31. Lieke

Màu nền
Font chữ
Font size
Chiều cao dòng

"Wat wil je voor je verjaardag?" Vraagt Luke ineens. Ik doe mijn mond open om hem te beantwoorden, maar doe mijn mond weer dicht omdat ik niet weet wat ik moet antwoorden. 

"Om eerlijk te zijn heb ik al een heel groot deel van wat ik wil. En de rest," ik kijk heel even snel naar Calum, dan weer naar Luke, "de rest kan jij me niet geven." Hij glimlacht.

"Wat wil jij?" Dan begint Luke een heel verhaal over wat hij wilt voor zijn verjaardag, maar op een gegeven moment onderbreek ik hem.

"Een gitaar. Ik bedoel, ik kan he-" nu word ik zelf onderbroken.

"Waarom een gitaar? Een bass is leuker." Ik moet lachen.

"Dat kan ik toch niet gekkie." Calum kijkt me even bedenkelijk aan.

"Ik kan het je leren?" nu ben ik aan de beurt met hem aankijken. 

"Zou je dat willen?" hij knikt en ik kijk hem dankbaar aan. Dan draai ik me weer naar Luke.

"Je hoort het. Een bass. En een nieuwe ring, ik ben mijn oude kwijtgeraakt in Londen." Luke knikt en gaat dan verder in gesprek met Ash en Mike. Calum kijkt mij aan, maar om het niet awkward te maken open ik mijn telefoon en ga weer naar instagram. Dan word ik van rechts in mijn zij geprikt. Ik kijk opzij naar Calum, die ineens een heel stuk dichterbij zit, met zijn bass. Ik moet lachen en hij trekt me naar zich toe om me te helpen.

'Dit is een G akkoord," zegt hij, terwijl hij mijn handen op de goede plekken zit en het akkoord speelt, "Nu jij." Hij laat mijn handen los en laat het me dan zelf doen. Ik zet mijn vingers voor mijn gevoel op dezelfde plek en probeer om het akkoord te spelen, maar ik faal hard. Het klinkt nergens naar. Calum moet lachen en pakt weer mijn handen vast om het hele begin van Valentine te spelen.

"V-a-l-n-t-y-n-e." spel ik, en de jongens schieten in de lach. Cal kijkt me nep verdrietig aan.

"Nouuuu dat was maanden geleden!"

"Het was grappig. Net als Lukes 'oh wait, genius is the word'." zeg ik, terwijl ik in de lach schiet. Mike is ondertussen helemaal stuk aan het gaan, en Ashton is aan het lachen om Mikes lach. Calum gaat ongestoord verder met het spelen van het lied en ik zit naar hem te kijken terwijl hij zich concentreerd.

"Zo leer je het niet, hé." Ik word een klein beetje rood. 

"Het is grappig om te kijken." Ik prik in zijn wang en hij kijkt me aan met een 'are-you-kidding-me-blik'. Ik moet lachen en focus me dan weer op het spelen van het lied. Uiteindelijk ga ik maar gewoon meezingen in plaats van meespelen, aangezien ik er niks van kan. Mijn handen laat ik vallen op mijn schoot, maar Calums arm zit nog steeds om me heen terwijl hij aan het spelen is. Als hij voor de laatste keer het refrein heeft gespeeld haalt hij hem niet weg though. Hij leunt gewoon naar achteren en trekt mij met zich mee. Ik vind het prima en val naar achter. Luke begint een verhaal te vertellen, terwijl hij de hele tijd waarschuwende blikken naar Calum werpt. Uiteindelijk word ik moe en laat mijn hoofd op Calums schouder leunen. Luke kijkt nu alleen nog maar boos maar ik heb het  niet echt door. Ik luister naar Ashton die een verhaal vertelt over zijn band in High School en val bijna in slaap.

Nevermind, ik val helemaal in slaap. Luke kijkt nog steeds boos.

Bạn đang đọc truyện trên: Truyen2U.Pro