[88] Kusje

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Ze leest eerst het berichtje van Dino.

Sorellina?
Waarom ben je weggereden zonder gedag te zeggen?
Heb ik wat verkeerd gedaan?
Scorpia laat me even weten of je oké bent.
Of dat ik mijn mond moet houden. X

Er volgt een tweede berichtje achteraan...

Sorellina, ik denk dat je Violetta en Thomas samen hebt gezien.
We zijn niet exclusief.
Als je wil dat ik vanavond wegblijf uit het café dan zeg je het maar.
Als ik niks van je hoor dan zal ik er zijn. Ti amo.

Ze glimlacht, terwijl ze zijn berichtjes leest. Ze neemt een slok van haar thee en stuurt hem een berichtje terug.

Lieve Dino. Ik heb je berichtjes nu pas gelezen. Grazie. Ti amo! XO

Ze kijkt naar de berichten van Thomas en Violetta en opent die van Thomas eerst...

Scorpia?
Ik weet niet zo goed wat je denkt nu en of ik wel wat moet zeggen.
Maar ik vind Violetta leuk. Heel leuk.
Maar zij is niet zeker van haar gevoelens voor mij.
En wat je gezien hebt kwam volledig van mijn kant.
Wees niet te streng voor haar. Ze voelt zich heel erg schuldig.

Scorpia kauwt op een koekje en denkt over Thomas zijn woorden na. Het gaat haar ook eigenlijk allemaal niet aan. Ze moeten hun liefdesleven zelf maar uitzoeken. Als ze hun werk gewoon normaal doen, dan moet zij proberen het van zich af zetten. Het kan niet allemaal gaan zoals ze zou willen. Ze zoekt met haar ogen naar Logan en ziet hem aan de grote tafel staan. Hij praat met de gasten en verzamelt lege glazen. Ze glimlacht terwijl ze naar hem kijkt en voelt zich dankbaar voor zo'n bijzondere liefde. Hij draait zich om en maakt oogcontact met haar.

Hij loopt naar haar tafeltje en vraagt: "Alles naar wens mevrouw?"

Ze kijkt hem verliefd aan en zegt: "Ik kan wel een beetje liefde gebruiken. Maar ik kan het niet op de menukaart vinden." Logan zet het volle dienblad op tafel en leunt naar haar toe.

"Dat staat niet op de menukaart, omdat ik dat niet zomaar aan iedereen geef mevrouw. Maar ik wil voor u wel een uitzondering maken." Ze slaat haar armen om zijn nek en trekt hem naar zich toe. Ze kust hem zacht en hij glimlacht tegen haar lippen. Hij pakt het dienblad weer van tafel en knipoogt naar haar. Ze kijkt hem na en neemt een grote slok van haar thee.

Ze voelt zich compleet ontspannen en besluit ook Violetta's berichtjes te lezen.

Scorpia, het spijt me.
Ik wilde helemaal niet...
Vooral nadat jij zo open en eerlijk was geweest...
Ik weet niet of je me gelooft, maar ik wilde op dat
moment helemaal niet met Thomas...
Maar ik vind hem aardig en ben niet erg duidelijk
tegen hem geweest geloof ik.
Of tegen Dino. En nu is Dino...

Nogmaals sorry.
Ik hoop dat ik mijn relatie met jou niet voor
altijd verpest heb.
Want dat zou mijn hart meer breken dan het
gedoe met die twee mannen in mijn leven.

Scorpia kijkt op de klok en ziet dat het 21.30 uur is. Ze schenkt haar mok nog een keer vol en belt Violetta. Die neemt vrijwel meteen op en zegt: "Scorpia! Hoe gaat het met je?"

"Hoi Violetta. Het gaat eigenlijk best goed. Ik heb jullie berichtjes net gelezen. Ik wilde eerder niet weten wat jullie me gestuurd hadden. Werd teveel opgeslokt door mijn eigen emoties."

"Het spijt me Scorpia. Het laatste wat ik wilde was het moeilijker voor je maken."

"Het is al goed Violetta. Het gaat me eigenlijk niks aan. Ik voelde me alleen in Dino's plaats belazerd. En later vertelde Dino me dat jullie niet echt exclusief zijn."

Violetta zucht en zegt: "Ik heb er zo'n spijt van dat ik dat gezegd heb. Ik heb dat voor hem gezegd. Omdat ik zijn reputatie ken en ik weinig tijd heb voor een relatie. Ik dacht dat..." Scorpia neemt een slok van haar thee en laat expres een stilte vallen. Violetta vraagt: "Zijn we vriendinnen Scorpia? Wil je hier met me over praten? Voor mij? Of gaat dat niet omdat Dino..."

"We zijn vriendinnen Violetta en je kunt overal met me over praten. Als ik iets geheim moet houden, dan doe ik dat. Zo simpel is het. Maar doe Dino niet onnodig pijn, want dan zijn we nog steeds vriendinnen, maar ga ik je wel een klein beetje haten."

Violetta grinnikt zachtjes en zegt: "Je bent altijd zo heerlijk jezelf. Ik vind Dino meer dan leuk Scorpia. Maar ik vertrouw hem niet. Ik ken zijn reputatie en ik ken zelfs een heleboel vrouwen die met hem in bed gelegen hebben. En ik dacht door te zeggen dat we niet exclusief zijn, ik mezelf kon beschermen. Maar het heeft me alleen maar bang gemaakt dat hij elke avond een ander meisje in zijn bed heeft. En het liet ook de deur voor Thomas open." Ze schraapt haar keel en zegt: "Thomas is lief en goed met kinderen en nou ja... trouw."

Scorpia blijft stil en vraagt dan: "Wie laat je hart sneller slaan Violetta? Bij wie vliegen de vonken er vanaf? Ga voor die man, hoe dan ook. Want dat is het soort liefde dat je jezelf niet mag ontzeggen. Of het een lange toekomst heeft of niet. Maar iemand aantrekkelijk vinden omdat je denkt dat hij trouw is, lijkt me geen goede basis."

Scorpia zucht en zegt: "Ik heb Thomas meerdere malen afgewezen vroeger. En hij is heel erg lief en zorgzaam. Maar ik voelde helemaal geen aantrekkingskracht. Ik hou van die man en gun hem een leuke vrouw. Maar hij heeft een vrouwelijke Logan of Dino nodig. En ik denk niet dat wij dat zijn."

Violetta haalt diep adem en zegt: "Soms word ik echt bang van je Scorpia. Je bent jonger maar zoveel wijzer en weet altijd precies wat je moet zeggen."

"Violetta? Ik wil je niets voorzeggen en als geen van beiden je hart sneller doen slaan, dan moet je met allebei breken. Zoek naar die éne bijzondere liefde. Want ik zweer je dat het de moeite waard is." Logan komt aangelopen en gaat naast haar zitten. Hij slaat zijn arm om haar heen en drukt een kusje op haar wang.

Ze glimlacht en Violetta zegt: "Dankjewel Scorpia. Ti amo. Doe de groeten aan Logan."

"Ciao Violetta!"

Scorpia legt haar hoofd tegen Logans schouder en hij drukt een kusje op haar haar. "Bonnie? Alles goed?"

"Ja. Ik heb alles gelezen en alles uitgepraat met Violetta. Ik moet alleen nog even Thomas een berichtje terug sturen." Ze begint te typen en stuurt hem dat ze Violetta gesproken heeft en dat ze nog steeds vriendinnen zijn. Verder gaat ze niet op zijn gevoelens voor Violetta in, want dat is niet aan haar. Haar telefoon trilt en ze ziet dat het een berichtje van Dino is.

Zit nog bij Flavio en Ciro whisky te drinken.
Die twee zijn nu nog meer onder de indruk van je.
Als dat al mogelijk is.
Ciro kan er nu ook om lachen,
al kan hij nog steeds niet geloven dat hij er zo ingetrapt is.

Heb je hem al gekust?
De man waar je wel wat bij voelt als zijn lippen de jouwe raken? ;)
Relax sorellina en maak je niet druk om andermans liefde.
We gaan geen van allen ooit hebben wat jullie twee hebben.
Geniet van de Schotse liefde die alleen Logan je kan geven.
Buona notte sorellina.
Ti amo. X

Scorpia laat het berichtje aan Logan lezen en die glimlacht breed. Hij slaat zijn armen om haar heen en trekt haar op schoot. "Bonnie, ik hou zoveel van jou." Ze kussen elkaar langzaam en diep. En Scorpia streelt met haar handen door zijn haar.

"Mmmm Logannn." Zijn ogen glimmen en hij houdt haar stevig vast.

"Mmmm Bonnie. Ik moet weer aan het werk. Ik kan Freya niet alles alleen laten doen vanavond."

Freya komt aangelopen met de babyfoon en zegt: "Freya redt zich prima hoor. Maar ik hoorde iemand mama roepen en dacht dat jullie dat wel wilden weten."

Scorpia begint te stralen en hoort dan ook dat Leo mama roept. Ze staat op en loopt zonder om te kijken door de deur naar de trap. Ze rent naar boven en kijkt in het bedje. Leo kijkt haar stralend aan en steekt zijn armpjes naar haar uit. Scorpia tilt hem op en knuffelt hem. "Hallo lief mannetje van me. Heb je honger?" 

Ze loopt al tegen hem pratend naar beneden en hij brabbelt vrolijk naar haar terug. 

Logan komt de keuken uit met een flesje en stopt als hij ze ziet. Hij glimlacht naar allebei en komt dichterbij om ze tegelijk te knuffelen. "Hallo hongerig welpje. Papa heeft de fles al klaar voor je." 

Leo staart naar de fles en Logan grinnikt. Scorpia gaat op het bankje zitten met Leo op haar arm en Logan geeft haar het flesje aan. Leo grijpt de fles vast en drinkt alsof hij al dagen geen eten gehad heeft.

Scorpia lacht en zegt: "Rustig mannetje. Straks verslik je je nog." Ze aait over zijn haartjes en kijkt hem verliefd aan. 

Logan, die even als in trance naar ze gekeken heeft, loopt snel naar de grote tafel om hem af te ruimen. Alle gasten die daar zaten zijn vertrokken. Er zitten nog een paar mensen aan de bar, maar verder is het rustig.

Freya komt aangelopen met een doek en schoonmaakmiddel. Ze spuit de tafel in en veegt hem schoon. Ze haalt de doek ook even over de stoelen en loopt dan naar Scorpia. 

Ze kijkt gefascineerd naar de vrouw die er ineens uitziet als een moeder. Ze heeft zoveel over haar gehoord van Ricardo en kan niet bevatten dat Scorpia er zo bij zit. En dat kindje. Hij staart naar haar alsof hij in haar ziel kan kijken met dat ene honingkleurige oogje. Ze voelt gewoon de liefde die ze voor elkaar hebben. 

Ze veegt de tafel schoon en gaat dan snel naar de volgende tafeltjes om die ook af te nemen.

Ricardo loopt naar binnen en blijft dan glimlachend staan. Hij ziet Scorpia een kus op Leo's haartjes drukken, terwijl hij de laatste melk uit de fles drinkt. Hij loopt langzaam naar haar toe en gaat tegenover haar zitten. "Goedenavond mama en Leo." 

Scorpia zet het lege flesje op tafel en kijkt hem aan. 

Hij hapt even naar adem als hij de blik in haar ogen ziet. 

Ze glimlacht naar hem en legt Leo tegen haar schouder voor een boertje. Leo boert en ze tilt hem op voor een kusje. Hij giechelt en ze zet hem bij haar op schoot met zijn gezichtje naar Ricardo.

Leo maakt een geschokt geluidje en kijkt Ricardo nieuwsgierig aan. Ricardo glimlacht naar het jongetje en Leo glimlacht naar hem terug. 

"Goedenavond Ricardo. Alles klaar voor de première?" 

Ricardo kijkt diep in haar ogen om te zien hoe het met haar gaat. "Van onze kant is alles klaar. Het ziet er fantastisch uit Scorpia. En volgens Ciro verloopt alles van die kant ook gesmeerd."

Leo slaat met zijn handjes op tafel en roept: "Papa!"

Logan grinnikt en zegt: "En ik probeerde nog wel stiekem op Ricardo af te sluipen." Ricardo lacht en Leo strekt zijn armpjes naar Logan uit. Logan gaat naast Scorpia zitten en zet Leo voor zich op tafel, met zijn handen stevig op Leo's billetjes en ruggetje. Leo's oogje wordt groot en hij legt zijn handje op Logans gezicht.

Hij voelt met zijn vingertjes aan Logans lippen en die tuit zijn lippen. Leo giechelt en Logan doet het nog een keer. Leo kijkt naar Scorpia en die komt dichterbij om haar lippen op die van Logan te drukken. Leo lijkt te proberen om zijn lipjes ook te tuiten en Scorpia drukt een kusje op zijn half open mondje. Leo voelt aan zijn eigen mondje met zijn handje en zegt: "Ohhh."

Logan kijkt lachend naar het lieve mannetje en vraagt: "Was dat een lekker kusje?" 

Leo legt zijn handjes op Logans wangen en Logan komt dichterbij. Leo drukt een nat onhandig kusje op Logans mond en giechelt. 

Logan zegt: "Mijn hart is net ontploft..."

Scorpia kijkt met tranen in haar ogen naar de twee mannen die voor altijd een plekje in haar hart zullen hebben. Leo gaapt en Logan tilt hem van tafel en houdt hem liefdevol in zijn armen. Scorpia kruipt tegen Logan aan en fluistert: "Vi amo." 

Leo's oogje zakt dicht en hij valt met een zucht in slaap. Logan en Scorpia kijken samen naar het slapende mannetje en genieten van het moment in stilte.

Logan fluistert: "Ik zal ons welpje even naar bed brengen. Ben zo terug."

Scorpia kijkt ze na en Ricardo zegt: "Dat is toch wel het mooiste wat er is. Jullie drietjes samen zien. En getuige zijn van de liefde die jullie voor elkaar hebben."

Scorpia kijkt hem stralend aan en zegt: "Het is ook het fijnste gevoel van de wereld. Die twee mannen zijn mijn alles. Als ik bij ze ben dan verdwijnen alle angsten en zorgen. Dan blijft alleen nog liefde over."

Ricardo kijkt haar aan en zegt: "Ik zie het Scorpia. Jij gaat nooit meer terug naar die schaduw. Dat kan gewoon niet. Je hebt zoveel licht in je hart gekregen en je bent sterker dan ooit."

Logan komt weer teruggelopen en zegt: "Ga even wat drinken aan de bar Ricardo. Er staat een hele leuke vrouw achter en de laatste gasten zijn vertrokken." Ricardo grijnst en staat meteen op. 

Logan loopt naar de voordeur en draait hem op slot. Hij gaat naast Scorpia zitten en ze kruipt bij hem op schoot. Hij knuffelt haar stevig en kust haar hals. Ze kreunt zachtjes en speelt met zijn haar. 

"Logan? Hoe doen we dat zaterdag? Met de première en Leo? En het café?"

"Wil je Leo mee hebben Bonnie?"

Scorpia schudt haar hoofd. "Nee, dat is niet verstandig en ik wil hem niet bang maken."

Logan kust haar hals nog een keer en zegt: "Violetta heeft aangeboden hem daar op te vangen met het personeel daar. Maar tante Grazia heeft ook al aangeboden op hem te passen. De familie wil natuurlijk allemaal bij de première zijn en Lexy en Bruno hebben nogal een kinderboerderij."

Scorpia grinnikt en zegt: "Als we nou vragen of tante Grazia en eventueel nog iemand anders wil helpen in het kindertehuis. Dan kunnen we ze daar allemaal onderbrengen."

"Briljant plan Bonnie. Ciro heeft trouwens gezegd dat we in het hotel kunnen slapen als we dat willen."

Scorpia schudt haar hoofd en blijft even stil. "Nee. Ik wil Leo zo snel mogelijk weer ophalen en naar huis. Ik wil bij jullie zijn, zoveel mogelijk."

Logan kust haar teder en zegt: "Oké Bonnie, dan doen we dat. Het rode loper gebeuren begint om 20.00 uur, daarna de documentaire / interview en tot slot een klein feestje. Maar we kunnen voor Leo's laatste flesje weer bij hem zijn."

Ze glimlacht en vraagt: "En het café?"

"We gaan gewoon dicht zaterdagavond. Want iedereen die van jou houdt wil bij de première zijn. En Freya moet uiteraard aan Ricardo's arm verschijnen."

Freya en Ricardo komen met een arm om elkaar heen naar ze toe en Freya zegt: "Ik kan niet wachten om mijn jurk aan te trekken. Wat me op het volgende brengt, we verzamelen met alle vrouwen in de beautysalon voor die tijd. Dan kunnen we elkaar helpen met aankleden, haar en make-up. Ideetje van Manon, Lexy en Emilia."

En Ricardo zegt: "En de mannen zijn op de bovenste verdieping uitgenodigd om om te kleden en whisky te drinken."

Scorpia lacht en vraagt: "Ciro?"

Ricardo lacht en zegt: "Wie anders? Die man is nog gekker op whisky dan Logan."

Ze lachen en Scorpia zegt: "Ik zal er zijn, in de beautysalon. Dat is een briljant idee."

Logan zegt: "Ja, ik zal me wel bij de mannen voegen. Maar hoe komen we dan weer buiten op de rode loper uit?"

Ricardo zegt: "Er rijden limousines rondjes om het hotel. Van de nooduitgang aan de achterkant naar de voorkant met de rode loper. Allemaal door Bart geregeld."

Scorpia grijnst en zegt: "Zo heerlijk als alles geregeld wordt zonder dat ik me ermee hoef te bemoeien."

Ricardo zegt: "Lieverd, jij bent de ster van de avond. Er is helemaal niemand die wil dat jij je ook maar ergens druk om maakt."

Scorpia glimlacht naar Ricardo en Logan zegt: "Naar huis jullie! Fijne avond en tot morgen. Bedankt voor je harde werk Freya."

"Graag gedaan baas. Tot morgen!"

Ze loopt met Ricardo via de keuken naar buiten en Logan tilt Scorpia op en zet haar op tafel, zodat hij op kan staan. Hij verzamelt de laatste afwas en brengt het naar de keuken. Hij maakt de kas op en rommelt wat achter de bar. 

Scorpia loopt naar de keuken en zet de laatste dingen in de vaatwasser en zet hem aan. Ze trekt de zak uit de prullenbak en loopt naar buiten om hem weg te gooien. Ze loopt weer naar binnen en draait de achterdeur op slot. 

Logan heeft alle lichten in het café al uitgedaan en komt de keuken in.

"Kunnen we naar bed Bonnie?"

"Ja, vuilnis weggegooid, vaatwasser aangezet en de deur op slot gedraaid. Tijd om te gaan slapen." 

Logan pakt haar hand vast en neemt haar mee door de deur en de trap op. Ze kijken samen naar Leo en kleden zich dan uit en kruipen in bed. 

Scorpia legt haar hoofd op Logans borst en weet nog net welterusten te fluisteren. 

Logan glimlacht en streelt over haar heup, terwijl hij naar haar rustige ademhaling luistert.

"I love you Bonnie." 

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro