115. Lieke

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

Gewoon in het zand liggen en naar de sterren kijken.

Lenora en ik deden dat altijd toen we jonger waren. Ik zou haar bellen om 4 uur in de nacht en ze zou opnemen en vragen: "Strand? Moet ik eten meenemen, en een dekentje?" En ik zou ja zeggen en binnen 5 minuten met de auto voor haar deur staan.

We zouden over het strand lopen en Lenora zou vragen wat er aan de hand is en ik zou alles van de afgelopen dagen uitleggen. En dan gingen we op het dekentje liggen en naar de sterren kijken.

En nu lig ik naast Calum in plaats van naast Lenora.

Ik glimlach kort totdat ik iemand hoor schreeuwen en ga rechtop zitten, waardoor Calums hoofd van mijn schouder af valt. Ik zie Kaykay die tegen Ashton aan het schreeuwen is en Lenora die het water uitloopt. Meteen sta ik op en loop naar haar toe.

"Wa-"

"Vraag hem." Ik zucht en gebaar naar Sierra dat ze even hierheen moet komen met een handdoek en ik loop naar Kaykay en Ashton. Kaykay zit in een monoloog nu over dat ze Ashton vertrouwde en yada yada.

"Kaykay." Ze valt stil en kijkt mij boos aan.

"Wat moet je? Ga je vriendin uitschelden ofzo."

"Pardon?" vraag ik verontwaardigd.

"Ze heeft ervoor gezorgd dat mijn vriendje," ze legt de klemtoon op mijn," vreemdging." Ik zet een stap naar voren tot mijn gezicht ongeveer 20 centimeter van dat van haar is.

"Is dat niet wat jij ook gedaan hebt, Kaykay?" Ik zeg haar naam alsof ik haar aardig vind. Ze kijkt me gewoon aan.

"Heb jij niet haar vriendje gestolen, Kaykay?" Haar naam word neutraler nu, alsof het net zo'n normaal woord is als huis of boom.

"Heb jij er niet voor gezorgd dat Lenora helemaal gebroken was, puur omdat jij wat quality time wilde met haar vriendje, Kaykay?" Nu spuug ik haar naam uit, alsof het een van de meest vieze dingen ooit is, zoals zuurkool of spruitjes. Kaykay kijkt me even aan en loopt dan boos het water uit. Als ze bij de auto is schreeuwt ze naar Ashton dat ze hem haat en dat ze hem nooit meer wil zien. Meteen loop ik naar hem toe.

"You okay?" Hij knikt.

"Ik hield niet meer van haar, weet je? Dankjewel dat je haar hebt weggejaagd." Ik glimlach en klop hem op zijn schouder.

"Het is goed. Liefde is een moeilijk ding, Ash. Geef het niet aan de verkeerde mensen."

"Jij ook niet."

"Wat?"

"Jij en Cal. Je houd van hem, dat kan ik zien, maar Luke zou het misschien niet accepteren. Sierra kan dan misschien nog bij hem binnendringen maar hij zou Cal vermoorden, voornamelijk na-"

"Na wat hij in Sidney heeft gedaan?" Ashton knikt.

"Weet je wat het leuke is? Juist omdat Luke het niet accepteert date ik hem niet." ik geef hem een knipoog en loop dan weer het water uit. Ashton loopt achter me aan en gaat naast Luke zitten, die hem boos aankijkt vanwege het water dat hij met zich meesleurt. Ik moet even lachen en kijk dan naar Sierra, die tussen Luke en Lenora inzit en die haar hand op Lenora's knie heeft als verzekering dat het goed is.

Zelf ga ik naast Calum zitten en hij trekt me meteen tegen zich aan. Meteen daarna haalt hij zijn hand weer van mijn middel en kijkt een beetje awkward, alsof hij zich nu pas herinnert dat we met meerdere mensen zijn. Ik giechel.

"Dus mensen, een rondje truth or dare?" vraagt Luke, met een blik die switcht tussen mij en Cal.

Dat was het moment dat ik me voornam om geen truth te kiezen want man, als blikken konden doden.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro