk voor kinderen. En misschien iets bedenken om met de kinderen te maken of te koken. Laat ze maar even brainstormen in de keuken, dan ga ik later vandaag wel even bij ze langs om hun ideeën te horen. (...) Dankjewel Manon, je bent geweldig!"

Ze belt Logan en die neemt meteen op. "Bonnie? Alles goed."

"Ja. Heb je de foto gezien?"

"Ja, wat een mooi mannetje. Heeft hij maar één oogje?"

"Ja, maar wel een ontzettend mooi oogje. En hij ligt de hele ochtend al tegen mijn borst in een draagdoek."

"Echt? Wat lief. Daar moet je Bart even een foto van laten maken. Geen paniek, Bonnie?"

"Nee, ik had het wel even zwaar maar Leo houdt me rustig."

"Euh, ik weet niet hoe ik dat vind hoor. Een andere man tegen je borsten en dan weet hij je ook nog kalm te houden."

Ze lacht zachtjes en zegt: "Baal je nog van je kauwgom lucht?"

Ze hoort hem glimlachen. "Nee. Want Pia en Enzo vinden dat ik lekker ruik. Pia ligt in mijn armen te slapen en Enzo zit een tekening te maken."

"Geef ze een kusje van me, dan ga ik weer naar binnen. Tot straks Logan."

"Tot straks Bonnie."

Ze drukt een kusje op Leo's haartjes die weer begint te brabbelen, alsof hij aanvoelde dat hij stil moest zijn. Ze kijkt hem verliefd aan en zegt: "Slim, klein mannetje. Ja, ik vind het ook heel gezellig met jou. Kom dan gaan we samen weer naar binnen." Leo geeft antwoord en Scorpia glimlacht.

Ze loopt naar Violetta en Bart en zegt: "Boeken worden door mijn geweldige assistente Manon besteld, het warme eten gaat waarschijnlijk vijf dagen in de week verzorgd worden door de kok en brigade in mijn kantoor/hotel en Meester Thomas komt 's ochtends de leerplichtige kinderen halen en ze 's middags weer netjes terugbrengen. Ik zal je zijn nummer geven. Dan kun je dingen rechtstreeks met hem bespreken."

Ze kijkt Bart aan en zegt: "Nu moet ik alleen jou nog vragen of jij een veilige bus wil kopen, om deze mooie kinderen in te vervoeren."

Bart glimlacht breed en zegt: "Natuurlijk wil ik dat. Ik overleg wel met Dino. Die is goed in onderhandelen."

Violetta begint te huilen en Scorpia wrijft met haar hand over haar rug. "Ik ben zo trots op jou Violetta. Je zorgt voor al deze kinderen met weinig middelen, maar met bergen liefde. Liefde is het enige dat kinderen echt nodig hebben. Ik ga je helpen en als er ook maar iets is dan wil ik dat horen, oké?"

Ze knikt en veegt haar tranen weg. "Ik kan het niet geloven Scorpia, maar dankjewel!"

"Jij bent zo slim geweest om mij een mailtje te sturen, anders had ik waarschijnlijk niet van het bestaan van dit tehuis geweten. Dus jij bedankt voor je lef. En je zult me nog heel vaak zien. Al is het alleen maar voor mijn nieuwe vriendje hier."

Ze kust Leo's hoofdje en vraagt aan Bart: "Zou je een foto van mij en Leo willen maken?" Bart knikt en pakt haar telefoon aan. Ze kijkt verliefd naar het mannetje dat tegen haar brabbelt en Bart maakt de foto. 

Hij geeft haar haar telefoon terug en Violetta helpt haar met de doek afdoen en neemt Leo van haar over.

Leo's lipje trilt en Scorpia zegt: "Oh nee, niet huilen hoor. Ik heb me zo goed gedragen vandaag en dan ga ik ook huilen." Ze streelt met haar vinger over zijn wangetje en zegt: "Lieve Leo, ik kom heel snel weer terug. Ti amo." Leo's mondhoeken wijzen omhoog en hij brabbelt iets tegen haar.

Ze knikt naar Violetta en loopt snel naar buiten. Bart zegt Violetta en Leo gedag en loopt dan snel naar buiten, naar Scorpia. Hij slaat zijn arm om haar heen en zegt: "Goed gedaan baas. En bedankt dat ik erbij mocht zijn. Heel bijzonder om voorgelezen te worden door juf Scorpia. Naar het café?"

"Dankjewel Bart. Het was zwaar, maar ik ben zelf verbaasd over hoe rustig ik bleef. Ja, naar Logan." 

Bart knipoogt naar haar en doet de deur voor haar open. Ze stapt in en pakt haar telefoon om de laatst gemaakte foto naar Logan te sturen. Ze krijgt meteen een berichtje terug, terwijl Bart achter het stuur gaat zitten en de auto start.

Bonnie... <3
Die zal ik maar niet aan Enzo laten zien.
Dan breekt zijn hartje.
Wat een mooie foto.
Je ziet er zo ontspannen uit en de liefde straalt van je af.
XO

Scorpia glimlacht naar haar telefoon en kijkt zelf naar de foto. 

Bart kijkt even naar haar, voordat hij zijn ogen weer op de weg richt en zegt: "Violetta zei dat ze Leo nog nooit zo rustig heeft gezien. Ze vertelde dat ze hem in de doek is gaan dragen, omdat hij verlatingsangst heeft. Als ze hem alleen laat, dan raakt hij in paniek. Het zag eruit alsof jullie tweeën een bijzondere band hebben."

Scorpia zucht en zegt: "Ja, ik voel iets heel bijzonders voor hem. Maar dat is ook eng. Ik bedoel het ging best goed daar, maar ik ben nog niet heel zeker van mijn eigen mentale stabiliteit."

Bart blijft even stil en zegt dan: "Ik hoop dat ik niet over een grens ga nu, maar ik moet dit zeggen. Ik heb geen onstabiel persoon gezien. Eigenlijk nog nooit. Emotioneel wel. Liefdevol. Gepassioneerd. Bijzonder. Maar zeker niet onstabiel."

"Dankjewel Bart. Dat helpt. Al weet je niet precies wat er gebeurd is, het is fijn om te weten dat jij me zo ziet. Vooral omdat je zo opmerkzaam en eerlijk bent. Als je wel iets gemerkt of gezien had, dan had je dat gezegd. Zoals in het café met Dani."

Bart parkeert de auto op de oprit naast het café. "Ja, daar was ik ook bang dat ik te ver ging, maar ik was boos op Logan en kon het niet meer voor me houden."

Scorpia zegt: "Maak je geen zorgen. Dani en Marco hebben er daarna nog een schepje bovenop gedaan. Jij was nog mild... Kom mee naar binnen. Misschien zijn Enzo en Pia er nog. Ik laat je niet in de auto zitten, terwijl ik me omkleed."

Bart stapt uit en doet de deur voor haar open. Ze loopt door de achterdeur en Bart volgt haar. Ze stopt halverwege de keuken om naar Logan te kijken, die met Pia door de keuken danst. 

Ze glimlacht breed en sluipt dan op Enzo af. Die zit zo geconcentreerd te tekenen dat hij haar niet gehoord heeft. Ze drukt een kusje op zijn hoofd en hij kijkt geschokt op.

Hij fluistert verschrikt: "Soppia?"

"Hallo mooi mannetje. Waar ben je zo druk mee?"

Enzo legt zijn handjes over de tekening en kijkt in paniek naar Logan.

Logan zegt zachtjes: "Dat is een verrassing tante Scorpia. Dat mag je nog niet zien."

Scorpia loopt naar Logan en geeft hem een kus op zijn mond. Pia legt haar handjes op zijn wangen en doet hetzelfde. Logan bloost en Scorpia zegt: "Au, nu zit er een barst in mijn hart. Ik ga maar gauw."

Ze rent naar boven en trekt haar schoenen, spijkerbroek en T-shirt uit. Ze staart naar de kleding in de kast en haar gedachten gaan naar de mensen die ze straks gaat ontmoeten. Ciro heeft contact gelegd met een aantal bendes die het juiste zouden willen doen. Maar criminelen zijn het zeker weten.

Ze besluit voor een overhemd-stijl blouse te gaan op haar leren rok, met daaronder de stiletto laarzen. Zo voelt ze zich sterk en zelfverzekerd. Ze zal die mannen weleens even laten zien dat ze niet bang is.

Ze doet een extra laagje mascara op haar wimpers en rode lippenstift op haar lippen. Ze knipoogt naar zichzelf en loopt naar beneden. In de keuken ziet ze Enzo bij Bart op schoot zitten en Pia bij Logan. 

Logan laat Pia bijna vallen als hij Scorpia ziet. "Oh hell, Bonnie. Wie moet je vermoorden vandaag?"

"Ik hoop niemand, maar een sterke uitstraling kan ik wel gebruiken."

Bart zegt: "Nou, dat is gelukt."

Logan zegt schor: "Ja, gevaarlijk en sexy."

Scorpia grijnst en zegt: "Mooi. Dan heb ik in ieder geval de aandacht."

Enzo bekijkt haar een beetje onzeker en Scorpia vraagt: "Vind je het niet mooi Enzo?" Hij schudt zijn hoofd. "Wow, ik heb mijn dag wel vandaag. Mijn man wordt voor mijn ogen gestolen en mijn grote liefde vind me niet mooi. Laten we maar gaan Bart, voordat ik voor de trein spring."

Bart grinnikt en tilt Enzo van zijn schoot. Bart zegt: "Dag Enzo en Pia! Dag Logan. Fijne dag!"

Scorpia loopt naar de deur en draait zich om met haar hand op haar hart. "Vaarwel."

"Bonnie!" Logans stem klinkt dreigend en als ze hem aankijkt ziet ze dat zijn ogen ook dreigend staan. "Waag het niet om hier zonder een kus weg te lopen." 

Hij zet Pia voorzichtig op de grond en komt met grote stappen op haar af. Hij trekt haar in zijn armen en laat zijn handen naar haar billen glijden. Hij geeft haar een langzame kus en zegt: "Mmmm ja, zo kan ik er weer tegen."

Scorpia lacht en zegt: "Ik ook. Ik zie je vanavond mooie Schot. Veel plezier met de kleintjes. Dag Pia en Enzo." De kindjes zwaaien naar haar en ze loopt met Bart naar buiten.

Scorpia komt bij het hotel aan en loopt eerst haar kantoor in om Manon een goede morgen te wensen en om te vragen of er nog bijzonderheden zijn. Ze kijkt naar de open kast en ziet haar armband liggen. Ze pakt hem en doet hem om. Ze streelt over de zilveren schorpioen en voelt zich nog iets zelfverzekerder.

Manon zegt dat er geen bijzonderheden zijn. Dat de boeken besteld zijn, de kok al ja gezegd heeft tegen het koken voor de kinderen en dat Ciro in zijn kantoor op haar wacht.

Scorpia loopt het kantoor weer uit en ziet Dino aan komen lopen. "Goedemorgen broer. Zou je zo even naar Bart willen gaan? Jullie moeten samen even een busje kopen. Bart weet alle details. Oh en..." Ze pakt haar telefoon en laat Dino de foto zien die ze met Violetta gemaakt heeft.

"Morgen zusje. Oké, ik zal wel zorgen dat we hem voor een mooi prijsje krijgen. Hé, volgens mij ken ik haar."

"Ja, ze is jou in ieder geval niet vergeten. Ze heet Violetta."

"Ah ja, goed om te zien dat ze veilig is gebleven."

Scorpia vertelt hem in het kort over haar en dat ze zo op elkaar lijken. "Ja, eerlijk gezegd wilde ik haar daarom ook graag helpen. Omdat ze me aan jou deed denken. En wij hadden in die tijd geen contact met elkaar."

Hij zucht en zegt: "Oké, ik ga naar Bart. Maar laat het me even weten als je vertrekt met Ciro. Dan kan ik een paar mensen een berichtje sturen." Hij knipoogt naar Scorpia en loopt haar kantoor in.

Scorpia loopt naar Ciro's kantoor en klopt op de deur. Ciro doet glimlachend de deur open en bekijkt haar van top tot teen. "Goedemorgen! Jij ziet er dodelijk lekker uit. Dat gaat goed komen. En Dani heeft ook wat voorwerk voor ons gedaan. Ze heeft laten doorschemeren dat jij de vrouw in het Catwoman masker was. En dat je die armband draagt maakt het nog leuker. Want daar weet iedereen van. Dit gaat een gezellige lunch worden."

Scorpia kijkt haar broer zelfverzekerd aan en ze zegt: "We gaan met jouw auto neem ik aan? En we gaan naar een Italiaans restaurant lijkt me. Is dat een front of kunnen we er ook echt fatsoenlijk eten?"

Ciro knikt en zegt: "Ja, we gaan met de Mustang. En natuurlijk kunnen we daar fatsoenlijk eten, dat was een eis van onze kant. We gaan drie onderbazen ontmoeten daar."

"Oké, eindelijk mag ik in jouw Mustang GT Fastback zitten. Moet ik verder nog iets weten van de mannen die we gaan ontmoeten?"

"Ja, dat ze het niet met de grote bazen eens zijn en liever nog steeds jonge meisjes en jongens zouden willen gebruiken. Maar het is voor de grote bazen een manier om de loyaliteit van de onderbazen te checken. En volgens mij hopen ze stiekem dat als het onbetrouwbare gasten zijn, jij dat eruit weet te krijgen. Vooral Flavio."

"Waarom Flavio?"

Ciro glimlacht en zegt: "Flavio is degene die het meeste respect geniet van alle andere bendes. En hij is keihard en eng. Maar hij heeft een zwakke plek voor jou. Al heel lang. En hij is stiekem al heel lang een goede vriend. Maar alleen als er niemand anders bij is. Ik zal je binnenkort aan hem voorstellen."

"Wow, oké. Ik hoop dat je er klaar voor bent broer. Want je gaat een kant van me zien die je nog niet eerder gezien hebt."

Ciro schenkt haar een bewonderende blik en knikt naar de deur.

Scorpia zegt: "Even Dino laten weten dat we gaan."

Ze kijkt door de deuropening van haar kantoor, richting Barts bureau en zegt: "Dino? We gaan."

"Oké zusje. Voorzichtig met die gasten. Ik zal zorgen dat er mensen paraat staan."

Ze knikt alleen maar, omdat ze niet tegen hem wil liegen. Maar voorzichtig gaat ze zeker niet zijn.

Ze lopen naar de Mustang van Ciro en hij doet de deur voor haar open. Ze gaat zitten en bekijkt de auto. Ciro doet de deur dicht en loopt naar de andere kant van de auto. Hij gaat achter het stuur zitten en vraagt: "En? Mooi?"

"Ja. Mijn Charger is mooier maar deze kan er zeker mee door." 

Ciro lacht en start de auto en rijdt naar het restaurant. 

──────────────────

Ik kan niet wachten om jullie te laten zien wat er gebeurd als Scorpia de onderbazen ontmoet. 

Ik zal proberen het hoofdstuk binnenkort online te hebben. 

XO Hankie

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro