2. Rosanne_0509_

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Genre : Fanfictie
Schrijfster : Rosanne_0509_

Pov Dolfi

Ik zwem naar boven om lucht te halen. Helaas kan ik niet zo lang onder wat er blijven en moet ik naar boven toe. Aan de andere kant, dan kan ik wel de weide zee weer zien boven de wilde golven.

Ik zie de zonlicht op het water schijnen en ik versnel mijn pas. In een snel vaart spring ik het water uit en zie een schip. Meteen duik ik terug het water in en vervolgens spring ik nog een keer uit het water. Dit doe ik om lucht te halen.

'Dag, Dolfi!' hoor ik de bekende stem van Goofie, een schildpad die ik ken. Ik zwem gauw naar Goofie toe en zie achter hem een haai aan komen.

'Goofie, kijk uit ! Een haai!' schreeuw ik geschrokken en snel zwem ik weg. Ik draai me om en mijn ogen worden groot, als ik zie dat de haai Goofie niks doet.

'Ken je die haai?' vraag ik verbaasd en Goofie knikt met zijn hoofd.

'Hoi ik ben shark. En jij bent?' vraagt de haai vriendelijk en we schudden de vin.

'Ik ben Dolfi, leuk jou te ontmoeten.' zeg ik en de haai glimlacht. Een koude rilling gaat over mijn lijf en ik richt mijn aandacht op Goofie.

'Sinds wanneer ken jij hem?' vraag ik een beetje overdonder.

'Sinds gisteren. Hij was gister avond in een net gezwommen van die vervelende irritante mensen, van boven water.' vertelt Goofie.

'Maar hoe heb jij hem dan gered?' vraag ik nieuwsgierig. Ik wed dat Shark woest werd, toen hij vast zat.

'Owh, hij werd woest. Maar door dat hij woest werd en in het net begon te happen en bijten. Kwam hij weer vrij en sindsdien ziet hij mij als een redder.' vertelt Goofie en kijkt me tevreden aan.

'Spannend!' zeg ik en wend even een blik op Shark. Hij is de hele tijd achter visjes aan het zwemmen. Ik mag hem niet zo!

'Leuk je weer gesproken te hebben, maar ik moest er weer eens vandoor.' zeg ik dan en Goofie kijkt me raar aan. 'Waarom nou ineens?' vraagt hij zuchtend.

'Ik moet mijn avondeten maar eens gaan eten. Doei Goofie, doei Shark!' zeg ik en het laatste roep ik nog naar Shark, die verstoord op kijkt. Ik let niet meer op hem en zwem snel naar beneden.

Het liefst word ik geen vrienden met die Shark. Ik vind het een rare snuiter! Waarom deed Goofie trouwens zo raar? Ik wed er op dat hij dit allemaal bij elkaar liegt en dat die Shark onze vriendschap wilt bederven.

Pov Goofie

'Dat heb je goed gedaan, Goof!' complimenteert Shark mij. 'Ik weet het niet hoor, Shark. Dalijk heb ik haar pijn gedaan. We kunnen toch vrienden zijn met z'n drieën?' vraag ik voorzichtig om hem niet boos te maken.

'Dat kan wel, is wel gezelliger dan met zijn tweeën.' zegt Shark en ik zucht diep. Ik vind het zielig voor Dolfi. Ze is altijd een goede vriendin voor mij geweest. Wat zou ik zonder haar moeten zijn?

'Kom dan gaan we haar zoeken.' zegt Shark en ik kijk hem even een tel aan. Dan schud ik mijn hoofd en kijk de diepte in. 'Daarvoor is het al te laat. Ze is te diep en ik kan niet dieper.' zeg ik en zucht. 'Ik kan heb daar geen zuurstof.' vervolg ik en kijk naar Shark.

Hij kijkt me heel eventjes aan en zucht dan ook. 'Is er geen mogelijkheid om haar terug te krijgen?' vraagt hij en ik schud mijn hoofd nogmaals. 'We laten het maar zo. Het word maar eens tijd, dat ik maar weer eens ga. Ik kom je later wel weer teen, Shark.' zeg ik en zwem dan weg van hem.

Pov Shark

Ik staar Goofie na en zie hem langzamer hand kleiner worden. Als ik hem nog als een stip zie, zwem ik gauw naar beneden. Hopen dat Dolfi, wel vindbaar is.

'Hey Shark, daar ben je.' hoor ik Greg zeggen. Ik draai me om en zie een andere haai op me afkomen zwemmen.

'Hey Greg, zocht je me dan?' vraag ik verward. 'Ja, natuurlijk man! Waar heb je gezeten?' vraagt hij en ik zucht.

'Ik zat vast in een net van die vervelende 2 voeters.' vertel ik en teleurstelling is in zijn ogen af te lezen. 'Hoe ben het uit gekomen?' vraagt hij.

'Ik zag een schildpad en die heeft mij boos gemaakt. Daardoor ging ik in het net happen en bijten en toen kwam ik weer los. Sindsdien ben ik bevriend met die schildpad.' vertel ik Gregs ogen staan wagenwijd open.

'Waar is die heen?' vraagt hij.

'Weet ik niet.' zeg ik gelijk.

'Als ik die schildpad te pakken krijg, dan gaat die dood!' dreigt hij en valt zijn vin. 'Kom mee, broertje!' vervolgt hij zijn zin.

Meteen zwemt hij naar het schip wat op de bodem van de zee ligt. Ik volg hem mee naar binnen en merk dat hij boos is. Hij kan Goofie toch niet vinden, die trok de weide zee in. Net goed, voor Greg!

Heyyy Rosanne_0509_ leuk verhaaltje.

Tips :

• Er zitten een paar foutjes in. Ik zou je verhaal een paar keer lezen of laten lezen door een vriend, vriendin, je ouders of je familie.

Tops :

• Leuk verhaaltje!

• De alinea's en de tekst staan goed!

Knap gedaan👍🏻

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro