1. Lieke

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Me: wakey wakey bel me als je wakker bent
Noortje🧡🤪: holdup
Incoming call from Noortje🧡🤪
Ik druk op het groene telefoontje en breng de telefoon naar mijn oor terwijl ik mijn OV uit mijn jaszak vis. Ik begroet Lenora terwijl ik de trein uitstap, uitcheck en naar ons kantoor toeloop.
"Raad eens?"
"Je hebt een vriendje?" ik moet lachen en vertel haar over de brief die ik vanmorgen had gekregen.

Beste mevrouw Van den Brink,
Ik heb vernomen dat u, samen met mevrouw Bahtiri een fotografenkantoor heeft. Nu heb ik nog 2 fotografes nodig voor mee op tour met 5 seconds of summer. We hebben uw werk bekeken, ook de schilderijen, en wilden u graag mee op tour. Als u hiermee akkoord bent, kunt u ons ontmoeten op aankomende vrijdag om 3 uur bij de Amsterdam ArenA.
Met vriendelijke groet,
Luke, Calum, Michael en Ashton

Lenora is een gigantische fan van deze band. Voornamelijk de dude met rood haar. Daarom ben ik zo blij met deze opdracht, plus we kunnen de wereld rondreizen. Wat wil je nog meer?

Aangekomen bij ons kantoor doe ik de sleutel in het slot. Blijkbaar vinden de jongens van de band de foto's mooi, en de schilderijen die ik in mijn vrije tijd maak ook. Ik weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn of niet.

Lenora staat met haar tas op de stoep binnen no time, en we stappen meteen in haar auto aangezien we nog maar een kwartiertje hebben.
"Zin in?" vraag ik aan haar, terwijl ze bezig is met muziek opzetten.
"Zeker weten." de eerste noten van Wrapped Around Your Finger spelen en Lenora begint meteen enthousiast mee te zingen. Ik glimlach en kijk maar naar buiten. Als we het parkeerterrein van de arena opkomen, staat er al een groepje mensen buiten. Ik herken ze allemaal als bandleden, maar als Lenora en ik uit de auto stappen geef ik ze nog steeds een hand en stel mezelf voor als Lieke, want dat is mijn naam. Iedereen schud mijn hand terug, maar 1 van de vier jongens, Calum volgens mij, houd mijn hand net iets te lang vast en de jongen naast hem, Michael, moet erom lachen. Ik bloos een klein beetje en maak alvast een foto van de groep.
"Waar was die voor?" Vraagt Michael.
"Voor op de site. Van ons, niet jullie ik weet niet of-"
"Laat eens zien." Praat Luke vol door me heen en ik geef hem voorzichtig mijn camera. Hij glimlacht als hij de foto ziet en gaat dan verder scrollen door de foto's.
"Heb jij deze allemaal gemaakt?" Ik knik en vertel dat Lenora en ik al heel lang van fotografie houden en daarom heel vaak foto's maken. Hij knikt dat hij het begrepen heeft en kijkt verder, terwijl Calum over zijn schouder mee kijkt. Ashton en Michael zijn bij Lenora de foto's aan het kijken.
Na een bepaald aantal foto's valt de glimlach van beide gezichten, exact tegelijk. Ik kijk ze vragend aan en ze kijken allebei naar beneden. Ik pak de camera terug en schrik als ik zie welke foto ze hebben gezien. Ik ruim meteen mijn camera op en trek mijn trui recht.
"Sorry daarvoor." Mijn stem is heel zacht, en Luke hoort het niet eens, maar Calum wel. Als ik oogcontact met hem maak zie ik allerlei verschillende emoties. Medelijden, nieuwsgierigheid en nog iets wat ik niet kan plaatsen. Ik kijk weg en voel het.

Ik voel de vlinders komen.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro