9. Nienke

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

En 10 minuten later hoorden we de bel gaan. Lenora rende meteen naar de deur om die te openen terwijl Lieke en ik nog op de bank zaten. We hoorden 3 jongens stemmen en een Lenora die weer naar ons terug kwam, Ashton meesleurend.

Daarna kwam Calum binnen en er kwam meteen een glimlach op zijn gezicht toen hij Lieke zag zitten.

En als laatste kwam Thomas de gang uit lopen. Een paar plukjes van zijn donker blonde haar vielen over zijn voorhoofd heen waaronder zijn donker bruine ogen mijn kant op schoten. Bij ons beide kwam een lach op ons gezicht en hij liep naar mij toe.

"Hey, hoe gaat 't met je?" Vroeg hij terwijl hij naast mij op de bank kwam zitten.

"Prima, en met jou?"

"Goed nu ik hier ben." Hij is zo damn schattig. We bleven elkaar even aankijken totdat hij weer het woord nam. "Dus je zei dat je van covers er posters maakt," Zegt hij en ik knik. "Mag ik ze zien?"

"Sure," Antwoord ik. Ik sta op en pak zijn hand om hem mee naar boven te trekken waar mijn laptop ergens in mijn tas is verstopt. "Yo dudes, jullie houden die 2 heel, wij gaan even naar boven." Waarschuw ik de jongens die gezellig met de meiden aan het praten zijn. Lieke heeft haar benen over Calums benen geslagen en Ashton heeft zijn arm over Lenora's schouders heen gelegd.

"Zolang jullie maar onschuldig weer terug komen." Waarschuwt Lenora mij met een evil lachje. Oh no she didn't. Ik steek mijn tong naar haar uit en trek dan een lachende Thomas mee naar boven.

Als we boven zijn drop ik hem bij het logeerbed waar ik afgelopen nacht nog in het geslapen en ga op zoek naar mijn laptop. Hij is ergens onderaan deze tas maar hij lijkt verdwenen te zijn.

"Moet ik helpen?" Vraagt Thomas nog.

"Noop," Reageer ik blij als ik mijn laptop tevoorschijn trek. Ik ga naast hem zitten op het bed en klap mijn laptop open. Meteen verschijnt er een melding dat de accu bijna leeg is die ik zuchtend wegklik. Er is altijd wel dat ene ding dat je vergeet als je ergens anders slaapt. Deze keer was dat mijn laptop oplader. Just great.

De voorkant van mijn favoriete 3 boeken verschijnt op de achtergrond van mijn homescreen. The maze runner, the scorch trials en the death cure.

"H-heb je die boeken gelezen?" Vraagt Thomas als hij wijst naar het scherm. Ik glimlach en kijk hem aan.

"Waarom zouden ze anders op de achtergrond staan? Dat zijn echt de beste boek die er ooit zijn geschreven op deze aarde." Rant ik over de boeken. Ik heb ze echt al veel te vaak gelezen en elke keer huil ik weer bij die ene bladzijde 250.

"Wie is je favoriete character?" Vraagt hij dan met een grijns op zijn gezicht. Als hij die boeken ook heeft gelezen word hij m'n dood. Kan het nog beter dan dat worden?

"Newt, Minho's close second," Antwoord ik meteen.

"Ik heb gehoord dat ze binnenkort verfilmd worden." Zegt hij dan subtiel en ik voel zijn arm om mijn middel.

"Zodra die in de bioscoop is ga ik er meteen naartoe." Lach ik en hij grijnst. Ik voel mijn wangen rood worden van zijn blik dus ik went de mijne gauw af en zoek op de laptop naar mijn photoshop creaties. Ik zet de foto's op een slideshow en druk op play. Één voor een komen ze voorbij en als de eerste weer voorbij komt stop ik de slideshow.

"Wauw," Zegt hij met open mond. "Dat is echt heel mooi." We blijven elkaar weer aankijken. Ik ben slecht in het ontvangen van complimenten dus ik zeg maar niks en lach. Thomas opent zijn mond om nog wat te zeggen als we opeens een knal horen. Van schrik verzette ik mijn been waardoor de laptop op de grond valt, gelukkig niet kapot. Dan gaan de lichten uit en zitten we in het pikkedonker.

"Is de stroom uitgevallen?" Vraag ik verward en ik sta op. Thomas volgt mijn voorbeeld en pakt mijn hand. Samen lopen we snel naar beneden waar we de andere 2 koppeltje zien.

"Het begon te stormen en de bliksem is ingeslagen in één van de meterkastjes in de buurt." Legt Lieke uit. Nu zie ik pas dat ze een aantal kaarsen in haar handen heeft en die op tafel zet. Calum heeft een aansteker in zijn hand en steekt alle kaarsjes vervolgens aan zodat we nog een beetje licht hebben.

"We maken er maar het beste van."

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro