1

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Pov (point of view) Luna

Ik loop naar boven, het is een lange dag geweest. We gingen op excursie naar Xanten. Dat is een openluchtmuseum in Duitsland over de Romeinen. Het was best Interessant. Ik plof neer op mijn bed. Mijn zusje Lotte komt de kamer binnen gestormd. "LUNA! HOE WAS JE DAG??" schreeuwt ze. Ik glimlach. "Shhh, Lotte er moeten kleine kinderen slapen bij de buren weet je nog?" De buren zijn een jong stel en ze hebben net een tweeling gehad. "Oh ja.." zegt Lotte nu veel zachter. Lotte is 9 en ze is helemaal gek op me, ik ook op haar trouwens. "En om terug te komen op je vraag, ja ik had een hele leuke dag. En hoe was jou dag?" Ze trekt een sip gezicht. "Het was heel saai zonder jou!" Ik grinnik. Ik trek Lotte in een knuffel en Lotte knuffelt me enthousiast terug. "Ga je nu weer terug naar je kamer? Ik moet nog eventjes wat dingen doen." Ze knik en huppelt vrolijk mijn kamer uit.

Ik start mijn computer op en open YouTube. Ik kijk nog even of er meldingen zijn. Ik heb een gaming kanaal en het gaat best lekker. Ik heb nu bijna 600.000 abonnees. Een paar comments die vragen of ik Minecraft wil uploaden. Wat ik nog niet doe. Ik loop naar beneden. "Mam? Mag ik Minecraft?" Vraag ik. "Ja hoor schat, als het ook van je vader mag." Ik glimlach en loop naar mijn vader die de krant zit te lezen. "Pap? Wil je me helpen? Ik wil graag voor mijn YouTube kanaal Minecraft kunnen spelen alleen die game kost €25 (geen idee of dat echt zo is maar oke) zou jij het goed vinden als ik het koop?" "Ga je gang! Ik vind het super leuk dat je eens wat anders doet dan het eeuwige YouTube kijken." Ik glimlach. Ik sta op en loop weer naar boven. En loop mijn kamer weer in.

Dan appt Liz me.
App gesprek:
Liz: foto
Het is een foto dat link haar reactie heeft geliked
Liz: holy sh*t!
Me: wow lekker meid!
Me: wat was je reactie dan?
Liz: ik had iets gecaptured zo van: "blablavla -Link 2019"
Me: nice!
Liz:hoe gaat het met je kanaal
Me: 600.000 subs
Liz: lekkah!
Liz: ik moet gaan! Bye
Me: byee love you💙
Liz: love u to💙
Me: tiramisu

Ik glimlach. Liz is zo'n goede vriendin. Ze zit bij mij in de klas en is een super fan van Link. En ze werk in de visagie en soms met de camera's van Legends of Gaming. Helaas heeft ze nooit de kans gehad om link te ontmoeten.
Liz en ik zitten in de zelfde klas en wonen in het zelfde dorp.

Ik loop naar mijn computer en sluit YouTube af. Ik open Google en ga naar de site van Minecraft en download het spel. Ik maak een account aan en start mijn opneem programma op. Ik neem een video op en speel Minecraft. Het ging best goed. We hadden vroeger Minecraft op onze iPad. Dat was heel vroeger.

Ik sluit het programma af en ik begin met editen. Na het editen upload ik de video en ik sluit de computer af. Mijn YouTube kanaal heet Moon en ik wil het liefst anoniem blijven. Ik wil het liefst gewoon over straat kunnen lopen zonder dat iedereen me aanstaart. Ik kijk ook nog even op mijn Twitter en Instagram en ik post een nieuwe foto op mijn Moon account. Ik schrijf eronder: "nieuwe video staat online, ga maar eventjes koekeloeren!' en dan leg ik mijn telefoon weg.

Ik loop de gang op en ga nog even bij Lotte kijken. Ze ligt al te slapen. Ik aai over haar hoofd en sluip zachtjes weg. Ik kleed me om, poets mijn tanden en ga naar bed. Ik lees nog wat en ik val in slaap.

Yo gappies, er zijn een paar veranderingrn in het boek. Ik hoop dat jullie het niet zo erg vinden.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro