69. Lieke

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Ik ben bezig met een schilderij van Noortje en Mike. Voor kerst ofzo, ookal was dat een maand geleden.

"Liek, wil jij South even uitlaten?" Schreeuwt Lenora naar boven.  Ik sta op en donder half de trap af, en pak Southy's riem. Dan doe ik mijn jas en laarzen aan en stap naar buiten. Het is koud, en er ligt sneeuw. Southy vind het helemaal geweldig en ik moet een beetje lachen door hem.

Uiteindelijk kom ik aan in een parkje en laat hem los, terwijl ik op een bankje ga zitten met mijn handen in mijn zakken.

"Is dat jou hond?" vraagt een meisje dat al op het bankje zat waar ik naast ging zitten. Ik schud mijn hoofd.

"Hij is van een vriend en vriendin van mij." Ze glimlacht en ik fluit even zodat Southy hierheen komt.

"Hoe heet hij?"

"Southy. Lieverd is het he?" Ze knikt en buigt voorover om hem te aaien. Ik moet even lachen en op die manier start er een heel gesprek. Na ongeveer een uurtje krijg ik honger en sta op.

"Ga je weg?" Ik knik, en wil al weglopen.

"Wacht! Wat is je naam?" Ik glimlach.

"Lieke."

"Mooie naam. Mag ik je nummer erbij?" Weer moet ik lachen. Wat een goede poging. Ik hou mijn hand omhoog en ze geeft me haar telefoon. Ik zet mijn nummer in.

"Call me." en dan loop ik weg, met Southy. Ik kijk nog een keer achterom en zie haar lachen en blozen, en dan ook weglopen.

Ik weet haar naam niet eens.

Op de weg terug naar huis besluit ik om nog even koffie te halen. Ik neem ook voor Lenora mee, en voor Luke en Ash en voor Mike wat bubble tea. Hoe ik het allemaal mee heb gezeuld weet ik oprecht niet, maar het lukte. Ik neem ook nog een bak ijs mee om vanavond op te eten en dan loop ik naar huis. Als ik de deur opendoe komt Michael meteen de gang in stormen.

"Je schilderij is nog niet af." Ik knik.

"I know, Mikey. Ik ga er zo mee verder," ik loop langs hem en tik zijn neus aan, "maar eerst ga ik iedereen koffie geven en mijn ijs in de vriezer zetten." Ik wil de woonkamer in lopen maar Mike houd me tegen.

"Niet doen." ik kijk hem vragend aan. "Ik wil echt heel graag dat je dat schilderij zo snel mogelijk af hebt." Ik rol mijn ogen en loop langs hem. Als ik de woonkamer in loop is die helemaal leeg. Ik kijk vragend om me heen en zie dan Michael staan. En ik hoor Lenora praten in de keuken, waarschijnlijk tegen Luke of Ashton. Ik wil naar de keuken lopen om mijn ijs in de vriezer te leggen, als Michael mijn arm vastpakt.

"Ik doe het wel." Hij grijpt de bak en loopt de keuken in, en doet de deur meteen achter zich dicht. In de kleine opening zie ik heel even Lukes gefrusteerde gezicht, en als hij met zijn hand door zijn haar gaat zie ik dat er bloed op zit.

Ik duw nu zelf de deur open.

"Jongens, what the fuck is er-" Meteen loop ik de keuken weer uit, gevolgd door Lenora.

"Liek-"

"Ja wat nu weer? Heeft hij je weer overgehaald om aan zijn kant te staan? En Ashton ook, en Mike, en Luke?!" Lenora probeert zichzelf te verdedigen, als de deur van de keuken weer open gaat.

Calum stapt de woonkamer binnen. Geweldig.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro