2

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Pov Luna

Ik word wakker van een wekker die luid piept. Ik sta op en ram de wekker zowat in elkaar, als dat stomme ding door blijft piepen. Ik sta op van mijn bed en trek de stekker uit het stopcontact. Ik gaap en kleed me om en loop naar beneden en pak wat melk. Dan pak in mijn telefoon en trek de stekker van mijn oplader uit het stopcontact. En leg hem neer op het aanrecht. Ik smeer mijn brood en ga ontbijten. Na het ontbijt pak ik mijn tas in en kijk nog eventjes bij Lotte. Lotte ligt nog steeds lekker te slapen. In precies dezelfde positie als ze gisteravond lag. Ik druk een kus op haar voorhoofd en loop de kamer uit. Ik pak mijn tas van mijn kamer en loop de trap af. Ik doe de achterdeur van het slot en pak mijn fiets uit de schuur. Ik loop naar de staart en zet mijn tas op mijn rekje. Ik stap op en fiets naar Liz toe. De rit duurt naar Liz duurt 5 minuten en daarna fietsen we gezellig kletsend naar school. we fietsen door de polder en door een stukje stad. Bij school aangekomen zetten Liz en ik onze fietsen in de fietsenkelder en lopen we naar binnen.

Na een super saaie schooldag waar niks bijzonders gebeurde fietsen Liz en ik terug naar huis. We hebben vandaag bij haar afgesproken en we gaan naar haar huis. We hadden al het huiswerk al af in de les dus we gaan samen een film kijken. We kijken de film Maleficent. Liz is helemaal weg van Maleficent en ik eigenlijk ook een beetje. Wij gaan binnenkort ook samen naar Maleficent 2.

Na een leuke middag samen met Liz fiets ik naar huis. Als ik thuis ben zet ik mijn fiets in de schuur en loop naar binnen. "Mam! Ik ben thuis!" "Hoe was je dag lieverd?" Ik loop naar de zolder en zie dat mijn moeder de was aan het strijken is. "Goed hoor mam? En de jouwe?" Ze glimlacht. "Ik heb heel leuk nieuws. Ik vertel het tijdens het eten als Lotte er ook is." "Oke, dan ga ik nog eventjes Aardrijkskunde afmaken." Mijn moeder knikt. Ik loop naar mijn kamer en pak mijn boeken uit mijn tas. Ik maak mijn huiswerk en pak mijn telefoon.  Ik open Instagram en mijn dm's en app even naar mijn ibff.

"Luna? Kom je eten?" Roept mijn moeder. "Ja mama! Ik kom er aan!" Ik leg mijn Telefoon weg en loop de trap af. Ik ga aan tafel zitten en Lotte komt vanuit de woonkamer aan huppelen. Ze gaat zitten en wacht. Mijn vader komt van zijn studeerkamer in de gang en gaat ook zitten. 'wat eten we schat?' hier is iets mis. Mijn vader noemt mijn moeder nooit schat! 'hutspot met vegaburgers.' zeg mijn moeder op de vraag van papa. Een keer in de week eten wij altijd iets met vega. Mama pakt de hete pan en zet hem op tafel. "Voordat we eten willen jullie vader en ik iet zeggen. Wij gaan trouwen!"

Haha nieuw hoofdstukkie! Ik hoop dat jullie het een beetje een leuk boek vinden. Laat in de reacties nog wat leuke ideetjes achter. Misschien gebruik ik ze wel! 😉
Veel plezier met veder lezen. ❤️

Xxx Maria

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro