[89] Transformatie

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

De volgende ochtend verschijnen Manon en Bart samen in het café om Scorpia naar de winkel van Manons zus te brengen. Scorpia past de jurk aan en is meteen verliefd. Manon heeft ook een prachtige jurk van haar zus gekregen en ze kijken elkaar bewonderend aan.

Margot speldt Scorpia's jurk op twee plekken af en belooft dat de jurk zaterdag in de beautysalon zal hangen voor haar. Scorpia neemt de schoenen en de clutch alvast mee en loopt grijnzend de winkel uit met Manon, op weg naar Bart, die de deur van de Charger voor Manon open doet en de stoel naar voren klapt.

Hij klapt de stoel weer achteruit voor Scorpia en ze stapt in. Manon zegt enthousiast: "Wow Scorpia! Die jurk stond je geweldig!"

Bart stapt in en Scorpia zegt: "En Bart gaat dood als hij jou ziet Manon. Je zag er prachtig uit!"

Bart glimlacht om de enthousiaste vrouwen in de auto en vraagt: "Naar de kapsalon van Lexy?"

Scorpia knikt en zegt: "Ja, ze had iets bijzonders bedacht zei ze. Ik ben benieuwd, want mijn haar is eigenlijk te kort om wat mee te doen." Manon knipoogt naar Bart in de achteruitkijkspiegel en hij bloost een beetje.

Ze komen bij de kapsalon aan en Lexy staat al op ze te wachten. "Goedemorgen dames! Zijn jullie er klaar voor? Ik heb koffie klaarstaan en de VIP-kamer klaargemaakt voor de filmster."

Scorpia loopt met Manon achter zich aan naar binnen en vraagt: "VIP-kamer?"

Lexy knikt en begeleidt haar naar een mooie, lichte kamer met een kappersstoel en alles wat een kapper maar nodig zou kunnen hebben. Er branden kaarsjes en er speelt zachte muziek. Het interieur zorgt voor een ontspannen sfeer en Scorpia zegt: "Wat heerlijk Lexy."

Lexy kust haar op haar wang en zegt: "Ik ga even koffie voor ons halen en dan zal ik je mijn plannetje vertellen."

Als Lexy terugkomt met twee koffie, gaat ze naast Scorpia op een krukje zitten. Scorpia neemt een slok van de koffie en Lexy haalt een boek tevoorschijn. Ze zoekt naar de juiste pagina en laat het dan aan Scorpia zien. Scorpia kijkt naar een bladzij vol lokken haar. Van lichtbruin tot bijna zwart.

Ze houdt een paar lokken tegen Scorpia's haar aan en trekt er dan één uit het boek. Ze legt het tussen Scorpia's eigen haar en zegt: "Perfect."

Ze legt het plukje voor Scorpia neer, die haar vragend aankijkt.

Lexy vraagt: "Hoe lang is het geleden dat je lang haar had zusje?"

Scorpia kijkt haar eerst geschokt aan, maar haar ogen beginnen al snel te stralen. "Een jaar of vijf denk ik. Ga je me lang haar geven Lexy?"

Lexy knikt en zegt: "Als jij dat ook wil. Ik zat de denken aan lang donker golvend haar met rode highlights."

Ze laat een foto op haar telefoon zien en Scorpia kijkt er met open mond naar.

"Jezus ja Lexy. Wat een sexy haar."

Lexy lacht en vraagt: "Zullen we dan maar beginnen?"

Scorpia wiebelt enthousiast in haar stoel en zegt: "Graag." Lexy gaat aan de slag en ze praten over de kinderen, de mannen en de première.

>>>>>

Scorpia blijft maar naar zichzelf staren en kan niet geloven wat ze ziet. Ze ziet er compleet anders uit met de volle bos, golvend haar tot halverwege haar rug. Het heeft als basis haar eigen donkerbruine kleur maar de rode highlights zorgen voor een speels effect.

Lexy grijnst naar haar via de spiegel en vraagt: "Nou? Wat denk je ervan?"

"Lexy ik kan het niet geloven! Ik voel me zo... sexy! Mooi! Het is echt helemaal te gek. Alsof ik mijn oude ik achter me gelaten heb." Ze begint te huilen en Lexy slaat haar armen om Scorpia heen.

"Lieve Scorpia, dat is precies waar ik op hoopte. Als je er echt anders uitziet, dan moet je wel geloven dat je niet meer diezelfde vrouw bent. Want lieve schat die ben je echt niet meer. Die bange verloren vrouw is weg. Voor me staat een stoere baas, maar vooral een vrouw met een hart dat barst van liefde. Bovenal voor Logan en Leo, die net zoveel van jou houden. Ik ben zo trots op de vrouw die je vandaag bent."

Scorpia begint nog harder te huilen en Lexy wrijft over haar rug.

Als ze weer gekalmeerd is zegt ze: "Ik ben zo benieuwd wat Logan er van zal vinden."

"Ik ook zusje. Ik vraag me of hij je zou herkennen van achter."

"Nou, dat wil ik best uittesten. Maar ik denk dat hij me met een zak over mijn lichaam nog zou herkennen."

Lexy lacht en zegt dat ze daar weleens gelijk in kan hebben.

Scorpia pakt haar telefoon en belt Marco. "Hé Marco! Is Logan in de buurt?"

"Euh nee, moet ik hem roepen?"

"Nee, ik wilde alleen zeker weten dat hij dit gesprek niet hoort. Ik kom zo naar huis maar wil met mijn rug naar hem toe zitten als hij me ziet. Ik heb namelijk nogal een drastische verandering ondergaan."

"Oké, laat me maar weten wanneer je voor de deur staat, dan stuur ik hem wel naar boven of zo. Dan kun je aan de bar gaan zitten."

"Top! Dankjewel Marco! Tot zo!"

Lexy helpt haar met het bijwerken van haar make-up en begeleidt haar de kamer uit.

Manon zit een tijdschrift te lezen met haar bijgewerkte kapsel. Ze kijkt op en valt bijna van haar stoel. Ze mompelt: "Mijn god, ik ben vanaf nu lesbisch."

Lexy lacht en Scorpia vraagt: "Zo mooi?"

"Niet normaal Scorpia, wat mooi je haar zo. Je lijkt wel een andere vrouw. Echt heel mooi."

Scorpia bedankt Lexy en loopt met Manon naar de deur. "Laten we eens kijken wat Bart denkt."

Ze lopen naar buiten en zien Bart tegen de auto geleund staan, terwijl hij op zijn telefoon kijkt. Hij kijkt op en laat zijn telefoon bijna vallen. Hij vangt hem onhandig op en fluistert: "Wow."

Manon giechelt en vraagt: "Ga je de deur nog voor ons opendoen?"

"Euh ja." Hij staart nog steeds naar Scorpia als hij de deur opentrekt voor de vrouwen. Ze stappen in en hij rent naar de andere kant van de Charger. Hij gaat achter het stuur zitten en kijkt naar Scorpia. "Wow baas. Mooi hoor."

Scorpia glimlacht naar hem en hij vraagt: "Naar Logan?"

Scorpia glimlacht en zegt: "Ja graag. Zo leuk dat jij niet vraagt of ik naar het café wil."

Bart grijnst en zegt: "Dat hoeft ook niet. Want ik weet dat je naar Logan wil, waar hij ook is."

Ze knikt en wrijft zenuwachtig in haar handen. Bart schakelt en kijkt via de achteruitkijkspiegel even naar Manon. Ze glimlacht naar hem en hij glimlacht terug.

Hij ziet dat Scorpia nerveus is en zegt: "Baas? Hij gaat het prachtig vinden. Hij vindt je allang supermooi en dat verandert echt niet."

Ze schenkt hem een dankbare blik en zegt: "Dankjewel Bart. Het is wel warm zoveel haar. En ik kietel mezelf de hele tijd."

Manon grinnikt en zegt: "Ja, ik kan me niet voorstellen hoe gek dat moet zijn. Van zo kort naar lang te gaan. Maar je ziet er zo wel in één klap anders uit. Van binnen en van buiten..."

Scorpia draait zich om en kijkt Manon aan. Ze steekt haar hand naar het meisje uit en zegt: "Ik vergeet soms hoeveel jij hebt meegemaakt en hoe goed jij me begrijpt. Dankjewel Manon. Ik hoop dat je weet hoe blij ik met je ben."

Ze draait zich weer om en veegt een traan van haar wang.

Bart legt zijn hand even op haar been en knijpt. Hij knipoogt in de achteruitkijkspiegel naar Manon en zegt: "Twee bijzondere, mooie vrouwen bij me in de auto. En ik mag ze rondrijden en met ze werken."

"Ja, laten we vooral niet vergeten hoeveel geluk jij hebt Bart."

Scorpia lacht en Manon giechelt mee.

Bart zegt: "Nou hè? Enorme bofkont!"


Ze rijden de straat van het café in en Scorpia stuurt Marco een berichtje.

Ze zegt Bart en Manon gedag en stapt uit. Ze klapt de stoel naar voren en kijkt Manon aan, die bloost en stapt uit. Scorpia klapt de stoel weer achteruit en zegt: "Je dacht toch niet dat ik je achterin ging laten zitten hè? Ik zie jullie op de première. Bedankt voor alles!"

Haar telefoon trilt en ze leest het berichtje van Marco. Hij zegt dat de kust veilig is. Ze doet de autodeur dicht en zwaait, voordat ze snel het café in loopt.

Zodra ze naar binnen stapt wordt het doodstil. Ze loopt met een grijns naar de bar en gaat op de kruk het dichtst bij de deur naar de trap zitten. Ze draait zich zo dat haar gezicht niet te zien is. Ze kijkt Marco aan en die bekijkt haar met een brede glimlach. "Wow Scorpia. Je ziet er fantastisch uit. Het past bij je. Bij wie je nu bent."

"Dankjewel Marco. Heb je Logan naar boven gestuurd?"

"Ja, met een smoesje dat ik Leo hoorde."

Ze grinnikt en zegt: "Dan zal het wel niet lang..."

Marco schraapt zijn keel en geeft haar een waarschuwende blik.

Ze gaat rechtop zitten en wacht ongeduldig.

Logan ziet haar aan de bar zitten. Met haar prachtige, donkerbruine, golvende haar gemengd met een beetje rood. Hij weet allang dat zij het is en loopt in één streep naar de kruk waar ze op zit. Als hij dichtbij genoeg is, laat hij zijn handen over haar heupen glijden. Hij kan voelen dat ze glimlacht en knijpt in haar bovenbenen.

Ze draait haar gezicht naar hem toe en hij hapt even naar adem. Ze ziet er beeldschoon uit. Dat haar, maar de blik in haar ogen is wat hem echt raakt. Ze draait zich helemaal naar hem om en hij laat zijn handen door haar lange lokken gaan.

Hij kust haar luchtig en zegt: "Hell Bonnie. Wat ben je mooi. Heb je die bange, nerveuze vrouw in de kapsalon achtergelaten?"

Ze slaat haar armen om hem heen en kust hem blij. "Ja, zo voelt het wel. Het was trouwens een ideetje van Lexy om mijn haar langer te maken. En ze hoopte dat als ik er anders uit zou zien, ik ook zou zien dat ik die bange vrouw niet meer ben. En ze had gelijk."

Logan doet een stapje achteruit, trekt haar overeind om haar goed te kunnen bekijken en zegt: "Ja, het staat je goed Bonnie."

"Ik ben wel blij dat ze in iets anders geen gelijk had." Ze lacht en kijkt hem stralend aan.

"Oh ja? Wat dan Bonnie?"

"Ze was benieuwd of je me zou herkennen en ik zei dat je me met een zak over me heen nog zou herkennen."

Hij lacht en zegt: "Ik herken je nog met mijn ogen dicht Bonnie. Mijn hart weet altijd meteen dat je dichtbij bent, want dan doet het een klein dansje in mijn borst. Ti amo Bonnie."

Hij kijkt over haar schouder en zegt gehaast: "Hoe zit het met Bruno? Zou die je ook herkennen?" Logan legt zijn handen op haar billen en kust haar diep.

Scorpia kreunt zachtjes en hoort dan Bruno's bulderende stem.

"Dannazione Schot! Laat die vrouw los, zodat ik je op je bek kan slaan!"

Scorpia grinnikt en draait zich naar haar grote broer om. Bruno staart met zijn mond open naar zijn zusje en probeert te bevatten wat hij ziet. Logan slaat van achter zijn armen om Scorpia heen en kijkt Bruno geamuseerd aan.

"Scor? Wat?"

"Ik ga er vanuit dat je Lexy nog niet gesproken hebt, want die heeft vanochtend mijn haar gedaan."

Bruno krijgt tranen in zijn ogen en draait zich om.

"Bruno? Wat is er?"

Hij draait zich weer om en kijkt haar aan, terwijl de tranen over zijn wangen rollen.

Logan laat Scorpia los en ze gooit zich in Bruno's armen. "Bruno? Waarom moet je huilen?"

Hij houdt haar dicht tegen zich aan en zegt met een stem dik van emotie: "Sorellina, je ziet er zo mooi uit. Zo gelukkig, zo... Oh Scor. Ti amo."

Scorpia wrijft over zijn rug en kijkt naar hem op.

Bruno wisselt een blik met Logan uit en zegt: "Sorry broer. Ik dacht echt even dat je..."

"Het is al oké Bruno. Het is altijd goed om te weten hoe de broers over onze relatie denken. Het zou alleen ook fijn zijn als jullie wat meer op onze liefde voor elkaar zouden vertrouwen."

Scorpia knuffelt tegen Logan aan en zegt: "Ik laat deze man nooit meer gaan. Ik kan alleen van hem houden en van niemand anders."

Logan knuffelt haar en zegt: "Dat is wederzijds Bonnie. Jij bent het, voor altijd."

Ze kussen elkaar en Bruno gaat op een kruk zitten en kijkt Marco aan.

"Doe mij maar een espresso Marco, terwijl ik wacht tot die twee uitgelikt zijn."

Marco grinnikt en maakt een espresso en een cappuccino. Hij zet de espresso voor Bruno neer en de cappuccino voor de lege kruk naast hem.

Scorpia pakt een tas van de grond en gaat naast Bruno zitten, terwijl Logan achter de bar loopt. Ze ziet de cappuccino staan en blaast een kusje naar Marco.

Die knipoogt naar haar en loopt achter de bar vandaan met een dienblad vol drankjes. Ze haalt de clutch en de pumps uit de tas en zet ze op de bar.

Logan, die op zijn hurken zat om iets uit het kleine koelkastje daar te pakken, staat op en laat bijna het flesje in zijn hand vallen. "Hell Bonnie. Doe je die morgen aan?"

Ze knikt en vraagt: "Mooi?"

Logan slikt en zegt: "Nou, dat was niet het eerste woord dat bij me opkwam. Maar goed, ze zijn zeker mooi."

Bruno grinnikt en zegt: "Als jullie klaar zijn met al dat geile gedoe dan heb ik jullie wat te laten zien."

Scorpia zegt zacht: "Ik hoop dat we daar nooit klaar mee zijn fratello."

Logans ogen flitsen naar die van Scorpia en hij vlucht naar de keuken, terwijl hij roept: "Ben zo terug!"

Bruno zucht en zegt: "Die arme man. Het zal je meisje zijn."

Scorpia drinkt van de cappuccino en doet net alsof haar neus bloedt.

Logan komt even later vrolijk de keuken weer uit en zegt: "Je wil niet weten hoe lekker het in de keuken ruikt. Grazia is aan het bakken daar!"

Bruno vraagt Logan naar de andere kant van de bar te komen en haalt zijn telefoon uit zijn broekzak. Hij zegt: "Lexy en ik zijn net met Pia op pad geweest om haar gehoorapparaatjes aan te laten meten. Ze vond het eerst helemaal niks en begon te huilen, maar toen begon Lexy tegen haar te praten."

Bruno start een filmpje en ze zien een stilletjes huilende Pia die aan de gehoorapparaatjes trekt. En dan zien ze het voor hun ogen gebeuren. Het moment dat Pia Lexy's stem hoort staart ze met grote ogen richting de camera. Ze maakt het gebaar voor mama en kijkt geschokt naar Lexy als die het woord mama zegt.

Pia vormt met haar mond het woord mama en dan komt er een heel zacht geluidje uit haar keel. Ze schrikt en begint weer te huilen. Lexy vliegt op haar af en praat met zachte stem tegen Pia. "Niet huilen liefje. Mama houdt van jou. En als praten te eng is dan moet je het gewoon niet doen. Mama vind je toch wel lief. Of je nu praat of niet."

Ze zien de camera schudden op het moment dat er een klein schor stemmetje te horen is. Pia zegt schor: "Mama."

De camera gaat op zwart en Bruno zegt met een emotionele stem: "Ja sorry. Toen kon ik niet meer filmen."

De tranen rollen over Scorpia's wangen en ze slaat haar armen om Bruno heen, terwijl ze samen huilen.

Logan komt dichterbij en slaat een arm om allebei. "Wat mooi Bruno."

Bruno veegt de tranen van zijn wangen en zegt: "Ja jongens dit is het mooiste wat er is. En ik moest van Lexy hier naartoe om het aan jullie te laten zien. Maar nu snap ik dat het niet alleen om het filmpje ging."

Hij trekt aan Scorpia's haar en zegt: "Het staat je echt goed zusje. Je lijkt weer een beetje op de wilde vrouw waarmee ik met de motor op vakantie ging."

Scorpia lacht en Bruno zegt: "Al is het voor Logan te hopen dat de gelijkenis alleen qua uiterlijk is. Want die man kan je nu al haast niet aan."

Er schieten de meest wilde fantasieën door Logans hoofd en hij mompelt: "Ik denk dat ik het idee alleen al niet aan kan."

Scorpia schatert en zegt: "Ik ben ook wel benieuwd wat Leo ervan zal vinden."

Logan zegt: "Ik ook. En of hij al beter geworden is."

Bruno vraagt: "Beter geworden?"

Logan knikt en zegt: "In kusjes geven."

Scorpia hoort Leo op de babyfoon en kijkt Logan nerveus aan.

"Ik ga wel mee Bonnie. Kom." Hij pakt haar hand vast en samen lopen ze naar boven.

Ze grinniken als ze Leo aan één stuk door 'mamapapa' horen zeggen.

Scorpia vraagt op weg naar zijn bedje: "Wie wil je zien Leo? Mama of papa?"

Leo roept: "Mama!"

Logan vraagt: "En papa niet?"

Leo steekt zijn handjes en voetjes in de lucht en roept blij: "Papa!" Scorpia lacht en kijkt voorzichtig in zijn bedje. Leo draait zijn oogje naar haar en bekijkt haar haar. Zijn mondje vormt een 'o' en Scorpia bijt op haar wang. Dan breekt de zon door op zijn gezichtje, terwijl zijn handjes blij zwaaien.

"Vind je het mooi piraatje van me?" Ze tilt hem uit zijn bedje en houdt hem tegen haar borst.

Zijn handje sluit om een lok van haar haar en hij trekt eraan.

"Au. Zachtjes."

Leo kijkt even naar Scorpia en dan weer naar het haar in zijn handje. Hij aait erover en zegt: "Ohhhh."

Logan komt dichterbij en zegt: "Mooi hè?"

Leo kijkt Logan aan en zegt blij: "Papa." Hij steekt zijn handje met haar naar Logan uit en Logan aait over de bruin/rode krullen.

"Bonnie, volgens mij vindt hij het mooi."

Scorpia glimlacht en zegt: "Volgens mij ook. Ik ben allang blij dat hij niet hoefde te huilen toen hij me zag."

Logan kust haar en zegt dan: "Dat kan toch helemaal niet Bonnie. Je hart is niet veranderd."

Logan kust haar nog een keer en ziet dan dat Leo naar ze staart.

Leo drukt een open mond kusje op Scorpia's kin en voelt dan met zijn handje aan zijn mondje.

"Moeten we het nog een keertje voordoen, Leo?"

Logan grinnikt en tuit dan zijn lippen overdreven.

Scorpia doet hetzelfde en drukt haar lippen tegen die van Logan.

Leo kijkt geïnteresseerd toe en legt zijn handje op Scorpia's lippen. Scorpia tuit haar lippen en ze kan hem zien denken.

Leo tuit zijn lipjes ook en ze drukt er razendsnel een kusje op. Leo kijkt even geschokt en giert het dan uit van het lachen.

Logan zegt: "Oh god. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ik vond het zo leuk dat ik gister een kusje van hem kreeg... En nu Dino geen bedreiging meer is, krijg ik dit. Als Leo het goed kan, dan kan ik je nooit meer kussen waar hij bij is."

Logan drukt het ene na het andere kusje op Scorpia's lippen, totdat Leo zachtjes begint te huilen. Ze kijken allebei geschokt naar Leo, want dat lieve mannetje huilt nooit.

Scorpia tilt hem dichter naar haar gezicht toe en zegt: "Niet huilen lieve Leo. Dan breekt mama's hart."

Leo legt zijn handjes op Scorpia's kin en tuit zijn lipjes.

Logan fluistert: "Oh hell, Bonnie."

Leo kust Scorpia nat en onhandig en giechelt gelukkig.

Logan kijkt Scorpia aan en vangt de traan op, die over haar wang rolt. Logan kijkt verliefd naar allebei en zegt: "Nou daar gaan we hoor. Ik moest mama's hart al delen en nu ook al mama's lippen. En Enzo verdeelt het tenminste nog eerlijk. Maar papa heeft zo'n donkerbruin vermoeden dat dat hier niet het geval zal zijn."

Leo staart naar Scorpia's lippen en Logan vraagt: "Krijgt papa ook een kusje?"

Leo tuit zijn lipjes en kust Scorpia nog een keer.

Scorpia grinnikt zachtjes en vraagt: "Heb je geen kusjes voor papa?"

Leo draait zijn gezichtje naar Logan en tuit zijn lipjes.

Logan komt snel dichterbij en kust Leo.

Leo lacht en Logan zegt: "Gelukkig! Papa gaat als dank gauw een flesje voor je maken."

Logan rent van de trap af en Scorpia knuffelt nog even met Leo, voordat ze met hem in haar armen naar beneden loopt.

━━━━━━━━━━


Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro