8. Lieke

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

De volgende ochtend ben ik als eerste wakker, en loop naar beneden. De meiden logeren allebei in mijn appartement, in mijn slaapkamer en ik sliep op de bank. Nu denk je natuurlijk, what the fuck, waarom heb je een appartement als je 18 bent?

Nou, daarom.

Nee, jokes. Thuis ben ik ook nog heel vaak, ik heb een goede band met mijn ouders en mijn zusjes, maar ik maakte er altijd een puinhoop van. Mijn kamer was een rotzooi, mijn band met mijn ouders werd er niet beter op, dus toen ging ik weg, en al vanaf het moment dat ik wegging is het beter geworden. Ik heb nu de vrijheid om zelf dingen te beslissen in plaats van dat mijn ouders het voor me doen.

Ik maak een paar gebakken eieren voor Nien en Noortje, als mijn telefoon afgaat. Ik neem op en zet hem op luidspreker.

"Hai, met Lieke." mijn typische ochtendstem slaat over en ik hoest een paar keer.

"Hey Liek, met Sam-"

"Sam, hi! Hoe gaat het met je? Ik heb je gemist, where ya at? Kom je nog een keer langs?" Sam is een hele goede vriend van mij, ik heb hem leren kennen op een zeilkamp waar ik heen ging tot ik 16 was. Hij is echt cool.

"Nou, ik ben in Londen at the moment, maar ik had nog een vraagje, want toen ik nog in Nederland was had jij me aan Nienke voorgesteld en sindsdien kan ik zeg maar.."

"Niet stoppen met aan haar denken?" Het blijft even stil. Waarschijnlijk knikt hij nu, en heeft hij na drie seconden door dat ik het niet kan zien.

"Ja." Ik moet lachen, ik wist het.

"Mate, wat is je vraag?" zeg ik, half lachend terwijl ik eieren op een bord leg en begin met de tafel te dekken.

"Nou, volgende week ben ik dus in Amsterdam en ik vroeg me af of je me misschien kan helpen met een verassing voor haar te organiseren?"

"Sure. Er komt nu wel iemand naar beneden tho, dus ik moet ophangen. App je me?"

"Sure, love you."

"Love you too. Bye!" En daarmee hang ik op. Dan lopen allebei Nienke en Lenora de keuken in.

"Goedemorgen." zeg ik vrolijk, en ik krijg twee keer gemompel terug.

"Zijn we weer lekker vrolijk?" vraag ik terwijl ik de borden op tafel zet, "Eetsmakelijk." Ik merk dat Lenora's haar in haar bord hangt en dat het haar vrij weinig boeit, dus maak ik er snel een vlecht in. Ze knikt even dankbaar naar me en gaat dan eten. Ik ga naar boven om te douchen, en mee te zingen met mijn muziek.

Niet dat ik het goed kan, maar dat boeit niet heel veel.

Dan loop ik naar mijn werkkamer, en doe de deur achter me dicht. Ik kijk even rond, naar de honderden polaroids die er hangen, de tientallen gedichten en de rotzooi die het hier is. Deze kamer is heel sterk in contrast met de rest van het appartement. Alles is opgeruimt, zwart wit, met hier en daar een bloemetje. Deze kamer is een en al kleur en rotzooi. En cactussen, heel veel cactussen. Uiteindelijk word er op de deur van mijn kamer geklopt en komen Lenora en Nienke binnen.

"We hebben een verassing voor je." zegt Lenora. Ik kijk ze vragend aan en ze seinen allebei dat ik gewoon mee moet lopen naar mijn slaapkamer, dus dat doe ik.

"Ogen dicht." Nien doet haar handen voor mijn ogen en ik zucht, licht lachend. Als ze hun handen weghalen zie ik een heel mooi, lichtroze jurkje met zwart. Ik kijk ernaar en voel eraan.

"Is deze voor mij?" ze knikken allebei.

"Kan je indruk maken op Calum." voegt Lenora er grijnzend aan toe. Ik rol mijn ogen (oogrollend) en kijk weer naar mijn vrienden.

"Hoeveel was het, dan maak ik het over." Ik pak mijn telefoon al maar ze protesteren allebei.

"Dude, je laat ons hier zo vaak als we willen logeren, je kookt voor ons en je doet bijna alles voor ons, je bent een beetje onze moeder geworden, en dat is niks ergs, maar-" begint Lenora, en Nienke maakt het af.

"-maar je moet ook een keertje voor jezelf kiezen in plaats van voor ons. Trek die jurk aan, doe make up op en ga op je date. Ook al is dat pas over een paar uur, we kunnen vragen of de jongens langskomen." dat laatste bedoelde ze als grap, maar nu heb ik een manier gevonden om ze te bedanken. En ook om ze een beetje te klagen. Ik pak mijn mobiel en app Ashton.

"Ze zijn er over 10 minuten. Better get ready."

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro